یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

روز ملی سینما و انتظارات سینماگران از مسئولان/۱۱

اعطا: داشتن استعداد و توانایی امروز در سینما اهمیت خود را از دست داده است

بابک اعطا

سینماپرس: بابک اعطا گفت: متأسفانه داشتن استعداد و توانایی امروز در سینما اهمیت خود را از دست داده است و همین باعث شده تا چهره های مطرح و مستعد کمتر امکان تولید فیلم داشته باشند و حوزه تولید در اختیار کسانی قرار بگیرد که توان چندانی ندارند.

بابک اعطا دستیار کارگردان و برنامه ریز باسابقه سینما در آستانه روز ملی سینما با انتقاد شدید از خانه سینما، سازمان سینمایی و سایر نهادهای مرتبط با امور هنرمندان گفت: متأسفانه داشتن استعداد و توانایی امروز در سینما اهمیت خود را از دست داده است و همین باعث شده تا چهره های مطرح و مستعد کمتر امکان تولید فیلم داشته باشند و حوزه تولید در اختیار کسانی قرار بگیرد که توان چندانی ندارند.

دستیار کارگردان فیلم های سینمایی «خاک سرد» و «عروس آتش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدیران سینمایی باید منصفانه وضعیت امروز سینمای کشور را رصد کنند و از خود سوأل کنند بر اساس کدام معیار عدالت طلبانه ای بخش کثیری از اهالی سینمای کشور باید سال ها بیکار باشند و عده ای مدام سر کار بروند؛ مدیران سینمایی باید تدبیری برای سینماگران بیکار و خانه نشین داشته باشند و با رایزنی و تعامل با نهادهای دیگر تدبیری برای رفع وضعیت بحرانی معیشتی سینماگران کنند.

عضو انجمن دستیاران کارگردان و برنامه ریزان ادامه داد: من شخصاً بیکار هستم اما در خودم توانایی کار کردن می بینم. می دانم می توانم از توانایی هایم استفاده کنم اما فرصت به ما نمی دهند که در سینما حضور داشته باشیم و رسماً ما را نادیده می گیرند.

این سینماگر تأکید کرد: الآن متأسفانه شرایط در سینمای کشور به گونه ای است که هر کس به فکر خویش است. در سینما هیچ چیز سر جای خودش نیست و از بالاترین تا پایین ترین رده ها همه و همه فقط به فکر خودشان هستند. شرایط حاکم در سینما اصلاً خوب نیست و همه تلاش می کنند تا گلیم خود را از آب بیرون بکشند و توجه به منافع جمعی کاملاً فراموش شده و همه در پی منافع فردی خود هستند.

اعطا در پایان این گفتگو با بیان اینکه زندگی اغلب اهالی سینما با سختی و مشقت می گذرد اما کسی به فکرمان نیست تصریح کرد: در این شرایط خطیر همه سینماگران در همه صنوف نیازمند حمایت جدی و همه جانبه مدیران فرهنگی و سینمایی هستند و آن ها نباید پیش از این برای رسیدگی به وضعیت بحرانی زندگی سینماگران تعلل کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.