شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰

سرنوشت عیدی میلیاردی وزارت ارشاد به سینماگران/۲

عباسی: اعضا باید پیگیر سرنوشت عیدی وزارت ارشاد باشند/ «خانه سینما» کار مثبتی برای اعضای خود نمی کند

پیمان عباسی در نشست خبری فیلم سینمایی «یادم تو را فراموش»

سینماپرس: پیمان عباسی فیلمنامه نویس سینما در خصوص سرنوشت عیدی میلیاردی که وزارت ارشاد برای تقسیم کردن آن میان اعضای خانه سینما در اختیار دست اندرکاران این نهاد قرار داده اما معلوم نیست این پول دقیقا چه شده است گفت: همه اعضای خانه سینما باید پیگیر سرنوشت عیدی وزارت ارشاد باشند، من شخصاً هیچ خبری از این قضیه نداشتم و حتماً پیگیر این اتفاق خواهم شد.

فیلمنامه نویس فیلم های سینمایی «زهرمار» و «توفیق اجباری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: خانه سینما به چه کسی پول می دهد؟ آن ها حتی پول بیمه ما را نمی دهند! خانه سینما رسماً هیچ کار مثبتی برای اعضای خود نمی کند. ما حتی پول بیمه تکمیلی خودمان را هم با چند برابر قیمت از جیب مان پرداخت می کنیم و آن ها برخلاف آنچه وظیفه مسئولان و متولیان اصناف است هیچ حمایتی از اعضای شان ندارند.

عباسی تأکید کرد: نکته قابل تأمل آنجا است که اغلب صنوف در فضای مجازی گروه ها و کانال هایی دارند و هر اتفاقی اعم از مرگ و میر هنرمندان یا... می افتد را در کانال ها به اطلاع اعضای شان می رسانند اما چنین اخباری را اصلاً منعکس نمی کنند و فکر می کنند که ما بعدها از این اتفاق ها مطلع نمی شویم.

این سینماگر با بیان اینکه مسئولان خانه سینما گویا دیده اند در جاهای دیگر بخور بخور فراوان است و گفته اند بگذار حالا ما هم این عیدی میلیاردی را بخوریم اظهار داشت: هنرمندان مستقل مدت ها است بلاتکیف رهاشده و زیر فشار شدید اقتصادی در حال له شدن هستند، لیاقت هنرمندان چنین زندگی هایی نیست و من امیدوارم که مسئولان ارشد سینمای کشور پیگیر این وضعیت باشند و اجازه ندهند تا بیش از گذشته حق اهالی صنوف سینمایی تضییع شود.

وی در پایان افزود: بنده پیش از این بارها اعلام کرده ام که در هیچ جای دنیا ما شاهد چنین وضعیت بغرنج و اسفباری در زندگی هنرمندان و سینماگران نیستیم و در هیچ نقطه دنیا هنرمندان بلاتکلیف به حال خود رها نمی شوند ودولت ها همیشه از آن ها تحت هر شرایطی حمایت های جدی می کنند و هیچ سینماگری غم نان و معیشت و بیمه و... خود و خانواده اش را ندارد اما حالا داستان عوض شده و وقتی عیدی ناچیزی هم برای اهالی سینما در نظر گرفته می شود برخی افراد از توزیع آن به سینماگران امتناع می کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.