شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

ارزیابی وضعیت اکران/۲

علیخانی: مدیران از مسائل حوزه اکران آگاه نیستند/ نتایج فاجعه بار به کار گرفتن غیرتخصصی برخی افراد در حوزه اکران هنوز خودش را نشان نداده است!

عبدالله علیخانی

سینماپرس: عبدالله علیخانی تهیه کننده سینما در خصوص وضعیت بحران زده اکران گفت: مدیران فاقد تخصص اند و از مسائل حوزه اکران آگاه نیستند پس بهتر است در این امور که تخصصی در آن ندارند دخالت نکنند و متخصصان سینما را به کار بگیرند تا آن ها بتوانند بر اساس تجربه و تخصص خود حوزه اکران را نجات دهند! ‌ متأسفانه در حال حاضر کسانی به کار گمارده شده اند که بر اساس خواست و سلیقه مدیران برای حوزه اکران برنامه ریزی می کنند و این اتفاق بسیار نادرست است.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «عطش» و «آبنبات چوبی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تجربه ثابت کرده اگر مدیران در برخی امور تصمیم گیری نکنند بسیار بهتر است! این ها اطلاعات ندارند؛ هر کس مدیر شد قرار نیست اطلاعات و تخصص در همه امور را داشته باشد. این ها تخصص را ندارد و جور دیگری به اکران نگاه می کنند و در حال سید و عام کردن و تبعیض قائل شدن میان اهالی سینما هستند!

علیخانی با تأکید بر اینکه پخش و اکران مقوله مهمی در سینما است اظهار داشت: اساساً سینما یک ورودی و یک خروجی دارد و باید برای هر ورودی و خروجی متخصصان تصمیم گیری کنند. بی شک اگر نیروی متخصص نباشد کارها خراب می شود و باید ورودی و خروجی با هم همخوانی داشته باشد.

این سینماگر متذکر شد: نتایج فاجعه بار به کار گرفتن غیرتخصصی برخی افراد در حوزه اکران هنوز خودش را نشان نداده است! من واقعا نمی دانم به چه علت گروه زبده و متخصص و استخوان ترکانده ای که قبلا برای حوزه اکران تصمیم گیری می کردند کنار گذاشته شدند؟ آیا مدیران به فکر چرخیدن چرخ سینما هستند یا موارد دیگر؟ چرا گعده بازی می کنند؟ چرا سید و عام می کنند؟ این سید و عام کردن یعنی رفیق بازی!

وی در پایان این گفتگو افزود: به سینما و به ویژه حوزه مهم اکران نباید اینطور سردستی نگاه کرد. من امیدوارم هرچه سریع تر بازنگری جدی برای حوزه اکران صورت گیرد چرا که اگر در همین مسیر بخواهیم پیش برویم سینما بیش از پیش دچار تشتت و شکست خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.