نمایش همه
  • بازداشت الف ژ ۱۳۹۵-۱۰-۰۴ ۱۲:۲۵

    به بهانه انتشار خبر بازداشت یک طنزپرداز؛

    روشنفکر نماهایی که در رسانه ملی جولان طنازی می دهند/ چگونه از چنین افراد و جریان هایی توقع تاثیرگذاری و یا بیان ارزش ها وجود دارد؟

    سینماپرس: مهدی خرامان/ روشنفکر نماهایی که نه حقیقت روشنفکر بودن را فهمیدن نه ارزش آن را اما به خوبی در رسانه ملی جولان طنازی می دهند تا از این سفره پهن شده ارتزاق خود را مهیا کنند، اما دوباره باید به سوی اسالم بازگشت و چه زیبا نویسنده ای جلال را توصیف می کند:«حقا که جلال یک «نویسنده متعهد» بود و قلم برایش ۲ کارکرد داشت؛ «هم پایی جهت حرکت، هم توتمی من‌باب برکت»

  • دو وطنی ها و سرگشتگی در مفهوم شهروندی (1) ۱۳۹۵-۱۰-۰۱ ۱۷:۰۰

    دو وطنی ها و سرگشتگی در مفهوم شهروندی (۱)

    فرهنگ و هنر ایرانی و مسئله ای به نام تابعیت مضاعف

    سینماپرس: م.شاه حسینی/ به ندرت می توان پیگیری قابل قبولی را از سوی رسانه ها در دهه های گذشته درباره تبعات منفی و فاجعه بار حضور مدیران دوتابعیتی در مراکز و پست های حساس مشاهده کرد، ابعاد مفهوم دوتابعیتی و تابعیت مضاعف آنهم عموما در دهه ۱۳۸۰ به وضعیت کودکان متولد شده از زنان ایرانی و پدران افغان و شرایط ایجاد شده برای آنها خلاصه شده بود تا اینکه فرار خاوری گویا مسئولان و رسانه ها را از خواب عمیقی بیدار کرده و نشان داده تابعیت مضاعف جنبه های متعددی برای بررسی دارد.

  • صالحی امیری ۱۳۹۵-۰۹-۲۴ ۱۱:۰۰

    ماجرای سینمای پرحاشیه و وزیر گردشگر؛

    سهم اندک سینما از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی/ چه رؤیایی شاید روزی به کابوس تبدیل شود؟

    سینماپرس: مهدی خرامان/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این روز ها درنقش گردشگران حوزه فرهنگ ظاهر شده است تا بتواند به خوبی از اوضاع فرهنگ نقشه نگاری و مهره چینی کند و در دوره بعدی خود و یا فرد دیگر در دولت به خوبی از آن استفاده شود. از عملکرد سید رضاصالحی امیری می توان نتیجه گرفت که مانند وزیر سابق بی گدار به آب نمی زند و نسبت به سینمای پر جنجال، سیاست دوری و دوستی را اتخاذ کرده است.

  • ایوبی-سازمان سینمایی-ارادتمند-پارادایس ۱۳۹۵-۰۹-۰۳ ۱۲:۰۹

    نگاهی به بند «پ» در سازمان سینمایی!

    رئیس سازمان سینمایی و لزوم پاسخ گویی به یک دستور حکومتی/ بهای این بی اعتمادی که تیشه به ریشه‌ی سینما می زند را چه کسی می پردازد؟

    سینماپرس: مهدی خرامان/ مگر بدتر از این هم می شود، رییسی دستور حکومتی دهد، آن هم بی دلیل وتنها بر اساس نور چشم بودن، بعد فرار را بر قرار ترجیح دهد، آن هم برای چند صباحی بیشتر بودن بر کرسی قدرت.

  • حقوق فرهنگی و ماجرای بودجه های فرهنگی دورهمی ۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۱:۵۸

    حقوق فرهنگی و ماجرای بودجه های فرهنگی دورهمی (۲)

    از عدم انتخاب افراد انقلابی بر مسند دبیری و داوری، تا فراموشی کارکرد اصلی جشنواره‌ها/ آیا دلسرد کردن نیروهای جوان انقلابی توطئه ی فرهنگی نیست؟

    سینماپرس: محمد علی سلیمانی / سالیانه بخش زیادی از بودجه فرهنگی کشور صرف برگزاری جشنواره ها و مراسم هایی در رده های مختلف بین المللی، ملی و منطقه ای می شود که بیشتر دورهمی هایی هنرمندانه هستند و اثر چندانی بر روی بهبود فرهنگ عمومی جامعه ندارند و این در حالی است که مسئولان همواره برای حمایت از جشنواره ها و فعالیت های هنرمندان متعهد مشکل کمبود بودجه و عدم تأمین مالی را بهانه می کنند.

