یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

محمد خزاعی در گفتگو با سینماپرس:

باید تمام آثار جشنواره را ببینید/ کمترین مشکلات را در فیلم های امسال داریم!

بازدید محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی از پردیس ملت

سینماپرس: محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی همزمان با چهارمین روز برگزاری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در حاشیه بازدید از سینمای رسانه ها در پاسخ به سینماپرس نسبت به مضامین فیلم ها گفت: مسائلی که ما را در فرآیند آموزشی، تربیتی، روانی و… نگران می کرد در فیلم ها دیده نمی شوند و فیلم ها کمترین ممیزی را از شورای پروانه نمایش گرفتند.

به گزارش سینماپرس محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی همزمان با چهارمین روز برگزاری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به سینمای رسانه ها آمد؛ سیدرضا منتظری در گفتگوی اختصاصی با وی ضمن یادآوری اینکه شعار اخلاق، امید، آگاهی بخشی که برای جشنواره امسال انتخاب شده درست یادآور شعار جشنواره سی ام فیلم فجر است که خزاعی دبیری آن را بر عهده داشت این پرسش را مطرح کرد که با توجه به اظهارات جنابعالی مبنی بر تماشای کامل آثار این دوره جشنواره و نمایش برخی فیلم ها با مضامین و محوریت ضد قصاص، انتقام جویی، روابط خارج از عرف، ترویج آموزه های سند ۲۰۳۰ و… آیا همچنان معتقدید که شعار اخلاق، امید و آگاهی در فیلم های این دوره مصداق دارد یا خیر گفت: واقعیت این است که باید تمام آثار جشنواره را ببینید و بعد قضاوت نهایی را داشته باشید.

خزاعی ادامه داد: مثلا راجع به فیلمی که اشاره کردید موضوع اصلی اش قصاص است بحث های مختلفی شد که آیا این فیلم ضد قصاص است یا خیر؟ آیا اساسا فیلم هایی در مورد قصاص باید ساخته شود؟ این ها محورهای مختلفی است که باید راجع به آن گفتگو شود از جمله آنکه آیا ما اگر مخالف این جریان هستیم نباید اجازه ساخت به این نوع فیلم ها را بدهیم؟

رئیس سازمان سینمایی در ادامه گفتگوی خود با سینماپرس اظهار داشت: بر اساس گزارش شورای پروانه نمایش ما کمترین مشکلات را در فیلم های امسال داریم ‌و آثار به یک استاندارد رسیده اند؛ خوشبختانه یک سری موضوعات کنار گذاشته شدند؛ مسائلی که ما را در فرآیند آموزشی، تربیتی، روانی و… نگران می کرد در فیلم ها دیده نمی شوند و فیلم ها کمترین ممیزی را از شورای پروانه نمایش گرفتند.

خزاعی با تأکید بر اینکه ما یک پله جلوتر رفتیم یادآور شد: همانطور که شما اشاره کردید در سال ۹۰ من برگزارکننده جشنواره بودم و سیاست گذاران جشنواره کسان دیگری بودند!

رئیس سازمان سینمایی در پایان گفتگوی خود متذکر شد: در خصوص تنوع مضامین و سوژه ها باید در آخر جشنواره نظر داد؛ همچنین در خصوص شعار جشنواره باید عنوان کنم که این شعار از ابتدای کار بنده برای سازمان سینمایی طراحی شده و هدف گذاری ما این بوده که بتوانیم به این مرحله برسیم؛ ان شاالله در ادامه جشنواره فیلم های بهتری با مضامین ملی می رسند؛ این نکته را نیز باید در نظر گرفت که ما امسال با مشکل جدی در تولید روبرو بودیم و نتوانستیم آن فیلم هایی را که می خواهیم داشته باشیم اما این شعار امید و آمال ما است و در سال های بعد قطعا وضعیت بهتر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.