جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰

آنتون لابچنکو در کارگاه موسیقی و سینما مطرح کرد:

وارش فراتر از حد انتظار برگزار شد

آنتون لابچنکو

سینماپرس: آنتون لابچنکو موسیقی‌دان روسی در کارگاه «موسیقی و سینما» بیان کرد: رویدادهای جشنواره بین المللی فیلم وارش را در سطح جشنواره های اروپایی دیدم و به نظرم بسیار فراتر از حد انتظار برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، آنتون لابچنکو موسیقیدان روسی در کارگاه موسیقی و سینما نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش که در دانشگاه آزاد رامسر برگزار شد، گفت: برای دومین بار است به ایران می آیم و آخرین موسیقی فیلم ام درباره جنگ جهانی دوم است.

وی افزود: بیشتر موسیقی فیلم های ایرانی به موسیقی فولکلور نزدیک است و علاقه مندم ارتباطات فرهنگی ایران و روسیه بیش از پیش شود. موسیقی روسیه آکادمیک است اما در ایران بیشتر به موسیقی سنتی پرداخته می شود.

این مدرس موسیقی با بیان اینکه در جشنواره بین المللی فیلم وارش خاطر نشان کرد: این جشنواره به نوعی ارتباط فرهنگی بین کشورها را انعکاس داده و جشنواره ای مردمی است.

وی افزود: در جشنواره ها متعدد اروپایی شرکت کرده ام و اقداماتی را که در جشنواره بین المللی فیلم وارش اتفاق افتاد در سطح جشنواره های اروپایی دیدم و به نظرم بسیار فراتر از حد انتظار برگزار شد.

 لابچنکو در ادامه عنوان کرد: کشور روسیه در حوزه های مختلف موسیقی کار می کند. موسیقیدانان از کشورهای مختلف علاقه زیادی به حضور در ایران دارند اما برخی قوانین مانع این حضور شده است. برای حضور موسیقیدانان بزرگ دنیا باید فضایی نظیر جشنواره ها ایجاد شود و برگزاری این رویدادها به تبادلات فرهنگی میان کشورها کمک می کند.

این مدرس کارگاه موسیقی و سینما با اشاره به اینکه در کشور روسیه موسیقی در مدارس تدریس می شود، عنوان کرد: یکی از مشکلات حوزه موسیقی در ایران این است کمتر آشنا بودن مردم با موسیقی اصیل ایرانی است و شاید بهتر باشد موسیقی در مدارس آموزش داده شود.

وی در پایان به اهمیت برگزاری پروژه های مشترک فرهنگی بین کشورهای دنیا به ویژه کشورهای حاشیه دریای خزر تاکید کرد.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربانپور ۹ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در استان مازندران در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.