  • حجت اله ایوبی در امضای تفاهم‌نامه vod و تهیه کنندگان سینمای ایران ۱۳۹۵-۰۸-۲۵ ۱۶:۱۴

    همه باهم برابرند، امّا برخی برابرترند!/ سازمان سینمایی؛ از حکم حکومتی برای ساخت فیلمی که توقیف شد تا حذف رسانه های منتقد

    سینماپرس: مهدی خرامان/ نمی دانم، اما شاید اخوان پاییز را به این دلیل پادشاه فصل ها نامید که برملا کننده است، فصل ریزش ها که موجب عریان حوادث می شود، ریزشی که در پس«وزارتِ وزیر کش»، وزیر خود را قربانی حوادث سیاسی کرد و ارمغانی جز «فرهنگ امنیتی» به دست نیاورد، فرهنگی که به دست رایزن های گذشته سیاست واگذار شده است.

  • حقوق فرهنگی و ماجرای بودجه های دورهمی (۱) ۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۱:۰۹

    حقوق فرهنگی و ماجرای بودجه های دورهمی (۱)

    از ریخت و پاش‌های بیجا تا تولید آثاری که هیچ‌گاه رنگ نمایش را به خود نمی‌بینند/ آیا برگزاری ده‌ها جشنواره ریز و درشت سینمایی اولویت فرهنگی کشور است؟

    سینماپرس: محمد علی سلیمانی/ یکی از مصادیق حقوق فرهنگی مردم در نسبت با حاکمیت، لزوم استفاده بهینه دولت از بیت المال و بودجه قرار گرفته شده در اختیارمسئولان در کنار سایر منابع مادی کشور است؛ حقی که به مردم امکان مطالبه و یا بازخواست از نهادهای دولتی و غیردولتی استفاده کننده از بودجه عمومی را در صورت ریخت و پاش و یا اتلاف منابع مادی جامعه را می دهد و ایشان نیز باید در این باره پاسخگو باشند.

  • دیاثت فرهنگی به سبم خودشیفته ۱۳۹۵-۰۸-۱۲ ۱۳:۱۴

    دیاثت فرهنگی به سبک خودشیفته (۲)

    سیاه جامگان پروژه نفوذ و «محلل» شدن برای تغییر سبک زندگی ایرانی/ علم یا جهل متولیان فرهنگ و هنر؟ مساله اینست!

    سینماپرس: م.ر.ش/ بحث بر علم یا جهل متولیان فرهنگ نیست، بلکه صحبت در باب نقش آفرینی جدیدی است که به نظر می رسد این بار قصد دارد برای بازگشت هنرمندانی که در خارج از کشور به انواع آلودگی ها و گناهان تن داده و هنرشان را به خدمت ترویج گناه درآورده اند، خط شکنی نماید و نشان دهد همچنان در نگاه مدیران، متولیان، اصحاب رسانه، هنرمندان و حتی بعضاً خواص فرهنگی جامعه مفهومی به نام جرم فرهنگی تعریف نشده و اطلاق عنوان مجرم فرهنگی امری عجیب و غیرمعمول است.

  • دیاثت فرهنگی به سبک گلشیفته ۱۳۹۵-۰۸-۱۰ ۱۱:۴۲

    دیاثت فرهنگی به سبک خودشیفته (۱)

    بازی در زمین دشمن و حرکت گام به گام به سمت برهنگی/ چرا با عدم تعریف جرم فرهنگی، ولنگاری فرهنگی به جامعه تحمیل می شود؟

    سینماپرس: م.ر.ش/ آنچه اهمیت دارد مغفول ماندن مفهوم جرم فرهنگی در جمهوری اسلامی است، مفهومی که فقدان تعریف جامع آن باعث شده گناهان کبیره و شکستن حدود الهی به سادگی در جمهوری اسلامی که داعیه دار برپا کردن حدود الهی است، مورد تمجید و ستایش قرار گیرد و گناهکاران و دوستداران گناه کوچکترین شرمساری و خجلتی بابت ارتکاب یا تبلیغ آن احساس نکرده و هتاکانه و طلبکارانه معترضان به پرده دری و آمران به معروف را مورد پرخاش قرار دهند.

