شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶

گفتگوی سینماپرس با یک فیلمساز؛

«استعفا» با محوریت پاسداشت شهدای نیروی انتظامی ۲۰ تیر کلید می خورد/ سریال «بهار دختر حاج اویس» را در نیمه دوم سال جلوی دوربین می برم

نوید اسماعیلی

سینماپرس: نوید اسماعیلی در گفتگو با سینماپرس گفت: فیلم سینمایی «استعفا» با محوریت پاسداشت شهدای نیروی انتظامی را ۲۰ تیرماه کلید می زنم و پس از اتمام تولید آن در نیمه دوم سال سریال «بهار دختر حاج اویس» را که اثری اجتماعی است جلوی دوربین می برم.

کارگردان فیلم های سینمایی «طبقه یک و نیم» و «پاکول» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «استعفا» اثری دلی است؛ این فیلم تلاش ها و رشادت های نیروی انتظامی را به تصویر می کشد و به نوعی برای پاسداشت و تقدیر شهدای نیروی انتظامی تولید خواهد شد و من قطعاً آن را به چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر خواهم فرستاد و امیدوارم آن ها مانند گذشته خودی و غیرخودی نکرده و فیلم ما را هم ببینند.

وی ادامه داد: پیش از این قرار بود حسین مهری بازیگر نقش اول این فیلم باشد اما به تازگی مهدی زمین پرداز را جایگزین وی کرده ایم چرا که آقای مهری پیشنهاد دستمزد بسیار نجومی و بالایی را دادند که همین باعث شد با ایشان به توافق نرسیم.

اسماعیلی سپس با انتقاد شدید از افزایش نجومی دستمزد بازیگران و بی تدبیری مدیران سینمایی و نهادهای صنفی در این رابطه اظهار داشت: در کجای دنیا بازیگران چنین بی ضابطه و قانون درخواست دستمزدهای نجومی می کنند؟ چرا برخی تهیه کنندگان این دستمزدهای نجومی را می پذیرند و این ارقام هنگفت را به آن ها پرداخت می کنند؟ من حقیقتاً از بازیگران سینما به شدت دلم پر است چون می بینم برخلاف ادعاهای شان اصلاً به فکر هنر و فرهنگ نیستند، حتی فیلمنامه ها را هم مطالعه نمی کنند و به شغل شان تنها به عنوان یک بیزینس نگاه می کنند و برایشان مهم نیست که در فیلمی و چرا بازی می کنند و فقط پول را می بینند و بس!

این سینماگر تصریح کرد: تازه جالب است آن ها در فضای مجازی ژست اپوزوسیون هم گرفته و دولت را نقد می کنند! شما در ابتدا باید بیایید و خودتان را نقد کنید که هم از دولت پول می گیرید هم برای مردم ارزشی قائل نیستید و هم به فکر کسب درآمدهای هنگفت هستید!

وی در بخش دیگری از این گفتگو در خصوص تولید اولین سریال نمایش خانگی خود نیز خبر داد و گفت: در نیمه دوم سال و پس از ساخت «استعفا» سریال «بهار دختر حاج اویس» را که اثری اجتماعی است جلوی دوربین می برم.

اسماعیلی متذکر شد: ما پیش از این ۴ فیلمنامه داشتیم که وحید اسماعیلی و امیر یوشی نویسندگان آن بودند و سال ها روی این فیلمنامه ها کار کرده بودند؛ نویسندگان ما پس از مذاکراتی که با یکدیگر داشتند این ۴ فیلمنامه را با هم ترکیب کردند و به فیلمنامه سریال «بهار دختر حاج اویس» رسیدند که ان شاالله در ۳ فصل ۱۰ قسمتی و مجموعاً ۳۰ قسمت ساخته خواهد شد.

این کارگردان جوان خاطرنشان کرد: بعد از اتمام پروژه «استعفا» بازنویسی نهایی این سریال به پایان می رسد و سپس این اثر را که مانند سایر کارهای گذشته مان از هیچ پلتفرم و ارگان و نهادی کمک نگرفته را به صورت کاملاً مستقل به تولید خواهیم رساند. مجری طرح و مدیر تولید این پروژه هم این روزها مشغول مذاکره با چند پلتفرم به روز و مطرح هستند تا ان شاالله بلافاصله پس از اتمام ساخت بتوانیم این سریال را به پخش برسانیم.

اسماعیلی در خصوص داستان این سریال اظهار داشت: «بهار دختر حاج اویس» روایتگر زندگی دختری است که در زمان کودکی و همزمان با روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی توسط پدرش که فردی وابسته به دربار بوده در خیابان رها می شود و سپس یک خانواده مذهبی او را پیدا کرده و بزرگش می کنند؛ دختر بعد از بزرگ شدن خلافکار شده و به زندان می افتد و از قضا قاضی پرونده اش همان پدری است که سال ها قبل او را رها کرده بوده؛ من معتقدم این سریال جذابیت های زیادی برای مخاطب دارد و به دلیل نوع روایت و داستان بکرش می تواند با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شود.

وی در پایان این گفتگو افزود: تاکنون هیچ یک از بازیگران این پروژه قطعی نشده اند و این روزها مشغول جمع بندی نهایی برای رسیدن به لیست بازیگران مورد نظرمان هستیم تا پس از آن با آن ها وارد رایزنی شویم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.