شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷

در نقد انیمیشن کوتاه مطرح شد؛

«بدو رستم بدو» فیلمی با رویکرد به کمدی سیاه

انیمیشن بدو رستم بدو

سینماپرس: بهمن شیرمحمد نقد انیمیشن کوتاه «بدو رستم بدو» نوشته است: شیوه‌ی طراحی کاراکترها (کوتاه قد و خرد اندام بودن آنها در تضاد با تصویری خیالی که همواره از پهلوانی به نام رستم در حافظه‌ی تاریخی بیننده ثبت شده) به خوبی رویکرد فیلم به کمدی سیاه را منعکس می‌کند.

به گزارش سینماپرس، بهمن شیرمحمد در ماهنامه «فیلم نگار» به بررسی و نقد انیمیشن کوتاه «بدو رستم بدو» ساخته حسین ملایمی داشته و درباره آن نوشته است: فیلم با نبرد رستم و سهراب و در فضایی که آشکارا شبیه به آثار وسترن طراحی و اجرا شده آغاز می‌شود. شیوه‌ی طراحی کاراکترها (کوتاه قد و خرد اندام بودن آنها در تضاد با تصویری خیالی که همواره از پهلوانی به نام رستم در حافظه‌ی تاریخی بیننده ثبت شده) به خوبی رویکرد فیلم به کمدی سیاه را منعکس می‌کند.

اگر در شاهنامه رستم تنها فرزندش را از کف می‌دهد، در اینجا و به واسطه‌ی سفر در زمان نه تنها پسر بلکه هویتش را نیز می‌بازد.

شوخی‌های فکر شده‌ی فیلمنامه اعم از چیدن موقعیت‌های کمیک همانند توقف رخش رستم در مکانی که پارک کردن در آن ممنوع است و یا اسطوره زدایی از رستم از طریق تغییر ظاهر رستم از مرد به زن برای سوار شدن به مترو و شوخی از طریق وارونه کردن نشانه‌ها و تعویض اسامی مثل داروخانه هلال اخضر و بانک اقتصاد کهن و مواردی از این دست، فیلم را از یک کمدی اسکروبال صرف به یک پارودی نزدیک می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.