  • دیدار-فراهانی-کریمی-میرکریمی ۱۳۹۵-۰۸-۰۸ ۱۱:۳۰

    تکذیبیه ای برای فرار از اتهام خیانت فرهنگی؛

    ترس متولیان جشنواره جهانی فجر از محصول جشنواره «دیدار» تاجیکستان/ سازمان سینمایی در زمین دشمن بازی می کند؟

    سینماپرس: حمایت ناآگاهانه و نابخردانه متولیان جشنواره جهانی فجر از جشنواره ای که مهمترین دستاورد فرهنگی آن، تولید فیلمی ضد دین با بازی بازیگری ایرانی و معلوم الحال است، نشان از آن دارد که اگر متولیان جشنواره واقعا نمی دانند چرا از جشنواره دیدار تاجیکستان حمایت کرده‌اند، جریانی که ایشان را به حمایت ازین جشنواره سوق داده خوب می داند چه کرده است! حمایت از جشنواره، یعنی حمایت از محصول آن و بازی کردن در زمینی که اصولا برای ایران اسلامی نه تنها دستاوردی ندارد بلکه تبعات منفی و زیان بار آن نیز قابل انکار نیست.

  • دولت بنفش و طلاق عاطفی فرهنگ و هنر ۱۳۹۵-۰۸-۰۵ ۱۲:۳۹

    مدیران در سایه بنفش و ولنگاری فرهنگی/ چگونه تمرکز بر عرصه اقتصاد باعث نپرداختن به حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی شد؟

    دولت بنفش و طلاق عاطفی فرهنگ و هنر

    م.ر.ش/ ماندن یا رفتن وزیر و یا دولت یازدهم تاثیری در بهبود اوضاع فرهنگی کشور و کنار رفتن روشنفکران غربگرا از حاکمیت بر این عرصه ندارد و جانشین وزیر مستعفی هر کسی که باشد؛ جریانات غربگرای حاکم بر عرصه فرهنگ، هنر و رسانه نیز همچنان بدون دغدغه به فعالیت خویش ادامه داده و البته در همکاری با مدیران در سایه برای پیروزی در انتخابات آینده و احیای وزارت فرهنگ و ارشادی غربگرا و لیبرال مسلک همکاری خواهند نمود.

  • ژنرال جنتی و سایه های بنفش تدبیر (2) ۱۳۹۵-۰۸-۰۲ ۱۱:۳۹

    ژنرال جنتی و سایه های بنفش تدبیر (۲)

    بازخوانی طلاق خاتمی، مهاجرانی و جنتی از کابینه‌های مستأجل/ مکر انتخاباتی یا تدبیری برای جبران طلاق عاطفی فرهنگ در دولت یازدهم!

    سینماپرس: محمد علی سلیمانی/ اگر چه در حال حاضر با رونمایی از مدل جدید استعفای درخواستی در دولت و بالاخص جدایی سکاندار اصلی حوزه ی فرهنگی کشور از کابینه، دیگر طلاق عاطفی فرهنگ و هنر در دولت یازدهم، مصداقی حقیقی یافت و طلاق رسمی ای را در حافظه ی خود به ثبت رسانید؛ اما قطعا دولت تدبیر و امید علاقه ای به ورود جدی در عرصه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی نخواهد داشت و اصولا از توانایی لازم برای چنین حضوری محروم می باشد.

  • بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (17) ۱۳۹۵-۰۷-۲۸ ۱۱:۴۵

    پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو (۱۷)/ آخرین قسمت

    بیست و چهار و نفوذهای پس و پیشی برجام/ چرا شباهت های فصل ۸ سریال ۲۴ با شرایط پس از فتنه نادیده گرفته شد؟

    بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (۱۷)

    سینماپرس: م.ر شاه حسینی/ اگر روند کنونی ادامه پیدا کرده و مدیران فرهنگی جمهوری اسلامی ضعف های هولناک دستگاه های فشل فرهنگی و رسانه ای تحت امرشان را برطرف نکنند، دیر نخواهد بود زمانی که برای آشنایی با باورها و تمایلات غالب بر جامعه ایرانی و یا تحولات سیاسی، اقصادی و فرهنگی آن کافی است آخرین فصول سریال های امریکایی تماشا شود چرا که سناریوهای به نمایش درآمده در آنها دیر یا زود به واقعیت خواهد پیوست.

