جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲

مراسم تشییع پیکر «احمدرضا احمدی» برگزار شد؛

ماهور احمدی: کانون خانه اول پدرم بود و خانه‌ی آخر او هم شد

مراسم تشییع پیکر مرحوم احمدرضا احمدی

سینماپرس: مراسم تشییع پیکر احمدرضا احمدی با حضور مدیرعامل کانون، هنرمندان و جمعی از دوست‌داران در کانون پرورش فکری برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم تشییع پیکر احمدرضا احمدی شاعر، نقاش و نویسنده‌ی هشتاد و سه ساله در روز ۲۲ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۹ صبح در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار و سپس پیکر وی به آرامستان بهشت فاطمه، مرادآباد پونک بدرقه شد.

مخاطبان و دوستان احمدی از مدتی پیش از ساعت شروع مراسم در کانون گرد هم آمدند و علی‌رغم گرمای شدید با کتاب‌ها و پوسترهایی که از او توزیع شد و همچنین دکلمه‌ای که از وی پخش می‌شد یادش را گرامی داشتند.

سخنرانان مراسم یادبود این چهره‌ی تاثیرگذار هرمز علیپور، آیدین آغداشلو، مسعود کیمیایی، احمد پوری، هوشنگ کامکار، علی میرزایی و تنها فرزندش ماهور احمدی بودند.

ماهور احمدی در جمع دوست‌داران پدر بیان کرد: از همه‌ی دوستانی که در این گرمای طاقت‌فرسا به احترام پدر حاضر شدند کمال تشکر را دارم. پدرم یک ایرانی واقعی بود، علی‌رغم سختی‌های مالی‌ای که گاهی وجود داشت و فرصت‌های مهاجرتی که برای پدر پیش می‌آمد هرگز حاضر به ترک وطن نشد و می‌گفت من عاشق ایران هستم و می‌خواهم در خاک ایران بمیرم و در قلب همین سرزمین به خاک سپرده شوم.

در پایان باید بگویم که اگر احمدرضا احمدی توانست ۳۳ سال پایانی عمرش را نیز علی‌رغم درگیری با بیماری‌های مختلف صرف هنر کند، همه را وام‌دار صبوری‌های مادرم هستم.

همچنین از کانون ممنونم، پدرم بی‌دریغ در اینجا فعالیت می‌کرد و می‌توان گفت کانون خانه اول پدرم بود و خانه‌ی آخر او هم شد. ممنونم از این مجموعه به ویژه مدیران کنونی که همواره به یاد پدر بودند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.