جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

مدیر ارشد اتحادیه(ABU):

ایران به یک پلتفرم آنلاین تأثیرگذار دست پیدا کرده است

احمد ندیر مدیر ارشد نوآوری و توسعه تکنولوژی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه(ABU)

سینماپرس: احمد ندیر در خصوص شرایط آثار رادیویی و تلویزیونی ایران، گفت: خوشبختانه صداوسیمای ایران به پلتفرم آنلاین رسیده ولی از توجه به فرم برنامه‌هایش نباید غافل شود.

به گزارش سینماپرس، احمد ندیر مدیر ارشد نوآوری و توسعه تکنولوژی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه(ABU) به عنوان نماینده این اتحادیه برای بازدید از شرایط رادیویی و تلویزیونی به ایران آمد و در جشنواره بین‌المللی رادیو حضور داشت. او درباره شرایط صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به تسنیم، گفت: من این فرصت را داشتم که از استودیوهای رادیویی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بازدید کنم و این شانس را داشتم تا فعالیت‌های تولیدی را از نزدیک شاهد باشم. معتقدم ایران به یک پلتفرم آنلاین تأثیرگذار دست پیدا کرده است. (پلتفرم به معنای ارتباط آنلاین، گفتگوی آنلاین و حتی برنامه‌ریزی آنلاین است.)

وی افزود: ما بیش از ۲۷۰ عضو داریم و در منطقه ما اعضای خیلی کمی هستند که چنین پلتفرمی را ایجاد کرده باشند و فکر می‌کنم از نظر فنی و از نظر تولیدات محتوا، ایران از اغلب اعضای آسیایی جلوتر است. بنابراین ما مایل هستیم تا با صداوسیمای ایران همکاری کنیم.

ندیر تأکید کرد: آن چیزی که در ایران دیدم برنامه‌سازان خوبی در سازمان صداوسیما وجود دارند و کارهای خوبی ارائه داده‌اند. با و جود این سطح ارتقاء کیفی، لازم است به فرم برنامه‌ها اهمیت داده شود. در دنیای امروز مردم بیشتر دوست دارند برنامه طولانی باشد البته در قسمت‌های مختلف تفسیم شود و در گونه‌های مختلف یا اصطلاحاً به صورت یک پکیج ببینند و روی فرم کار کنند. مدت زمان ارائه شده برخی اوقات بسیار طولانی است و برنامه‌ها بایستی کوتاه‌تر شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چون برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی فارسی روی آنتن می‌رود خیلی نمی‌توانم روی محتوا بحث کنم ولی روی هم رفته از لحاظ تکنیکی و فنی آثار رادیو و تلویزیون ایران در کیفیت بسیار مناسب و شرایط رضایت‌بخشی قرار دارد.   

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.