  • ژنرال جنتی و سایه های بنفش تدبیر (1) ۱۳۹۵-۰۷-۲۶ ۱۲:۴۵

    ژنرال جنتی و سایه های بنفش تدبیر (۱)

    تحلیلی بر مدیریت مدیران سایه بر عرصه فرهنگ/ چه عواملی باعث پذیرش چهره ای امنیتی به عنوان متولی عرصه فرهنگ شد؟

    سینماپرس: محمد علی سلیمانی/ شدت سنگینی فضای فرهنگ و هنر کشور در دولت دهم موجب شد تا هر گونه تغییر مدیریتی (صحیح و یا ناصحیح) که در غایت به حذف حکومت چهار ساله ی مدیران ارشد وزارت فرهنگ منجر گردد، شادمانی وصف ناشدنی را در قشر دخیل در عرصه ی فرهنگ و هنر پدیدآورد و به تبع آن خاموشی بلندگوهای همیشه ناراضی را موجب گردد. اما این شگفتی باقی ماند که فردی با اطلاع از توانمندی های امنیتی و اطلاعاتی خود و اقرار به علایق فعالیت در حوزه ی سیاست خارجی، چگونه سکانداری فرهنگ و ارشاد اسلامی را پذیرفت و عهده دار وزارت بر چنین نهاد حساسی شد؟

  • بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (16) ۱۳۹۵-۰۷-۱۴ ۱۴:۵۵

    پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو (۱۶)

    بیست و چهارساعت خواب سینمای استراتژیک ایران/ آیا سریال هوملند در امتداد سریال ۲۴ ساخته شده است؟

    بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (۱۶)

    سینماپرس: م.ر شاه حسینی/ هم خوانی فضای سیاسی و روانی جامعه در سال های گذشته با مؤلفه های ترسیم شده در فصل ۸ سریال ۲۴ مؤید این مطلب است که مدیران، کارشناسان و کارمندان فرهنگی، هنر و رسانه ای یا تولیدات فرهنگی غرب را دنبال نمی کنند، یا دنبال می کنند و به سبب ضعف قدرت تحلیل متوجه ابعاد استراتژیک آنها نمی شوند و یا اینکه متوجه ابعاد آنها شده اما موضعی اتخاذ نکرده و جامعه را آگاه نمی کنند!

  • جشنواره فیلم مقاومت فرعی یا غیر فرعی! ۱۳۹۵-۰۷-۱۴ ۱۱:۴۹

    آغاز بدعتی جدید علیه یک اقدام استراتژیک در صداوسیما؛

    وقتی که مجری «هفت» همه چیز را فدای امیال خود می‌کند؛ از سیاست های کلان رسانه ملی تا انقلابی‌ترین جشنواره سینمایی کشور!؟

    سینماپرس: علی دشتبان/ آنچه در اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت امسال روی داد از پیام سید حسن نصرالله گرفته تا حضور نماینده عبدالمالک الحوثی رهبر انصارالله یمن و حضور ام غیاث مادر چهار شهید مدافع حرم از سوریه، حضور دختر عماد مغنیه و دختر سردار سلیمانی و حضور مسئولین مختلف با نگاه ها و دیدگاه های مختلف سیاسی، همه و همه نشان از آن دارد که این جشنواره به عنوان یک رویداد سینمایی بین المللی فراتر از نگاه ها و جریان های سیاسی، نه تنها در کشور بلکه در حوزه بین الملل تاثیری غیر قابل انکار دارد و نمی توان آن را با اختلاف های شخصی و یا سلیقه ای و یا خود بزرگ بینی های معمول کتمان کرد.

  • جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و جریان سازی مغفول مانده (۳) ۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۰:۵۱

    جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و جریان سازی مغفول مانده (۳)/ رسالت منطقه ای، جهانی و ملی جشنواره مقاومت چیست؟

    سینماپرس: محمد علی سلیمانی/ باید اظهار امیدواری نمود تا جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در بحبوحه جنگ فرهنگ اعمال شده از سوی دشمنان و ولنگاری فرهنگی پدید آمده در داخل کشور بواسطه اهمال و سستی مسئولان امر، بتواند در حد بضاعت به تببین مفهوم کلیدی مقاومت و بسط و گسترش آن در ابعاد ملی، منطقه ای و جهانی بپردازد تا نسل های مختلف انسانی با این مؤلفه حیات بخش آشنا شده و در برابر سلطه فرهنگی مستکبران به ایستادگی و پایداری مبادرت ورزند.

  • جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و جریان سازی مغفول مانده ۱۳۹۵-۰۷-۰۸ ۰۸:۲۷

    جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و جریان سازی مغفول مانده (۲) / آیا رویکرد مقاومت به حوزه فرهنگ تسری خواهد یافت؟

    سینماپرس: محمد علی سلیمانی/ فقدان توجه کافی به مفهوم مقاومت بالاخص مقاومت فرهنگی از سوی متولیان رسمی امر فرهنگ موجب سرخوردگی و یا بی تحرکی هنرمندان و دغدغه مندان جبهه فرهنگی انقلاب نبوده است و از همان دهه نخست انقلاب، هنرمندان متعهد تمرکز خود را بر بازنمایی مفاهیم فرهنگ انقلاب اسلامی معطوف داشته اند که از جمله این تلاش ها می توان به برگزاری نخستین دوره جشنواره فیلم مقاومت در سال ۱۳۶۴ اشاره کرد.

  • جشنواره مغفول مانده ۱۳۹۵-۰۷-۰۶ ۱۰:۳۵

    جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و جریان سازی مغفول مانده (۱)

    سینماپرس: محمد علی سلیمانی/ مقاومت، واژه‌ای آشنا در ادبیات سیاسی و اجتماعی انقلاب اسلامی ایران است، چرا که انقلابیون به تأسی از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پیش از هر چیز نسبت به مبارزه با نفس و سرکوب تمایلات نفسانی اقدام کرده بودند. پس از انقلاب و به علت شرایط ایجاد شده از سوی دشمنان، مقاومت جایگاه متمایزی در سبک زندگی مردم ایران پیدا کرد تا جایی که به یکی از مفاهیم کلیدی و وجوه تمایز فرهنگ انقلاب اسلامی بدل شد. اما با وجود اهمیت این مؤلفه اثرگذار در دهه نخست پیروزی انقلاب اسلامی، در دهه های بعدی آنطور که باید و شاید به این مفهوم به خصوص در عرصه فرهنگ و هنر کشور توجه نشد.

  • بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (15) ۱۳۹۵-۰۶-۳۱ ۱۱:۰۰

    پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو (۱۵)

    بیست‌وچهارساعت بی‌خوابی سینمای استراتژیک/ هوش‌سیاسی هم‌خوانی گزاره‌های سریال۲۴ با وقایع داخل کشور را چگونه ارزیابی می‌کند؟

    بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (۱۵)

    سینماپرس: م.ر شاه حسینی/ روایت سریال ۲۴ در سطحی است که حتی عوام و ناآگاهان جوامع جهانی نیز به سادگی پی می برند که این تصویر، تصویر مطلوب و آرزوی بلندمدتی است که مقامات امریکایی و گردانندگان نظام سلطه برای آینده جمهوری اسلامی در نظر داشته و تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن به کار گرفته اند؛ آرزویی که به موازات سناریویی که سریال ۲۴ کار بر روی آن را از سال ۲۰۰۹ و کمی قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ ایران آغاز کرده و در راستای واقعیت بخشیدن و تحقق آن، اقدامات سیاسی، اقتصادی و رسانه ای فراوانی را سامام بخشیده بود.

  • دیاثت فرهنگی (2) ۱۳۹۵-۰۶-۲۸ ۱۲:۲۵

    دیاثت فرهنگی (۲)

    جُرم فرهنگی؛ قوادی با موش‌ها/ بازتعریف مابه‌ازاء گناهان کبیره در حوزه فرهنگ و هنر/ متولی اصلی حفظ امنیت فرهنگی جامعه کیست؟

    سینماپرس: م.ر.ش/ آیا مدیرانی که با کنار زدن نیروهای مؤمن انقلابی به ترویج سینمای روشنفکری و تمجید از هنرمندان غرب‌گرا می‌پردازد، در امانتی که مردم به ایشان سپرده‌اند خیانت نکرده‌اند؟ آیا کسانی که ارزش‌های اسلامی را در آثار سینمایی به تمسخر می‌گیرند و در آثار خود رسما متعرض حدود الهی می‌شوند، به جنگ با مسلمانان نرفته‌اند؟ آیا کسانی که تمام خلاقیت هنری خود را در خدمت به مولفه های زندگی غیردینی قرار داده اند، در حال کمک به کفار و ستمگران نیستند؟ و آیا اگر جُرم فرهنگی به خوبی برای جامعه تعریف و تبیین شود مردم بازهم از آثار مخرب فرهنگی استقبال خواهند کرد؟

