یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱

بهروز اثباتی:

سینمای مقاومت مولود سینمای دفاع‌مقدس است

بهروز اثباتی

سینماپرس: بهروز اثباتی با بیان اینکه صنایع فرهنگی از ارکان مهم کشورها هستند، گفت: در همه دنیا موضوع بهره‌وری مطلوب به عنوان یکی از اصول محصولات فرهنگی مورد توجه و تأکید است.

به گزارش سینماپرس،  بهروز اثباتی عضو هیئت‌داوران بخش «فیلم به معنای مطلق» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اشاره به لزوم حمایت بیشتر از سینمای مقاومت، گفت: اساساً هنر مخصوصاً سینما کارکردهای فراوان و اثرگذاری بالایی در وقایع جهان امروز دارد.  

وی افزود: سینما یکی از هنرهایی است که می‌تواند تمام حواس انسان را روی موضوع مدنظر متمرکز کند و به همین دلیل اثرگذاری بیشتری نسبت به دیگر هنرها دارد و می‌تواند نقش بی‌بدیلی در فرهنگ‌سازی ایفا کند.  

اثباتی ادامه داد: نشان دادن وقایع دوران جنگ‌تحمیلی و تبیین فرهنگ دفاع‌مقدس یکی از ضروریاتی است که سینمای مقاومت باید به آن تأکید داشته باشد چراکه دوران دفاع‌مقدس، دریچه‌ای از جهانی تازه به روی مردم باز کرد و آنان را با انسان‌هایی فداکار، شجاع، هدفمند و بصیر آشنا کرد که توانسته‌اند با رهبری امام (ره) کارهای بزرگی را انجام دهند.  

این فرمانده دوران دفاع‌مقدس با اشاره به کارکردهای سینمای دفاع‌مقدس، تصریح کرد: سینما باید هم در فرم و هم در معنا و در بهترین قالب و با بهترین کیفیت، همه زوایای دفاع‌مقدس را به تصویر بکشد و در تداوم و تعمیق فرهنگ دفاع‌مقدس نقش‌آفرینی کند.  

وی با بیان اینکه سینمای دفاع‌مقدس فراز و نشیب‌های متعددی داشته است، تأکید کرد: علی‌رغم تمام افت و خیزهای موجود در سینما دفاع‌مقدس می‌توان گفت سینمای مقاومت مولود سینمای دفاع‌مقدس است.  

عضو هیئت‌داوران بخش «فیلم به معنای مطلق» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به اهمیت این بخش اشاره و تصریح کرد: امروزه صنایع فرهنگی از ارکان مهم کشورها هستند و به همین دلیل موضوع بهره‌وری مطلوب به عنوان یکی از اصول محصولات فرهنگی مورد توجه و تأکید است.  

اثباتی با اشاره به لزوم توجه به ابعاد مختلف ساخت و تولید یک فیلم در حوزه دفاع‌مقدس و مقاومت، خاطرشان کرد: باید مجموع معادلات یک فیلم اعم از مناسبات اقتصادی، موفقیت در جذب مخاطب و میزان اثرگذاری از طریق انتقال پیام با توجه به هزینه‌های انجام‌شده، مورد توجه صاحبان این صنعت باشد چراکه سینمای امروز نمی‌تواند خود را از صنعت جدا بداند و دیده بهره‌وری نداشته باشد.  

وی اثرگذاری بهینه را از ویژگی‌های یک فیلم شاخص دانست و تأکید کرد: اقدام شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در بررسی آثار تولید شده از منظر اقتصادی، فرهنگی، نظام ارتباطی و اثرگذاری بهینه، بسیار ارزشمند است و نشان می‌دهد این جشنواره با دید بازتر و افق شفاف‌تری سینمای مقاومت را مورد واکاوی قرار می‌دهد.  

مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «مسابقه اصلی»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد، پژوهش، تحلیل» «فیلم به معنای مطلق» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی برگزار می‌شود.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.