یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷

سعید شیخ‌زاده:

انیمیشن های ایرانی پیشرفت بسیار خوبی داشته‌اند اما متاسفانه در این حوزه مشکل بودجه به چشم می‌خورد

سعید شیخ زاده در مراسم تشییع پیکر مرحوم جلال مقامی

سینماپرس: سعید شیخ‌زاده گفت که برای انیمیشن بچه زرنگ ۴ سال کار شده که این محصول در سطح جهانی تولید شود.

به گزارش سینماپرس، سعید شیخ‌زاده بازیگر، مجری تلویزیون و دوبلور در گفت‌وگو با خبرنگار توانا درباره انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» گفت: حقیقتا تا به امروز مانند این انیمیشن کار در این سطح بالا در این حوزه نداشته‌ایم. قریب به ۴ سال روی این انیمیشن کار شده است.

وی ادامه داد: فاصله این انیمیشن با سینمای ایران بسیار زیاد است اما متاسفانه در جشنواره فجر به علت عدم شناخت از انیمیشن و ژانر کودک به آن آنطور که شایسته بود توجه نشد.

شیخ‌زاده با اشاره به روند چشمگیر رشد انیمیشن در ایران، خاطر نشان کرد: انیمیشن های ایرانی پیشرفت بسیار خوبی داشته‌اند اما متاسفانه در این حوزه مشکل بودجه به چشم می‌خورد. به علت دستمزدهای پایینی که وجود دارد بیشتر انیماتورهای ایرانی با کشورهای دیگر کار می‌کنند؛ در هرجای دنیا که انیمیشن خوبی به چشم می‌خورد ردپای انیماتورهای ایرانی دیده می‌شود.

وی افزود: تنها جایی که بودجه مورد قبول برای انیمیشن اختصاص می‌دهد، صداوسیما است؛ اما به نظر می‌رسد بخش خصوصی باید در این حوزه ورود کند تا به پیشرفت‌ برسیم. در هر حال صداوسیما بخش دولتی است و در اعطاء بودجه محدودیت‌هایی دارد.

این فعال حوزه کودک و نوجوان تصریح کرد: به دلیل عجله‌ای بودن کار در تلویزیون، گروه‌ها از بسیاری از خلاقیت‌ها چشم می‌بندند تا برنامه به آنتن برسند اما زمانی که بخش خصوصی ورود کند این مشکلات از بین می‌رود.

گفتنی است انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» که اثری قهرمان‌محور و ماجراجویانه برای کودکان و خانواده است، از پنجم مهر در سینماهای سراسر کشور روی پرده رفته است.

این انیمیشن سینمایی محصول مشترک گروه هنر پویا و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و به همت نزدیک به ۲۵۰ نفر از هنرمندان جوان ایران ساخته شده است. این فیلم سال گذشته در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و بعد از کاندیدا شدن در ۶ بخش در رقابت با دیگر فیلم‌های سینمایی، سیمرغ بلورین بهترین انیمیشن را دریافت کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.