شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

مدیر رادیو تبیین:

به هر میزان که رویکرد تهاجمی انقلابی‌مان را کند کرده و به لاک دفاعی ورود کرده‌ایم اثرگذاری‌مان کمتر و هزینه‌های زیادی را نیز داده‌ایم

رضا کوچک زاده تهمتن

سینماپرس: مدیر رادیو تبیین درباره اهداف و رویکردهای این شبکه رادیویی که پخش برنامه‌های خود را از ابتدای خردادماه آغاز کرده است، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سینماپرس، رضا کوچک‌زاده مدیر رادیو تبیین درباره ضرورت راه اندازی این شبکه و اهداف آن به مهر بیان کرد: امروزه ما در وسط یک معرکه تمام عیار از جنگ ترکیبی قرار داریم که بخش گسترده‌ای از آن را نبرد رسانه‌ای تشکیل می‌دهد. نبردی که در آن دشمن تلاش می‌کند تا با وارونه‌نمایی از واقعیت‌ها اذهان و افکار عمومی جامعه، خاصه نسل‌های جوان را مورد هدف قرار بدهد.

راهبرد رادیو تبیین عبور از رویکردهای انفعالی است

وی اضافه کرد: در چند سال اخیر مقام معظم رهبری، با مطرح کردن کلان راهبرد «جهاد تبیین»، مسیر مهمی را پیش روی سپهر رسانه‌ای انقلاب اسلامی قرار داده است تا ضمن تبیین درست و روایت صحیح از حقایق، به صورتی پیشدستانه، کنشگری دشمن در این عرصه خنثی شود. در چنین فضایی و به جهت تمرکز بر رویکرد تبیینی و ایجابی رسانه برای مقابله با نبرد رسانه‌ای دشمن، رادیو تبیین راه اندازی شد. هدف اصلی هم عبور از رویکردهای انفعالی است و این شبکه مبتنی بر جهت‌گیری تهاجمی در برابر جبهه رسانه‌ای دشمن، ضمن تولید روایت اول نسبت به بسیاری از موضوعات، از دامنه تحریف دشمن خواهد کاست.

مدیر رادیو تبیین درباره «راهبرد تهاجمی» تصریح کرد: ما به هر میزان که رویکرد تهاجمی انقلابی‌مان را کند کرده و به لاک دفاعی ورود کرده‌ایم، اثرگذاری‌مان کمتر و هزینه‌های زیادی را نیز داده‌ایم. در عرصه رسانه‌ای نیز، پیش از هجوم دشمن به باورها، ارزش‌ها و اصول انقلابی، دینی و ملی ملت ایران بایستی با اقدام‌های پیشدستانه زمینه هر نوع کنشگری را از آن‌ها سلب کنیم. ضمن اینکه نباید صرفاً به دفاع از داشته‌ها، عقاید و اندیشه‌های خودی پرداخت بلکه، در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، عدالت، حقوق بشر، زنان و … باید ادعاهای دروغین غرب را مورد هجوم قرار داد و به تبیین و افشاگری بپردازیم.

پرده‌برداری از شبهات و تحریفات

وی درباره مزیت این شبکه رادیویی اظهار کرد: در رادیو تبیین، همه ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصاد، علم و فناوری، و غیره مورد توجه است و شنونده با پیگیری برنامه‌های شبکه سطح مناسبی از اطلاعات را دریافت خواهد کرد. در این فرایند، بسیاری از شبهات و تحریف‌ها برای شنونده شکافته شده و واقعیت بسیاری از امور توضیح داده می‌شود. رادیو تبیین هم از جهت رویکردی جامع به تبیین موضوعات مهم و هم به جهت ساختار به هم پیوسته و مجله‌ای این شبکه، واجد مزیت است.

به گفته کوچک زاده، زمان فعالیت این شبکه ۲ ماهه در نظر گرفته شده و از ۶ خردادماه تا اواخر تیر ۱۴۰۲ و همزمان با شروع رادیو محرم در دسترس شنوندگان رادیو خواهد بود.

مدیر رادیو تبیین در پایان با بیان اینکه راهنمای مسیر در این فرایند، دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که در قاب «جهاد تبیین» ارائه فرموده‌اند، اظهار کرد: رادیو تبیین کوشش می‌کند گوشه‌ای از این دغدغه‌ها را برای تبیین حقایق و ارائه چشم انداز امید بخش و نشاط افرین از گام دوم انقلاب اسلامی را به جامعه ارائه کند. ما باید در این مسیر، هویت واقعی اصول، اهداف، بایسته‌ها، واقعیت‌ها و عملکرد و کارامدی ۴۴ ساله جمهوری اسلامی را به صورتی بدون روتوش برای شنوندگان روشنگری کنیم و از طرف دیگر، حواسمان به تحریف و شایعه پراکنی دشمن نیز باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.