دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

سرنوشت عیدی میلیاردی وزارت ارشاد به سینماگران/۳

توحیدپرست: کسانی که از «شفاف سازی» سخن می گویند تکلیف عیدی میلیاردی را روشن کنند/ دولت دهم عیدی را یکسان و عادلانه به اهالی سینما می داد

داوود توحیدپرست

سینماپرس: داود توحیدپرست کارگردان سینما در خصوص سرنوشت عیدی میلیاردی که وزارت ارشاد برای تقسیم کردن آن میان اعضای خانه سینما در اختیار دست اندرکاران این نهاد قرار داده اما معلوم نیست این پول دقیقا چه شده است، با ارسال یک یادداشت اختصاصی به سینماپرس نوشت: جناب آقای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدتی است که قصه عیدی میلیاردی وزارت ارشاد به خانه سینما،نقل همه مجالس فرهنگی و هنری شده؛ علتش را حتما می دانید!؛ وضع اقتصادی بسیاری از مردم و وضع اقتصادی خیلی از اعضای خانه سینما مانند گرسنگان آفریقا شده و اکثر خانواده ها لای چرخ دنده های زندگی کنونی گرفتار شده و صدای خرد شدن استخوان هایشان به وضوح به گوش می رسد!

به گزارش سینماپرس در ادامه این یادداشت آمده است: در این شرایط اسفبار عیدی بسیار ناچیزی به این عزیزان اختصاص می یابد که هرگز معلوم نمی شود واقعا چقدر است و شفاف سازی هم نمی شود که به چه هنرمندانی و چقدر عیدی داده شده است!؟ گویی اینجا انتلیجنت سرویس یا موساد یا غیره است که همه چیز باید مخفی باشد! 

گفته می شود که به خاطر حفظ حرمت هنرمندان اسامی آنها اعلام نمی شود، در پاسخ به این مسأله عرض می کنم که در دولت گذشته به همه هنرمندان به یک میزان عیدی داده می شد و همه هم به خاطر شرایط اقتصادی تا ریال آخر را می گرفتند، در واقع دولت نهم و دهم عیدی را به صورت یکسان و عادلانه به اهالی سینما اختصاص می داد، مبالغ میا همه هم تقسیم می شد و به بعضی از خانواده های گرفتار نیز جداگانه و بدون سر و صدا مزایایی در نظر گرفته می شد که آمار آن ها در وزارت ارشاد وجود دارد.  

اکثر صنوف خانه سینما رسما کارگری شده اند و طبق قانون می باید مثل کارگران با شرف کشور عیدی و پاداش می گرفتند که ظاهرا به هنرمندان یک پنجم کارگران عیدی تعلق گرفته است که همین یک پنجم نیز معلوم نیست چگونه تقسیم شده و چه افرادی چقدر گرفته اند!؟

آقایان مسئول! شما عیدی و پاداش ندادید و ندادید و ندادید و یک بار هم که دادید اعصاب هنرمندان را به هم ریخته اید؟ این عیدی ها را به چه کسی داده اید که همه اعلام می کنند عیدی نگرفته اند؟ خوب یک بار صریح و شفاف به رسانه ها توضیح بدهید که قصه چه بوده!؟

کسانی که شب و روز از «شفاف سازی» سخن می گویند یک بار برای همیشه تکلیف عیدی میلیاردی را روشن کنند، آیا شفاف سازی اینقدر سخت و آزاردهنده است؟ شما بیایید و در عمل شفاف سازی را در سینمای کشور احیاء کنید.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.