سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱

سرنوشت عیدی میلیاردی وزارت ارشاد به سینماگران/۱

محسنی نسب: اعضای خانه سینما می توانند از دست اندرکاران این نهاد به اتهام «خیانت در امانت» شکایت کنند/ سازمان بازرسی پیگیر عیدی میلیاردی باشد

محسن محسنی نسب

سینماپرس: محسن محسنی نسب کارگردان سینما در خصوص سرنوشت عیدی میلیاردی که وزارت ارشاد برای تقسیم کردن آن میان اعضای خانه سینما در اختیار دست اندرکاران این نهاد قرار داده اما معلوم نیست بخش اعظمی از این پول چه شده است اظهار داشت: یکایک اعضای خانه سینما که هدیه و عیدی خود را دریافت نکرده اند می توانند از دست اندرکاران این نهاد به جرم «خیانت در امانت» شکایت کنند؛ خانه سینما امانت دار پول اعضایش بوده و باید به صورت یکسان هدیه های ارشاد را میان اعضا تقسیم می کرده اما گویا این اتفاق رخ نداده است.

کارگردان فیلم سینمایی «شاخ کرگدن» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: عیدی دادن و عیدی گرفتن یک سنت دیرینه و پسندیده ملی است و اتفاقی بسیار نیکو است و همه ما ایرانی ها این سنت را به هر شکل حفظ کرده ایم. در دوره قبل آقایانی که در حال حاضر قدرت در دست شان است از عیدی دادن به هنرمندان ایراد می گرفتند و این سنت زیبا را مورد نکوهش قرار می دادند اما در آن سال ها همه اهالی سینما به صورت یکسان کارت های هدیه خود را می گرفتند و اگر وضع مالی خوبی داشتند آن را به کسانی که وضع مالی بدتری داشتند انفاق می کردند و همه هم از این مسأله راضی بودند.

وی ادامه داد: برخی از همین دست اندرکاران فعلی سینما در آن دوران این موضوع را اسباب شرمندگی می دانستند و تأکید داشتند که این کار حرمت سینماگران و هنرمندان را از بین می رود در صورتی که اصلاً چنین نبود و اتفاقاً مسئولان در آن دوران به سینماگران و هنرمندان عزت و احترام می گذاشتند و به یاد آن ها بودند و می خواستند سنت پسندیده عیدی دادن و عیدی گرفتن را زنده نگه دارند.

محسنی نسب سپس با بیان اینکه وزارت ارشاد برای نوروز ۹۸ رقم نسبتاً قابل توجهی را در اختیار خانه سینما قرار داده و قرار بوده این رقم به صورت یکسان میان اهالی خانه سینما توزیع شود اظهار داشت: این وظیفه مدیران خانه سینما بود که به صورت یکسان این پول را میان صنوف تقسیم کنند؛ این پول برای دست اندرکاران خانه سینما نبوده که بخواهند برای آن تصمیم گیری کنند. اگر دست اندرکاران این نهاد این پول ها را در جای دیگری خرج کرده باشند جرم کیفری انجام داده و خیانت در امانت کرده اند.

این سینماگر تصریح کرد: کسی که این پول را به خانه سینما پرداخت کرده این پول را از جیب خود نداده، این پول از بودجه بیت المال و سهیمه های دولتی در اختیار خانه سینما قرار گرفته و بنده معتقدم سازمان بازرسی باید پیگیر عیدی میلیاردی و چگونگی مصرف آن باشد

کارگردان فیلم سینمایی «مشت بر پوست» خاطرنشان کرد: مسئولان خانه سینما موظف هستند به صورت شفاف و صریح در خصوص چگونگی مصرف این پول توضیح دهند؛ کسی که توضیح نمی دهد بی ادب است! باید به آن ها گفت شما رئیس نشده اید که هر کاری دلتان خواست انجام دهید! بنده تأکید دارم باید کل اعضای صنوف خانه سینما با این اتفاق برخورد کنند و همچنین سازمان بازرسی و رئیس سازمان سینمایی هم باید با مسئولان خانه سینما برخورد جدی داشته باشند و حتی تا یک اسکناس هزار تومانی این عیدی را ببینند که چه شده و در کجا خرج شده است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.