چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰

سرنوشت عیدی میلیاردی وزارت ارشاد به سینماگران/۴

رفیعی جم: پولی که به خانه سینما داده شده برای یکایک اهالی سینما است و عده ای نباید آن را چپاول کنند/ آقایان مدیر و مسئول به درد هنرمندان برسید

اصغر رفیعی جم

سینماپرس: اصغر رفیعی جم تهیه کننده و فیلمبردار پیشکسوت سینما در خصوص سرنوشت عیدی میلیاردی که وزارت ارشاد برای تقسیم کردن آن میان اعضای خانه سینما در اختیار دست اندرکاران این نهاد قرار داده است، گفت: پولی که توسط ارشاد به خانه سینما داده شده برای یکایک اهالی سینما است و عده ای نباید به تنهایی آن را چپاول کنند؛ کسانی که در مقام هیأت مدیره خانه سینما هستند موظفند به صورت شفاف روشن کنند این پول ها در اختیار چه کسانی قرار گرفته و کجا خرج شده است!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «غیرمنتظره» و «خانه عنکبوت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آقایان باید بدانند که شأن هنرمند و سینما این نیست که به واسطه پنهان کاری آن ها این اتفاقات به نشریات و مطبوعات برسد. بسیار تأسف آور است که به خاطر پنهان کاری برای پخش کردن چندرغاز پول آبروی سینما و سینماگران برود.

وی ادامه داد: متأسفانه بسیاری از هنرمندان ما این روزها در شرایطی بسیار سخت روزگار می گذرانند و بیکار هستند. بگذریم از اینکه برخی به اصطلاح هنرپیشه ها پیدا شده اند که گویا ارث پدرشان را از سینما طلب دارند و پول های میلیاردی به جیب می زنند و یا از سوی دیگر برخی از صاحبان سینما و پخش کنندگان پول های میلیاردی درمی آورند و سینما را چپاول می کنند؛ اغلب اهالی سینما در بدبختی هستند و سال ها است طعم تلخ بیکاری را می چشند و تورم و گرانی زندگی آن ها را در آستانه نابودی قرار داده است.

رفیعی جم خاطرنشان کرد: این پول هایی که وزارت ارشاد به خانه سینما داده حق و سهم این افراد است که با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند. این پول حق صنف دستیاران کارگردانان، دستیاران فیلمبردار، منشیان صحنه، بدلکاران و... است. این پول ها باید به صورت یکسان به مابقی صنوف هم تقسیم می شد. این پول ها صاحب دارد و باید مشخص شود که با چه حساب و کتابی توزیع شده است. این آبروریزی ها حرمت سینماگران را از بین می برد.

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «برگ برنده» در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه رقم ۲۰۰ هزارتومان عیدی در این تورم و گرانی شدید، شرم آور است تصریح کرد: من اصلاً مانده ام مسئولان ارشاد چطور رویشان شده که این پول که فقط به اندازه تهیه یک کیلو گوشت است را به هنرمندان به عنوان عیدی بدهند؟ واقعاً شرم آور نیست؟ آیا حد و حدود و حرمت و جایگاه هنرمندان این است؟

وی در پایان این گفتگو تأکید کرد: این ها پولی نیست؛ جایگاه هنرمندان بسیار والاتر از آن چیزی است که عده ای مدیر فکر می کنند. نباید حرمت هنرمندان اینطور با این رقم های ناچیز و مسخره شکسته شود. ما امروز در سینما با هنرمندان واقعی روبرو هستیم که حتی نمی توانند پول ناچیز دارو و بیمه خود را تأمین کنند. این در شأن سینماگران این کشور نیست. آقایان مدیر و مسئول بیایند و به درد این هنرمندان برسند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.