دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

«محسن محسنی نسب» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

دوران «جوادی» سیاه‌ترین دوران «فارابی» بود و اتفاقات تلخی برای سینما به ویژه «سینمای دفاع مقدس» رقم خورد

محسن محسنی نسب

سینماپرس: محسن محسنی نسب تهیه کننده و کارگردان سینما گفت: حذف فیلمسازان متعهد و دغدغه مند سینمای دفاع مقدس از سینما سازماندهی شده است چرا که می خواهند این گونه سینمایی را بیش از پیش تخریب کنند!

کارگردان فیلم های سینمایی «شیرهای جوان» و «یاس های وحشی» در پی دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از خانواده‌های شهدا، هنرمندان، نویسندگان به مناسبت هفته دفاع مقدس و تأکید ایشان مبنی بر اینکه نباید در این کارهای هنری هدف را گم کنیم در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اظهر من الشمس است کسانی که سال ها در جنگ حضور داشتند از سینما حذف شده اند!

وی در همین راستا تصریح کرد: شرم آور است که برخی را ا وارد این سینما کرده اند که حتی نماز هم نمی خوانند! فاجعه آنجا است که بنیاد سینمایی فارابی هم با این افراد که حتی برخی از آن ها ضد دین هستند و با دین زاویه دارند کار کرده و فیلم های گران قیمت سینما را به آن ها داده تا بسازند.

محسنی نسب متذکر شد: بعضا در این فیلم ها روحانیت و ارزش های دفاع مقدس به سخره گرفته شدند! «سینما متروپل» یکی از این فیلم ها است که روحانی را به عنوان سانسورچی تمسخر کرده بود. جالب اینجا است که فیلمساز از فارابی پول گرفت و خودشان را مسخره کرد. بدیهی است این‌ نوع فیلم ها تلاش برای تخریب ارزش ها و سینمای دفاع مقدس است.

این سینماگر تأکید کرد: در «سینما متروپل» هدف مشخص است. این فیلم اساساً ربطی به ارزش ها ندارد! در بسیاری فیلم های سینمایی دیگر هم که عنوان دفاع مقدس را با خود به یدک می کشند وضعیت همین است چرا که این فیلم ها شاید یک اکشن سینمایی جذاب باشند و ماجراجویی داشته باشند اما ارزش های دفاع مقدس را ندارند.

وی یادآور شد: آنچه بنده در فیلم «آخرین مرحله» به تصویر کشیدم رسما در این فیلم ها وجود ندارد. این افراد فیلم های ضد جنگ می سازند چرا که فضای روشنفکرمآبانه باب شده و آن ها برای این فضا کار می کنند.

محسنی نسب خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری خودشان یک هنرمند تمام عیار و نقاد هستند و وقتی می بینند این وضعیت سینمای دفاع مقدس است قلب شان درد می گیرد. بدیهی است مدیران و مسئولان سینمایی باید بروند سراغ کسانی که در جنگ حضور داشتند و در وضعیت فلاکت بار آن‌دورات فیلم دفاع مقدس ساختند. این آقایان یک بار از خود سوأل کرده اند حسن کاربخش الآن کجاست؟ همین چند وقت پیش به بنده گفت مرتب فیلمنامه می دهم و رد می کنند!

این فیلمساز سپس با طرح این پرسش که چرا برخی افراد ضد دین بودجه هنگفت برای تولید آثار دفاع مقدس می گیرند؟ تصریح کرد: مدتی است ضد ارزش ها کار می کنند. من امیدوارم آقای زین العابدین به عنوان مدیرعامل جدید بنیاد سینمایی فارابی متوجه این موضوع باشند و جلوی این اتفاق را بگیرند! دوران جوادی که سیاه ترین دوران فارابی بود و اتفاقات تلخی برای سینما به ویژه سینمای دفاع مقدس رقم خورد.

وی در پایان افزود: مسأله ای که اخیرا حضرت آقا به آن اشاره کردند به متولیان هشدار می دهد که باید سراغ فیلمسازان قدیمی و متعهد و کاربلد رفت تا این سینمای ارزشمند دوباره جان بگیرد و احیا شود.

به گزارش سینماپرس، محسن محسنی نسب متولد ۱۳۳۸ ساوه، دارای مدرک لیسانس انیمیشن از دانشکده صدا و سیما است. وی فعالیت سینمایی را در سینما از سال ۱۳۵۳ در واحد فیلمسازی کانون پرورش کری کودکان و نوجوانان آغاز کرد. وی کارگردانی آثار مهم و درخشانی همچون فیلم های سینمایی «شاخ کرگدن»، «کریستال»، «شیرهای جوان»، «یورش»، «یاسهای وحشی» و ... را برعهده داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.