چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

لزوم اجرای عدالت در حوزه اکران/۴

علیخانی: آیین نامه اکران از ریشه خراب است/ مدیران دم از عدالت می زنند اما در عمل نشانی از آن نمی بینیم!

عبدالله علیخانی

سینماپرس: عبدالله علیخانی تهیه کننده سینما گفت: امروزه هر اجحافی در حوزه اکران فیلم های سینمایی وجود دارد به دلیل آیین نامه ناقصی است که وجود دارد.

عبدالله علیخانی تهیه کننده سینما در خصوص اجرای عدالت در سینما به ویژه در حوزه اکران گفت: امروزه هر اجحافی در حوزه اکران فیلم های سینمایی وجود دارد به دلیل آیین نامه ناقصی است که وجود دارد، این آیین نامه اکران از ریشه خراب است و اگر اصلاح نشود اوضاع بدتر از این نیز خواهد شد!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «مردی که موش شد» و «تشکیلات» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: عدم مدیریت دغدغه مند در سینما باعث ایجاد بحران در حوزه اکران و پخش آثار سینمایی شده است.

وی ادامه داد: وزارت ارشاد که در نگارش آیین نامه اکران فیلم ها دخالت داشت این آیین نامه را به گونه ای تنظیم کرده که هر کس هرطور بخواهد می تواند به نفع خودش آن را تفسیر کند. سینماداران نیز بر اساس همین آیین نامه رفتار می کنند و هرچه در حوزه اکران رخ می دهد به دلیل این آیین نامه ای است که از بنیان و ریشه مشکل دارد و خراب است.

این سینماگر خاطرنشان کرد: تمامی اجحاف هایی که این روزها در حق برخی فیلم ها می بینیم رسماً قانونی است! شک نکنید که خود مدیران و سیاست گذاران سینما می خواهند که این اتفاقات رخ بدهد و الا چنین آیین نامه را تنظیم نمی کردند تا در حق فیلم های کمی ضعیف تر ظلم مضاعف شود.

علیخانی متذکر شد: مدیران سینمایی اگر بخواهند عدالت و انصاف در سینما جاری و ساری شود به راحتی ظرف کمتر از ۲ روز می توانند این آیین نامه خراب را تغییر دهند اما متأسفانه همتی در این خصوص وجود ندارد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «تیغ آفتاب» و «شانس زندگی» در خاتمه این گفتگو با بیان اینکه مدیران دم از عدالت می زنند اما در عمل نشانی از عدالت نمی بینیم تصریح کرد: سال ها است واژه عدالت وسیله ای شده برای اینکه همه پشت آن پنهان شوند و هر کاری دوست دارند انجام دهند؛ ما خیلی از کسبه را هم می بینیم که اسم مغازه و دکان خود را عدالت گذاشته اند اما در برخی از آن ها خبری از عدالت نیست. مدیران اگر می خواهند در سینما عدالت وجود داشته باشد باید به میدان بیایند و از طریق کار عملی و اصولی این عدالت را پیاده سازی کنند و الا حرف زدن در مورد عدالت خیلی آسان است و همه می توانند دم از عدالت بزنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.