کل اخبار:305
-
۱۳۹۸-۰۴-۱۹ ۱۴:۲۲
سیمای سینمای بنفش (۴)
فیلمشویی در حیات خلوت جریان شبه روشنفکری/ ولنگاری با حمایت مالی دولت ترویج میشود؟
سینماپرس: مجموعه هنر و تجربه را شاید بتوان به عنوان مصداقی آشکار از کارنامه دولت تدبیر و امید در تسهیل فضای فیلم شویی در صنعت سینمای ایران قلمداد نمود؛ کارنامه ای که به خوبی چگونگی برخورداری تولیدات سینمایی معلوم الحال را از امکانات دولتی مشخص ساخته و نحوه حمایت های مالی دولت در ترویج ولنگاری فرهنگی را معین می نماید.
-
۱۳۹۸-۰۴-۱۲ ۱۲:۱۰
سیمای سینمای بنفش (۳)
ارتزاق از منابع بیت المال بدون کسب منافع ملی/ وقتی آمارها بر درد فرهنگی جامعه می افزاید
سینماپرس: به راستی با گذشت این مدت مدید از تاسیس هنر و تجربه، آیا می توان نمونه ای از حضور آثار موجه و با دغدغه انقلاب اسلامی و یا فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در این گروه سینمایی معرفی نمود که در نگاهی حداقلی به معرفی درست و صحیح از ایران و ایرانی پرداخته باشد؟!
-
۱۳۹۸-۰۴-۰۴ ۱۵:۰۷
نفوذ فرهنگی؛
تمرکز فرانسویها بر جذب «شوالیه» از آسیا و آفریقا
سینماپرس: رئیس شرکت فرانسوی لژیون دونور که مسئول اعطای نشانها ـ از جمله «شوالیه» ـ به شخصیتهاست، میگوید: سال گذشته نشستهایی در آمریکای لاتین به منظور همافزایی داشتیم و هدف این است که همین کار را برای آسیا و غرب آفریقا انجام دهیم.
-
۱۳۹۸-۰۳-۲۹ ۱۲:۱۳
سیمای سینمای بنفش (۲)
از ولنگاری تا نفوذ فرهنگی/ هنر و تجربه و شاهکار هفته فیلم های اروپایی!
سینماپرس: گروه سینمایی هنر و تجربه نه تنها در خلاف جریان اصلی سینما و در جهت تولید آثار متفاوت و پیشبرد اهداف آرمانی نظام جمهوری اسلامی حرکت نکرد؛ بلکه در سطحی بالاتر با فاصله گرفتن از مبانی ارزشی و هنجارهای اجتماعی تبدیل به مأمنی برای تولید و اکران فیلم هایی خاص شد که فضای بی بند و بار و رها شده حاکم در شرایط ولنگاری فرهنگی را به وضوح هویدا ساخت.
-
۱۳۹۸-۰۳-۲۲ ۱۲:۰۱
سیمای سینمای بنفش (۱)
فیلمشویی در شرایط نفوذ فرهنگی/ وقتی سینماگران چترباز با یارانه دولت، چتر یدکی میگیرند!
سینماپرس: هنر و تجربه دو واژه ای که چند سالی است در کنار یکدیگر در سینمای آشفته ایران با هم عجین شده و بعضا موجب به وجود آمدن اتفاقات گوناگونی گشته است. با روی کار آمدن دولت یازدهم و حضور گروهبانانِ مدعی ژنرالی در عرصه های اجرایی مختلف، مدیریت فرنگ رفته و کاخ ورسای دیدهی فرهنگی و سینمایی کشور، به تأسی از مرشدان فرانسوی، اقدام به تاسیس گروهی سینمایی با عنوان هنر و تجربه نمود!
