دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹

همزمان با سالگرد کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در ایران؛

نشست تخصصی «مطالبه‌گری حقوقی کودتای ۲۸ مرداد» برگزار می‌شود

کودتای ۲۸ مرداد

سینماپرس: به همت کمیته تخصصی دبیرخانه بین المللی افشای حقوق بشر آمریکایی و انجمن ملی صیانت از حقوق شهروندی، نشست تخصصی مطالبه گری حقوقی کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در ایران به انجام می‌رسد.

به گزارش سینماپرس، اسماعیل آجرلو گفت: نشست تخصصی افشای حقوق بشر آمریکایی بویژه بررسی مطالبه گری حقوقی کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ که منجر به سرنگونی دولت ملی در ایران شد با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصدق معاون اول قوه قضائیه و دکتر علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت روز ۲۸ مرداد ماه برگزار می‌شود.

آجرلو افزود: کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و سرنگونی دولت ملی دکتر محمد مصدق از مصادیق نقض حقوق بشر نسبت به ملت ایران و بویژه حق تعیین سرنوشت مردم است که متاسفانه تا کنون اقدام حقوقی برای محکومیت عاملان و حمایتگران آن بویژه دولت آمریکا به انجام نرسیده است.

آجرلو ادامه داد: دبیرخانه بین المللی افشای حقوق بشر آمریکایی با تشکیل کمیته ویژه حقوقی با حضور حقوقدانان برجسته، جنبه های مختلف مطالبه گری حقوقی این کودتا و طرح دعوا بر علیه دولت ایالات متحده آمریکا در محاکم داخلی و بین المللی را مورد بررسی قرار میدهد و در این نشست تخصصی نیز به شکل ویژه به این موضوع می پردازد.

این نشست ذیل اختتامیه جشنواره بین المللی افشای حقوق بشر آمریکایی روز شنبه ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۷ در تهران، سالن همایش های مجموعه تلاش برگزار می‌شود.

حضور علاقمندان آزاد است و به شرکت کنندگان گواهی شرکت در نشست تخصصی نیز اهدا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.