جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷

رئیس سازمان صدا و سیما:

در دوره تحول «رسانه ملی» بهترین سرمشق «شهدا» هستند/دوره جدید با شعار «هویت محوری» و «عدالت گستری» توصیف شده است

پیمان جبلی؛ صدا و سیما

سینماپرس: رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه شهدا بهترین، بزرگترین، ارزشمندترین و موثرترین الگو برای ما در مسئولیت‌های مختلف به شمار می‌روند گفت: در دوره تحول رسانه ملی بهترین سرمشق شهدا هستند.

به گزارش سینماپرس، یادواره شهید عبدالرسول مصطفایی از شهدای صداوسیمای فارس و شهید شاخص رسانه ملی در سال ۱۴۰۰، پنج شنبه ۱۴ بهمن در سالن شهید رکنی صداوسیمای این استان برگزار شد.

در این مراسم که پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما به صورت ویدئو کنفرانس و محمد مهدی رحمتی سرپرست معاونت امور استان‌های رسانه ملی، حسین قرایی مشاور رییس و مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما، آیت الله کلانتری تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی و دیگر مقامات لشکری، کشوری و استانی حضور داشتند از خانواده شهید عبدالرسول مصطفایی نخستین شهید خبرنگار دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

جبلی رییس رسانه ملی در سخنرانی آنلاین خود در این یادواره با تبریک حلول ماه رجب و سالروز میلاد با سعادت امام محمد باقر (ع)، گرامیداشت ایام الله دهه فجر و تسلیت رحلت مرجع بصیر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه شهدا حق حیات بر گردن ما دارند و باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم اظهار کرد: یکی از سخت‌ترین سخنرانی‌ها، صحبت در مجالس شهدا و در محضر خانواده‌های معظم شهداست زیرا زبان از گفتن حق مطلب قاصر است و در وصف عظمت و بزرگی کسانی سخن می‌گوییم که از همه چیز خود گذشتند تا دین خدا، عزت، احترام، شرف و ناموس کشور باقی بماند.

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه شهدا بهترین، بزرگترین، ارزشمندترین و موثرترین الگو برای ما در مسئولیت‌های مختلف به شمار می‌روند تصریح کرد: در دوره تحول رسانه ملی بهترین سرمشق شهدا هستند.

وی به وصیت نامه شهید عبدالرسول مصطفایی اشاره کرد و گفت: این شهید در وصیت خود می‌نویسد شهادت آغازگر زندگی واقعی و معراج به سوی خداست.

جبلی تصریح کرد: در دوره جدید رسانه ملی که با شعار هویت محوری و عدالت گستری توصیف شده است، منویات، انتظارات، فرمایشات و توقعات رهبر معظم انقلاب، مردم و خانواده شهدا و ایثارگران مسیر را برای ما روشن کرده و امیدواریم خداوند مسیر و اهداف شهدا را نصیبمان فرماید و ما را در پیمودن این مسیر نورانی و درخشان توفیق دهد.

مردم گفتمان جدید انقلاب را رقم زدند

در بخش دیگری از این همایش، مدیرکل صداوسیمای فارس هم با گرامیداشت یاد شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی‌شهید عبدالرسول مصطفایی را فخر رسانه ملی دانست و با گرامیداشت ایام الله دهه فجر ابراز کرد: نظام جمهوری اسلامی هدیه الهی به ملت ایران است و خداوند مهر امام و مهر انقلاب را به دل مردم انداخت و مردم جلو آمدند و پشت سر امام خود، روحانیت و مرجعیت قرار گرفتند و این اتفاق بزرگ را که گفتمانی جدید و بیانی نو است رقم زدند.

سهرابی با بیان اینکه وقتی ملت در راه آرمان‌های خود استوار و ثابت قدم ماند خداوند برکات و رحمت خود را بر او نازل می‌کند افزود: ۴۳ سال است که این ملت در لبیک به امام راحل و پیمان با رهبر معظم انقلاب مقاوم و صبور در حال کار و فعالیتند.

مدیرکل صداوسیمای فارس تصریح کرد: شهدا شاخص ما هستند و بزرگداشت شهدا برای این است که راه و مسیر را گم نکنیم و در این دنیای پیچیده عصر رسانه که پیام‌های متعدد و متنوع تولید و انسان دچار سردگمی می‌شود با قوت و قدرت برای تحقق آرمان‌های والای اسلام و انقلاب حرکت کنیم.

تقدیر از خانواده نخستین شهید خبرنگار دوران جنگ

در این مراسم از خانواده معظم شهید عبدالرسول مصطفایی نخستین شهید خبرنگار دوران دفاع مقدس با اهدای تندیس و لوحی به امضای رییس سازمان صداوسیما قدردانی شد.

همچنین از فضل الله صابری نویسنده کتاب فرکانس ۱۱۶۰ برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی و برنده جایزه ادبی جلال آل احمد نیز تقدیر به عمل آمد.

به گفته او، این کتاب روایت فعالیت‌های هنری و حضور مستمر شهید مصطفایی در جهبه‌های آبادان و خرمشهر است.

در ادامه بخش‌هایی از مستند «گلوله و نوار» در خصوص شهید عبدالرسول مصطفایی به نمایش درآمد و در پایان هم ارتباط زنده تصویری با آبادان در نقطه صفر مرزی و محل عملیات شهید مصطفایی برقرار و از زبان علی پارسا یکی از همرزمان شهید عبدالرسول مصطفایی گوشه‌هایی از رشادت‌ها و جان فشانی‌ها این شهید عالی مقام بیان شد.

شهید عبدالرسول مصطفایی سال ۱۳۳۶ در خوزستان به دنیا آمد و سال ۱۳۵۹ در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.