چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

مدیرکل هنرهای نمایشی:

فضای «تئاتر شهر» درحال نفس کشیدن است/ان‌شاءالله «پهنه فرهنگی تئاتر شهر» همیشه شاهد برگزاری مراسم‌های خوب باشد

تئاتر شهر

سینماپرس: مدیرکل هنرهای نمایشی گفت: فضای تئاترشهر در حال نفس کشیدن است. ان‌شاءالله این پهنه فرهنگی همیشه شاهد برگزاری مراسم‌های مختلف مانند تعزیه باشد.

به گزارش سینماپرس، کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی درباره هنر تعزیه گفت: هنر نمایش تعزیه قدمت بسیار زیادی در کشور دارد و یک هنر مردمی است که برای مردم است. هنر تعزیه از دوره آل بویه تا کنون تغییر و تحول بسیاری داشته است.

کاظم نظری افزود: مردم با فرهنگ و آیین خود به خصوص هنر آیینی تعزیه عجین شده اند؛ شاید مردم هزار بار پای مجلس تعزیه و امام حسین (ع) نشسته اند و اتفاقات و حوادث را گوش داده‌اند، اما باز هم مردم با هر اعتقادی
به خوبی و با علاقه به تماشای تعزیه‌ها می‌نشینند و اشک می‌ریزند.

مدیر کل هنرهای نمایشی در ادامه درباره برنامه‌های این مجموعه برای دیگر دهه‌های محرم گفت: ما در دهه اول محرم نوای عرشیان و مشق فرشیان را در پهنه تئاتر شهر داشتیم که به هر حال استقبال خیلی خوبی صورت گرفت. برای ایام محرم برنامه‌های دیگری هم خواهیم داشت که از سوی روابط عمومی اعلام خواهد شد.

وی درباره حریم تئاتر شهر و برگزاری تعزیه‌ها در این مکان گفت: فضای تئاتر شهر درحال نفس کشیدن است. ان‌شاءالله پهنه فرهنگی تئاتر شهر همیشه شاهد برگزاری مراسم‌های خوب باشد، اما این فضا مدتی میزبان دستشفروشان بود که امیدوار هستیم شهرداری برایشان فکری کند. امیدوار هستم با حمایت وزیر محترم ارشاد شاهد اتفاقات خوبی برای این مجموعه هنری باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.