شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

لزوم تولید آثار دینی و مذهبی در سینما و تلویزیون/۲

ارجمند: به جای تولید آثار سطحی و دلقک بازی های رایج باید از دین برای بالا بردن سطح هنر، شعور و سواد استفاده کرد

داریوش ارجمند

سینماپرس: داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: این وظیفه مدیران فرهنگی و سیاست گذاران سینما و تلویزیون است که از دین در خصوص تولید آثار ماندگار و درخور استفاده درست داشته باشند.

داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون همزمان با آغاز ماه محرم در خصوص جایگاه دین در سینمای ایران و لزوم تولید آثاری متناسب با این ایام گفت: به جای تولید آثار سطحی و دلقک بازی های رایج باید از دین برای بالا بردن سطح هنر، شعور و سواد استفاده کرد؛ این وظیفه مدیران فرهنگی و سیاست گذاران سینما و تلویزیون است که از دین در خصوص تولید آثار ماندگار و درخور استفاده درست داشته باشند.

بازیگر سریال های تلویزیونی «امام علی (ع)» و «خورشید شب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بر همگان واضح و مبرهن است که نقش دین در جامعه بسیار حائز اهمیت است؛ دین نجات بخش است و باید بخش عمده تولیدات فرهنگی و هنری ما مبتنی بر آموزه های دینی باشد.

وی متذکر شد: متأسفانه گویا عده ای فقط منتظر نشسته اند تا میرباقری و چند نفر مانند او بر اساس دغدغه های شخصی شان به سمت تولید آثار دینی بروند؛ این دیدگاه غلط است و نیاز به اصلاح دارد و مدیران فرهنگی باید ترتیبی دهند تا سایر فیلمسازان هم تشویق شوند تا اثر هنری دینی خلق کنند.

این سینماگر پیشکسوت و برجسته با انتقاد شدید از تولیدات سطح پایین و نازل در سینما و تلویزیون اظهار داشت: باید از دین استفاده بهینه کرد و کیفیت آثار فرهنگی و هنری را ارتق داد.

بازیگر فیلم های سینمایی «سگ کشی» و «ناخدا خورشید» خاطرنشان کرد: نسل جوان امروزه نیازمند آن است تا با دین و مقولات دینی آشنایی پیدا کند تا بتواند راه سعادت را بشناسد و به بیراهه نرود. دین و علوم دینی باید ترویج پیدا کند تا ریشه بسیاری معضلات اجتماعی برای همیشه کنده شود و جامعه بتواند در مسیر سلامت پیش برود.

ارجمند سپس با تأکید بر اینکه نقش خانواده ها در خصوص سوق دادن فرزندان شان به سوی دین مهمتر از نقش مدیران فرهنگی است تصریح کرد: خانواده به عنوان یک جامعه کوچک باید عامل اصلی آشنایی با دین باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که نقش مدیران فرهنگی و هنری در این میان چیست متذکر شد: آن ها وظیفه سنگینی دارند اما باید بروید با خودشان صحبت کنید و ببینید چرا آنطور که باید به وظایف خود عمل نمی کنند؛ مدیران باید راه درست را پیدا کنند و قطعاً پیدا کردن راه درست به این سادگی ها نیست! مذهب و دین و عاشورا و ائمه اطهار (ع) مسائلی نیستند که بتوان با یکی دو دقیقه وقت گذاشتن و صحبت کوتاه به عمق شان پی برد؛ ما نیازمند آن هستیم تا تمام توش و توان مان را برای ترویج دین در جامعه به کار ببندیم و امیدوارم به زودی شاهد این اتفاق باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.