-
۱۳۹۸-۰۳-۱۴ ۲۲:۳۲
امام خامنه ای:
هر جا مقاومت کردیم، به پیش رفتیم، هر جا تسلیم شدیم، ضربه خوردیم
سینماپرس: امام خامنهای در مراسم یالگرد رحلت امام خمینی فرمودند: در طول این سی سال، شیطنتهایی شده است تا راه و جاذبه امام(ره) به فراموشی سپرده و کمرنگ شود، لکن واقعیت، بهعکس خواسته مخالفان و دشمنان جریان پیدا کرده است.
-
۱۳۹۸-۰۳-۰۱ ۱۱:۴۳
اندر احوال سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر (۴)
اصول فروشی در دکان جشنواره جهانی فیلم فجر
سینماپرس: باید مسئولان محترم قرارگاه های فرهنگی به این سوال پاسخ دهند که برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر با در نظر گرفتن سطح نازل فیلم های اکران شده ایرانی و حتی خارجی با صرف هزینه بیت المال ملت ایران چه کمکی به پیشبرد اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی در داخل و سطح بین المللی می نماید؟ با نگاهی به بسیاری از فیلم های ایرانی اکران شده در جشنواره می توان فضای حقارت بار ترسیم شده برای ملت ایران را از سوی مسئولان محترم شاهد بود!
-
۱۳۹۸-۰۲-۳۱ ۱۷:۵۵
کارشناس رسانه گفت:
سلبریتیها نخستین کسانی هستند که در روزهای سخت به دشمن پناه میبرند
سینماپرس: سلبریتیها در مقاطعی به گروه فشار تبدیل شده و همین افراد منجر به امضا شدن ترکمنچای و گلستان و ... میشوند؛ همان کسانی که تا کوچکترین اتفاقی بیفتد، سریع به کشورهای دشمن پناهنده میشوند.
-
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۱۱:۳۷
پروژه ای به نام نفوذ فرهنگی؛
وقتی هنر و تئاتر بستری برای نفوذ و شبیخون فرهنگی می شود
سینماپرس: غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه، در رابطه با صحت و سقم گمانهزنیهایی که نسبت به هویت عنصر نفوذی سرویس امنیتی انگلیس صورت گرفته است، گفت: تا زمانی که محکومیت قطعی صادر نشده است، اسم و مشخصات را اعلام نمیکنیم.
-
۱۳۹۸-۰۲-۱۸ ۱۳:۱۷
اندر احوال سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر (۲)
التقاط فرهنگی به اسم دیپلماسی فرهنگی/ از نبود مانیفست و استراتژی تا بروز جریان نفوذ
سینماپرس: سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر نمادی برای تبیین شرایط حاکم بر عرصه فرهنگی و سینمایی کشور است. شرایطی که حاکمیت ولنگاری فرهنگی را یادآور شده و به وضوح نشان می دهد که فضای التقاط چگونه بنیان های اندیشه و خردورزی یک جامعه را به نابودی می کشاند.
-
۱۳۹۸-۰۱-۲۴ ۱۱:۳۰
بررسی سریال های مناسبتی سیما در نوروز ۱۳۹۸
سازمان مشتری مدار و تولیدات بی هویت
سینماپرس: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در نوروز ۱۳۹۸ هجری شمسی نیز همچون سال های پیشین، با تدارک برنامه های متنوع سعی کرد تا بتواند جذب حداکثری مخاطب داشته باشد؛ اما واقعا چقدر در این کار موفق بود و حتی اگر موفق بود آیا این اتفاق با عرضه محتوا صحیح و خوراک فکری مناسب از برای خانواده مسلمان ایرانی همراه بوده است؟
-
۱۳۹۸-۰۱-۱۰ ۱۰:۵۱
سینماپرس در سالی که گذشت؛ بخش سوم/پاییز ۹۷
از تأکید بر مهجوریت سینمای دفاع مقدس و مقاومت تا انتقاد از انفعال مسئولان در قبال ورود پول های کثیف به سینما
سینماپرس: بخشی از گفتگوهای سینماپرس با سینماگران در فصل پاییز سال ۹۷ مربوط به مسائلی همچون: مهجوریت سینمای دفاع مقدس، انفعال سینما و تلویزیون در حوزه تولید آثار تاریخی و مذهبی، پول های کثیف در سینما و بی توجهی متولیان سینما، نفوذ فرهنگی و وادادگی مدیران، اهمیت سینمای مقاومت و... بود.
