چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

«محمد قهرمانی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

متأسفانه این روزها بسیاری از اهالی سینما به ویژه هنرمندان انقلابی و متعهد سرخورده شده‌اند!

محمدقهرمانی در نشست فیلم «گام های شیدایی»  در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما همزمان با اتمام دومین سال حضور مدیران سینمایی جدید در خصوص وضعیت امروز سینمای کشور گفت: مدیران حرکت جهادی ندارند و به همین دلیل همان فونداسیون نجس و فاسد سینمای دوران پهلوی حفظ شده است و هیچ فردی حاضر نیست هزینه تخریب این فونداسیون نامناسب را پرداخت کند و هنرهفتم را نجات داده و آن را در مسیر انسانی و اسلامی به پیش ببرد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «فرشتگان قصاب» و «گام های شیدایی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده بارها عنوان کرده ام و باز هم تکرار می کنم که زیرساخت های سینما متعلق به تفکرات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست. همان زیرساخت های مهوع دوران پهلوی همچنان استفاده می شود، کارشناسان همان افراد دوران رژیم منحوس ستم شاهی هستند و تربیت یافتگان آن دوران در سینما بال و پر گرفته‌اند.

وی ادامه داد: مدیران می نشینند و وعده توسعه و رشد سینمای استراتژیک و توجه به مفاهیم و ارزش های انقلاب اسلامی را می دهند اما آنقدر مدیران قبلی و تربیت یافتگان فرهنگ دوران پهلوی بر هنر هفتم مسلط هستند که نظر مدیران را با استدلال های خود عوض می‌کنند و مدیران در هر دوره ای به گونه ای تسلیم خواست و نظر این افراد می شوند.

قهرمانی یادآور شد: بنده وقتی برای عرض تبریک خدمت مدیران جدید رفتم دو سه طرح بردم و ارائه کردم که بعد از مدت ها به من گفتند در اولویت نیست و جذابیت ندارد! جالب آنجا است که آن ها در مورد طرح و فیلمنامه هایی هم که نمی خواهند از تولیدش حمایت کنند تنها کلی گویی می کنند. اما مسأله اصلی اینجا است که مدیران باید بگویند چرا قصه‌های مربوط به حوادث انقلاب اسلامی برای شان اولویت ندارد؟ چه فیلمنامه هایی برای فارابی اولویت دارد؟

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه مدیران میانی سینما با تغییر دولت عوض نشدند اظهار داشت: همین مسأله یک معضل مهم و اساسی در سینمای کشور است. چطور می شود یک مدیر در هر دولتی با هر رویکردی حضور داشته باشد؟ چرا این افراد بر سینما چنبره زده اند و کسی جلوی شان را نمی گیرد؟

تهیه کننده فیلم های سینمایی «گیرنده» و «خاک و آتش» تأکید کرد: متأسفانه باید عنوان کنم که این روزها بسیاری از اهالی سینما به ویژه هنرمندان انقلابی و متعهد سرخورده شده‌اند. بروکراسی های پیچیده اداری آن ها را پریشان خاطر کرده و نمی دانند جایگاه شان در سینمای کشور کجاست و چه باید بکنند!

وی در پایان این گفتگو افزود: ما منتظر خروجی مدیران دولت سیزدهم در جشنواره فجر چهل و دوم هستیم. فیلم هایی که در این دوره جشنواره به نمایش در می آیند همگی ماحصل سلیقه مدیران کنونی هستند. ما این چند وقت را هم صبر می‌کنیم تا بتوانیم قضاوت درست تری روی عملکرد این افراد داشته باشیم. فقط امیدوارم مانند جشنواره سال قبل فیلم های نازل و سبک و سطحی در جشنواره فجر انقلاب اسلامی حضور نداشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.