چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶

حامد علامتی؛

مهم‌ترین کار در نظام جمهوری اسلامی ایران، بحث تعلیم و تربیت و معلمی است

حامد علامتی در آیین تجلیل از خبرنگاران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

سینماپرس: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در همایش تجلیل از معلمان منتخب و پیش‌کسوتان تعلیم و تربیت در استان اردبیل گفت: معلمی حرفه‌ای تمام‌عیار در عرصه تعلیم و تربیت است.

به گزارش سینماپرس، در آخرین روز از هفته نکوداشت مقام معلم، همایش تجلیل از فرهنگیان منتخب و پیش‌کسوتان تعلیم و تربیت استان اردبیل با حضور حامد علامتی معاون وزیر آموزش ‌و پرورش و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامگاه روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این همایش که در مرکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان اردبیل برگزار شد، حامد علامتی با تبریک هفته گرامیداشت معلم، گفت: معلم در مبانی دینی، اندیشه اسلامی و امامان انقلاب از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین کار در نظام جمهوری اسلامی ایران، بحث تعلیم و تربیت و معلمی است، بیان کرد: معلمان دانش‌آموزان را که آینده‌سازان کشور هستند از کودکی تا جوانی تربیت و تحویل جامعه می‌دهند و پرورش و هدایت فکری، ذهنی، مهارتی، اخلاقی، علمی و تحصیلی این قشر را بر عهده‌دارند.

علامتی با اشاره به اینکه معلمان کشف استعداد می‌کنند تصریح کرد: آینده کشور در دستان معلمان است و ما و تمام اقشار جامعه مدیون این عزیزان هستیم.

مدیرعامل کانون نقش معلمان در جامعه را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: در بیان افتخار برای معلم همین بس که پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: وقتی معلم به کودک بگوید: بگو بسم‌اللّه الرحمن الرحیم و کودک آن را تکرار کند، خداوند برای کودک و پدر و مادرش و معلم، مژده‌ی برائت از آتش می‌دهد.

معلمی حرفه‌ای تمام‌عیار در عرصه تعلیم و تربیت است

وی در ادامه دعای حضرت رسول اکرم(ص) که می‌فرماید: خداوندا! معلمان را بیامرز و عمر طولانی به آنان عطا فرما و کسب‌وکارشان را مبارک گردان را نشان از ارزش و جایگاه رفیع معلمی دانست.

علامتی در توصیه خود به افرادی که کسوت معلمی را انتخاب می‌کنند، اظهار کرد: معلمی حرفه‌ای تمام‌عیار در عرصه تعلیم و تربیت است که باید باعلاقه و انگیزه مضاعف و خلاقیت در این حرفه تلاش کرد.

معلمی حرفه‌ای تمام‌عیار در عرصه تعلیم و تربیت است

وی افزود: معلمان علاوه بر آموزش مفاهیم درسی، در رفتار، اخلاق، کردار و حتی نوع پوشش برای دانش‌آموزان و نسل جدید الگو هستند.

معاون وزیر آموزش ‌و پرورش با اشاره تلاش‌های دولت در دفاع از حقوق فرهنگیان بیان کرد: در دولت سیزدهم مسائل فرهنگیان از اهمیت زیادی برخوردار است و پس از ۱۱ سال انتظار همین دولت بود که با جرأت و افتخار طرح رتبه‌بندی معلمان را علی‌رغم بار مالی زیاد به اجرا درآورد.

علامتی با بیان اینکه دولت و شخص وزیر برای رفع دغدغه‌های معلمان و تأمین مطالبات آن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند، خاطرنشان کرد: رتبه‌بندی معلمان سبب شد، میانگین زیر حکم معلمان در مجموعه دستگاه‌های دولتی جزو بالاترین‌ها باشد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری جذب ۷۰هزار نیروی جدید در آموزش ‌و پرورش را که در سال گذشته رقم خورد، بی‌سابقه دانست و بابیان اینکه جذب نیروهای جدید برای امسال نیز در دستور کار قرار دارد، برای ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش از سخت‌گیری‌های وزارت در گزینش افراد بر اساس صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و مهارتی خبر داد.

علامتی در خاتمه سخنان با اشاره به مطالبات بازنشستگان در بحث بیمه تکمیلی تصریح کرد: بازنشستگان فرهنگی به لحاظ ساختار کاری زیر نظر صندوق بازنشستگی کشور قرار دارند اما تلاش می‌شود بیمه تکمیلی این عزیزان در کنار سایر همکاران فرهنگی قرار گیرد.

معلمی حرفه‌ای تمام‌عیار در عرصه تعلیم و تربیت است

یادآوری می‌شود در این همایش رضوان باقلاچی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و کلام‌الله صفری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل سخن گفتند و ضمن اجرای شعرخوانی و سرود، از معلمان منتخب و فرهنگیان بازنشسته استان تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.