-
۱۳۹۷-۱۲-۰۴ ۲۰:۴۰
روابط عمومی ستاد روحانی یا رابط جریان ضدانقلاب لسآنجلسی؟
کیهان: مطلع شدیم یکی از مسئولان ستاد مرکزی انتخاباتی حسن روحانی که از مجریان و تهیهکنندگان صدا و سیما هم هست با جریان ضدانقلاب در لسآنجلس در رابطه است.
-
۱۳۹۷-۱۱-۲۴ ۰۹:۵۷
ابتذال در سینمای ایران (۵)
وقتی رقابت سینماگران بر سر کسب مقام نخست ابتذال مُد می شود!
سینماپرس: ورود به دهه ۱۳۸۰ هجری شمسی، صنعت سینمای ایران نیز تحت تاثیر تغییرات سیاسی کشور دست خوش تغییراتی می شود و در این مقطع زمانی است که به نرمی شاهد ورود و گسترش شدید نوعی از ابتذال در لایه های زیرین آثار سینمایی می باشیم.
-
۱۳۹۷-۱۱-۰۳ ۱۱:۵۵
ابتذال در سینمای ایران (۴)
تجدید بنای ابتذال در سایه مدیریت مرموز فرهنگی/ از بسط ابتذال فکری تا شکل گیری ابتذال تصویری
سینماپرس: پوست اندازی عناصری که اوایل انقلاب به عنوان نیروهای خط امامی بر پیاده سازی تفکرات التقاطی سوسیالیستیِ چپ اصرار می ورزیدند، با حفظ ظاهر خود، در دهه دوم انقلاب به سرعت شکل گرفت و این موضوع در عرصه ی فرهنگ و هنر کشور با عملکرد جریان مرموز فرهنگی در بهمن ۱۳۶۹ هجری شمسی بروز یافت تا کیفیت و کمیت آثار سینمایی مبتذل در جشنواره فجر همان سال به وضوح قابل مشاهده باشد.
-
۱۳۹۷-۱۰-۲۹ ۱۰:۳۶
جنگ جهانی سوم و اشغال فرهنگی کشورها
سینماپرس: جنگ جهانی سوم و اشغال فرهنگی کشورها عنوان یادداشتی است از داوود یاراحمدی که به بررسی اوضاع فرهنگ و هنر در کشور و تهدیدهای نفوذ غرب میپردازد.
-
۱۳۹۷-۱۰-۲۶ ۱۱:۴۴
نگاهی به شکل گیری پول شویی در سینمای ایران
آل کاپون ها از سینما چه می خواهند؟!
سینماپرس: برخی مسامحه ها در برابر هنرمندان باعث می گردد مفسدان اقتصادی فضای سینما و هنر را به حیاط خلوت و جولانگاه خود تبدیل نمایند، در حالیکه سیستم قضایی کشور صاحب صنعت سینمایی نخست جهان و هالیوود در زمینه برخورد با مفاسد و جرائم با هیچ کسی تعارف ندارد.
-
۱۳۹۷-۱۰-۱۵ ۱۰:۲۴
باز هم حلقهای دیگر از پروژه نفوذ عیان شد
قبح شکنی رابطه با اسراییل و صهیونیست ها در قلب تهران/ اثرگرافیست اسرائیلی در نمایشگاهی در تهران به نمایش درآمد
سینماپرس: در سایه غفلت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای نظارتی و امنیتی، باز هم حلقهای دیگر از پروژه نفوذ فرهنگی در تهران نمایان شد.
