دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵

در پی درگذشت زنده یاد «مشایخی» عنوان شد؛

تهامی: یکی از دلایل ماندگاری استاد مشایخی در قلب و ذهن مردم اخلاق نیکوی ایشان است/ مفتخرم که از ایشان بسیار آموختم

کوروش تهامی-جمشید مشایخی

سینماپرس: کوروش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون در پی درگذشت هنرمند فقید سینمای کشور زنده یاد جمشید مشایخی گفت: یکی از دلایل ماندگاری استاد مشایخی در قلب و ذهن مردم اخلاق نیکوی ایشان است؛ برای ایشان تفاوت نمی کرد با چه کسی در چه پست و سمت و مقامی روبرو هستند، ایشان به صورت یکسان با همه با نهایت احترام برخورد می کردند و به همین علت جدا از آثار با ارزش و ماندگاری که از ایشان به یادگار مانده، مردم رفتار بزرگوارانه، منش انسانی و اخلاق نیکوی استاد را هرگز از یاد نخواهند برد.

بازیگر فیلم های سینمایی «رگ خواب» و «به رنگ ارغوان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من بسیار متأسف و متأثرم از اینکه هنرمند بزرگ و ارزنده ای همچون استاد جمشید مشایخی را از دست دادیم؛ همانطور که بنده در صفحه اینستاگرام شخصی ام اشاره کردم ایشان یکی از قطعه های زیبای هنر مملکت ما بودند و قطعاً همچنان مانا خواهند بود چرا که هنر و هنرمند هرگز از بین نمی روند، بالاخص آنکه آن هنرمندی استادی بزرگ مانند جمشید مشایخی باشد.

وی افزود: متأسفانه بنده به دلیل اینکه در سفر بودم نتوانستم در مراسم بدرقه ایشان به سوی منزل ابدی شرکت کنم اما ان شا الله در مراسم ختم ایشان حضور پیدا خواهم کرد و مطلبی آماده کرده ام که در مراسم ختم ایشان عنوان خواهم کرد.

تهامی یادآور شد: من شانس بزرگی در زندگی کاری ام داشتم که با ایشان همکاری کنم؛ این همکاری در سریال «تبریز در مه» به کارگردانی آقای محمدرضا ورزی بود. همکاری درجه یکی که هرگز از خاطرم نمی رود چرا که از لحظه لحظه ای که در کنار استاد بودم استفاده کردم. جدا از مباحث تکنیکی و بازیگری، ایشان سرشار از صبر و عشق بودند، سعه صدری که در وجود استاد بود بی نظیر بود و من از همه رفتارهای ایشان درس گرفتم.

بازیگر فیلم های سینمایی «وکیل مدافع» و «آشوب» خاطرنشان کرد: در هر پروژه ای مشکلات زیادی وجود دارد اما استاد مشایخی یکی از معدود هنرمندانی بودند که هرگز هیچ گله و شکایتی راجع به مشکلات نداشتند و سعی می کردند به بهترین شکل ممکن کارشان را انجام دهند. این آرامش و سعه صدر استاد برای سایر افراد به مثابه یک کلاس درس انسانی و اخلاقی بود. همه تعجب می کردند که چطور هنرمند نامدار و بزرگی مانند جمشید مشایخی از هیچ مشکل گلایه نمی کند و همین باعث می شد تا سایرین هم از ایشان درس بگیرند و خود را کنترل کنند.

وی افزود: ارتباط استاد با همه افراد عجیب و ستودنی بود. ایشان انسانی بی نهایت خاکی بودند، اصولاً هنرمندانی در جایگاه ایشان برای خودشان حد و مرزهایی در ارتباطات مردمی قائل هستند اما ایشان همیشه خودشان را با دیگران یکی می دانستند، برای همه وقت می گذاشتند و با نهایت آرامش و صبر با دوستداران شان گفتگو می کردند و بنده هرگز در رفتار و کردار ایشان ناراحتی، تندخویی و... ندیده ام.

تهامی در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: استاد مشایخی جایگاه خاص و منحصربفردی در سینمای کشور داشتند و فقدان ایاشن قطعاً تا مدت ها همه ما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.