یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

جایگاه بصیرت؛ تعهد و شهادت در سینمای ایران/۱

حاجتمند: برخی مدیران دل در گرو سلبریتی ها دارند و به همین علت فرصتی برای جریان متعهد و انقلابی که دل در گرو امام (ره)، رهبری و شهدا دارند فراهم نمی شود

هادی حاجتمند

سینماپرس: هادی حاجتمند کارگردان سینما به مناسبت فرا رسیدن سالروز نهم دی ماه روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» و سالگرد شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی گفت: مدیران دل در گرو سلبریتی ها دارند و به همین علت فرصتی برای جریان متعهد و انقلابی که دل در گرو امام (ره)، رهبری و شهدا دارند فراهم نمی شود؛ این اتفاق تلخ و دردآور است که هنرمندان متعهد پشت در اتاق مسئولان هستند و کسی به آن ها توجهی نمی کند! این اتفاق یعنی آنکه هیچ بصیرتی در مدیران فرهنگی وجود ندارد.

کارگردان فیلم های سینمایی «اشنوگل» و «مدیترانه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: رهبر معظم انقلاب چند روز قبل از مسئولان حوزه رسانه و فرهنگ گلایه کردند؛ بی شک مدیران تاریخ رسانه و سینما باید سرشان را پایین بیندازند و از فرمایشات معظم له که متذکر شدند کم کاری در این حوزه وجود دارد خجالت بکشند.

وی سپس با اشاره به بی تدبیری گسترده در حوزه فرهنگی و هنری کشور متذکر شد: اینکه مقامات آمریکایی می آیند و قاتل بالفطره ای مثل مریم رجوی که جزو اسفل درجات است را به عنوان رئیس جمهور برای کشور ما علم می کنند و این مدیران سکوت کرده و تنها نظاره گر این اتفاق هستند و هیچ تلاشی نمی کنند تا جوانان متوجه شوند این فرقه تا چه میزان جنایتکار هستند و بیش از ۱۷ هزار نفر را ترور کرده اند از جمله مصادیق بی بصیرتی شان است.

حاجتمند تأکید کرد: این اتفاق بسیار تلخ است که ما روایت درستی از تاریخ معاصر در سینما نداریم و همین باعث شده با نسلی مواجه باشیم که نسبت به تاریخ آگاهی کامل نداشته باشد و فریب دشمنان را بخورد.

این سینماگر خاطرنشان کرد: باعث شرمساری است که نوجوان های ما تحت تأثیر سریال های تین ایجری کره ای هستند. چرا باید برای نوجوان ما سریال های کره ای و آمریکایی جذاب باشد؟ چرا ما در مورد نوجوان تراز انقلاب اسلامی کاری نکردیم؟ چرا اصلاً نوجوان ایرانی را درست تعریف نکردیم؟

وی یادآور شد: تا قبل از فیلم «یتیم خانه ایران» به کارگردانی آقای طالبی چه کسی از جریان قحطی بزرگ در ایران مطلع بود؟ باید اینطور مطالب بازگو شود تا عموم افراد جامعه به ویژه نسل جوان نسبت به آن آگاه شوند. حضرت آقا هم همین درخواست را کردند که تاریخ معاصر روایت شود. باید موضوع مهمی مانند حادثه تروریستی حضرت شاهچراغ (ع) روایت شود و این روایت ها درست و موثر باشد تا نسل جوان نسبت به آن آگاهی پیدا کنند.

حاجتمند تصریح کرد: چرا باید رودربایستی کنیم؟ ما با مدیرانی روبرو هستیم که جلوی اسامی مشهور فید می شوند! مدیران دنبال چهره ها هستند تا برای خود رزومه درست کنند و در پی درک انقلابی هنرمند نیستند این در حالی است که کلام آقا این چنین نیست! مدیران باید برای کادرسازی در پی افراد متعهد و انقلابی باشند. برای مدیران مهم نیست که فلان کارگردان یا بازیگر پیام انقلاب اسلامی را دریافت کرده و آن را می فهمد یا نه؟ برای مدیران فرقی ندارد که هنرمند دنبال فرم است یا محتوا! این مدیران چشم شان به جشنواره های خارجی دوخته شده و این بسیار اسفبار است.

این کارگردان سینما با بیان اینکه سینمای جمهوری اسلامی ایران باید سرشار از فیلم هایی در خصوص شهدای سرافراز این مرز و بوم باشد اظهار داشت: روایت از حاج قاسم آنقدر دیر شده که می ترسم کسی آن را روایت کند که بگوییم ای کاش این روایت انجام نمی شد. ما در روایت کردن درست تعلل می کنیم و این مسأله کاری بسیار نادرست است.

وی در پایان این گفتگو افزود: وقتی من و امثال من این شرایط را در عرصه فرهنگ و هنر می بینیم به غیرت مان بر می خورد چرا که می توانستیم سال ها قبل وارد بازار شویم و در بازار کار کنیم تا امروز مثل خیلی های دیگر میلیاردر شویم اما ما خواستیم که پای ولی فقیه مان بایستیم و سرباز ایشان در سینما باشیم اما اسفا که مدیران فرهنگی به ما ایمان ندارند و برای اینکه به ما بازار کار بدهند تعلل کرده و دست روی دست می گذارند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.