-
۱۳۹۷-۱۰-۰۵ ۱۱:۳۸
ابتذال در سینمای ایران (۳)
یک چمدان ابتذال در سینمای ایران/ وقتی مدیریت فرهنگی، سینمای مبتذل را وجاهت میبخشد
سینماپرس: مرور مجموعه تولیدات سینمای موج نو به وضوح موید وجاهت بصری ابتذال در اینگونه آثار می باشد؛ تولیداتی که به مراتب بدتر از محصولات فیلمفارسی بوده و در فُرمی واقع گرایانه و به تبع آن باورپذیرتر، برای مخاطبان خود اقدام به ترسیم بدون حد و مرز ابتذال بر پرده نقره ای سینماهای ایران مینمود.
-
۱۳۹۷-۰۹-۲۸ ۲۱:۳۵
شوالیههای ناتوی فرهنگی داور جشنواره هنر فجر شدند!
سینماپرس: یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به رغم استفاده از عنوان «فجر» اما به خاطر به کارگیری نیروهای بدسابقه و دارای کارنامه منفی، محل سؤال است.
-
۱۳۹۷-۰۹-۲۸ ۲۱:۳۰
«راز» اسرائیل و غرب برای نفوذ فرهنگی در ایران
سینماپرس: برنامه این هفته «راز» به بحث و گفت و گو پیرامون تلاش های اسراییل و غرب برای نفوذ فرهنگی در ایران به ویژه در میان جوانان اختصاص خواهد داشت.
-
۱۳۹۷-۰۹-۲۸ ۱۲:۰۹
ابتذال در سینمای ایران (۲)
وقتی فیلمفارسی بنای ابتذال در ژانر اجتماعی را گذاشت/ ترویج سینمای مبتذل برای ایجاد غفلت در جامعه
سینماپرس: مدیریت خودفروخته فرهنگی کشور موجب شد تا خِشت کَج در همان ابتدای حضور صنعت سینمای ایران در عرصه تولید گذاشته و ابتذال به عنوان عنصری هویت بخش در آثار و تولیدات سینمایی شناخته شود؛ نگاهی گذرا به تاریخ ورود سینما به ایران و سیر ایجاد و گسترش آنچه که تحت عنوان فیلمفارسی شناخته می شود در بستر فرهنگی و سینمایی کشور به وضوح نشان دهنده این موضوع است.
-
۱۳۹۷-۰۹-۲۱ ۱۱:۵۷
ابتذال در سینمای ایران (۱)
وقتی می خواهیم کَبک شویم و ابتذال را نبینیم!
سینماپرس: اصالت گیشه و حاکمیت تفکر گیشه محورانه در مدیریت صنعت سینما، در کنار حضور افراد تاجر مسلک و شخصیت هایی که تنها نگاه صنعتی و هنری به سینما دارند و هرگونه ارزش گذاری در این عرصه را فاقد وجاهت می دانند، موجب خواهد شد تا ابتذال به عنوان بخش جدا ناپذیر از کسب گیشه و جلب نظر مخاطبان گسترده قرار گیرد.
-
۱۳۹۷-۰۹-۰۴ ۱۴:۲۹
یادداشت علی دارابی برای جشنواره فیلم مقاومت؛
جشنواره فیلم «مقاومت» خاکریز اول دفاع فرهنگی کشور است
سینماپرس: معاون امور استان های صداوسیما در یادداشتی از جشنواره بین المللی فیلم مقاومت به عنوان خاکریز اول دفاع فرهنگی یاد کرد.
-
۱۳۹۷-۰۸-۳۰ ۱۱:۵۴
اندر احوال سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران (۲)
عبور از سیاه نمایی و ترسیم فلاکت برای تمامی نسلها/ وقتی سینمای جوان در برهوت جنگ نرم رها می شود!
سینماپرس: سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در حالی به پایان رسید که فضای عمومی آثار به نمایش درآمده را تلخی اجتماعی فرا گرفته بود؛ تلخی مفرط و شدیدی که نه تنها مخاطب را به پذیرش فضای سیاه جامعه می رساند، بلکه تلخی حاکمیت این فضا را بر عمق وجود بیننده القاء می نمود و هیچ آینده روشن و امیدبخشی را از برای مخاطبان خویش متصور نمی ساخت!
-
۱۳۹۷-۰۸-۱۹ ۲۱:۴۹
جولان دلالهای سیاسی و هنری در جشنواره فیلم کوتاه تهران
کیهان: جشنواره فیلم کوتاه تهران در حال بدل شدن به حیاط خلوت برخی جریانهای دلالی و سیاسی در حوزه فرهنگ و هنر است!
-
۱۳۹۷-۰۸-۱۴ ۱۰:۲۵
محسن علیاکبری:
«نفوذ» جزو نادرترین سریالهایی است که با نگاه استراتژیک ساخته میشود
سینماپرس: محسن علیاکبری در حال تهیه سریالی است که ابتدا نامش انقلاب دوم بود و مطرح میشد که موضوع آن درباره تسخیر لانه جاسوسی است، اما نام آن به «نفوذ» تغییر کرد و در حال حاضر به کارگردانی جواد شمقدری در حال فیلمبرداری است.
-
۱۳۹۷-۰۸-۱۴ ۱۰:۲۴
سینماگران از نفوذ فرهنگی می گویند؛
از بی بصیرتی و خودفروختگی مدیران تا نقش «سلبریتی»ها و «دوتابعیت»ها در نفوذ فرهنگی/ کمدی های جلف، فیلم های سیاه نما، آثار ضد ارزشی نباید در سینما تولید شود
سینماپرس: سینماگران با انتقاد نسبت به شرایط سینمای امروز عنوان کردند: امروزه سینمای ما مصداق بارز نفوذ فرهنگی شده است، چه معنا دارد در سینما کمدی های جلف، فیلم های سیاه نما، آثار ضد ارزش های دینی و ملی و بعضاً با عبور از خط قرمزهای مسلم در ترویج روابط جنسی و حتی همجنسگرایی تولید شود؟!
-
۱۳۹۷-۰۸-۰۱ ۱۰:۰۹
نفوذ فرهنگی و وادادگی مدیران/۸
حر: لودگی هایی به اسم کمدی، ترویج سیاه نمایی و ایجاد روحیه یأس در میان جوانان و نمایش روابط دوستانه دختر پسری و حتی همجنسگرایی در سینما مصداق بارز نفوذ فرهنگی است
سینماپرس: اکبر حر کارگردان سینما در رابطه با نفوذ فرهنگی به خصوص در سینمای کشور و وادادگی مدیران در قبال این اتفاق گفت: لودگی هایی به اسم کمدی، ترویج سیاه نمایی و ایجاد روحیه یأس در میان جوانان و نمایش روابط دوستانه دختر پسری و حتی همجنسگرایی در سینما مصداق بارز نفوذ فرهنگی است؛ همه این اتفاقات شوم و ناشایست در سینمای ایران به واسطه حضور مدیران نابخردی است که هیچ عرق و علاقه ای به میهن و دین و انقلاب ندارند!
-
۱۳۹۷-۰۷-۲۹ ۱۰:۱۰
نفوذ فرهنگی و وادادگی مدیران/۷
الماسی: نفوذ فرهنگی پدیده ای مهندسی شده است/ چه کسی باید پاسخگوی ابتذال مفرط در سینمای کشور باشد؟
سینماپرس: جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان سینما در رابطه با نفوذ فرهنگی به خصوص در سینمای کشور و وادادگی مدیران در قبال این اتفاق گفت: نفوذ فرهنگی پدیده ای مهندسی شده است؛ همه اتفاقات ناشایستی که ما شاهد رخ دادن آن در حوزه فرهنگی و هنری کشور هستیم حساب شده و از قبل طراحی شده هستند و همین باعث شده تا هنرمندان فرهیخته بیکار و خانه نشین شوند و عده ای به اسم سینماگر که اندک سواد و دانشی در این زمینه ندارند اداره امور را در دست خود بگیرند!