  • باز تعریف نسبت گناه و جُرم در عرصه فرهنگ ۱۳۹۵-۰۶-۲۴ ۱۶:۱۸

    دیاثت فرهنگی (۱)

    باز تعریف نسبت گناه و جُرم در عرصه فرهنگ/ امنیت فرهنگی جامعه چه ارتباطی با حد و مرز جُرم فرهنگی دارد؟

    سینماپرس: م.ر.ش/ یکی از ویژگی های عموم جوامع بشری از دیرباز تاکنون تعریف جُرم (Crime) و تعیین مجازات برای آن بوده است؛ در همین راستا مشخص نبودن تعریف جُرم فرهنگی سبب شده تا در مواقعی سطح مقابله با جرایم فرهنگی به برخورد و نزاع با بدحجابی و فروشندگان البسه شیشه ای تقلیل پیدا کرده و در عوض، بسیاری از مجرمان اثرگذار در ایجاد ناامنی فرهنگی در کشور بعضا با حمایت های مادی و معنوی نهادها و سازمان ها و حتی مدیران نظام، در آسایش به فعالیت مشغول باشند!

  • نشست خبری هجدهمین جشن خانه سینما ۱۳۹۵-۰۶-۲۴ ۱۴:۰۲

    در حاشیه نگاری جشن خانه سینما؛

    اصالت دیده شدن در سینما از آن مردم است نه سکان داران شبه روشنفکر بیمار/ نادیده گرفته می شوم؛ پس هستم!

    سینماپرس: امیر ارسلان صمدزاده/ دیگر برای همه سینمایی ها و حتی علاقه مندان و دنبال کنندگان جدی سینمای ایران مبرهن گشته است که فعالیت در جریان سینمای انقلابی و ارزشی بها و تاوان گاه سنگینی برای سینماگران دارد که آن ها را وارد دایره خودی ها و غیرخودی ها می کند و از سوی موج شبه روشنفکران سینمای کشور بایکوت غیررسمی می شوند، این ها همان اشخاص گروه ها و جریاناتی هستند که هم می توان به راحتی آن ها را شناسایی کرد، هم نمی توان نام و نشانی از آن ها در هیچ کجا یافت.

  • حجت اله ایوبی-بازخوانی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ۱۳۹۵-۰۶-۲۱ ۱۴:۰۰

    به بهانه فرارسیدن روز ملی سینما؛

    عملکرد ایوبی چه میزان با دغدغه های رهبری همخوانی دارد!؟/ بازخوانی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره سینما

    سینماپرس: محمدرسول محمدی/ ایوبی امروز باید کارنامه عملکرد خود را در تولیداتی که با حمایت مجموعه تحت مدیریتش بر پرده سینمای کشور نقش بسته ارزیابی کند و ببیند در شرایطی که سیاه نمایی و ابتذال به بهانه سینمای اجتماعی به حدی رسیده که موجب شد رهبر معظم انقلاب عنوان کنند "برخی فیلم‌های جشنواره «فجر» مردم را به سمت مفاسد اجتماعی سوق می‌دهند" و یا در جایی دیگر به ترویج و تجلیل از هنرمندانِ بدون اعتقاد و «ولنگار» انتقاد کنند، آیا می تواند این کارنامه را برای رفع دغدغه ایشان ارایه نماید!

  • بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (14) ۱۳۹۵-۰۶-۱۷ ۱۴:۰۰

    پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو (۱۴)

    سریال ۲۴ و حاکمیت بر روح برجام/ اصول امریکایی برای توافق با جمهوری اسلامی کامستان چیست؟

    بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (۱۴)

    سینماپرس: م.ر شاه حسینی/ فصل ۸ سریال ۲۴ علاوه بر پیام هایی که برای مخاطب عام دارد، مقامات سیاسی ایالات متحده را نیز مورد خطاب قرار می دهد و اصولی را که باید هنگام هر مذاکره و یا بستن هر پیمان و معاهده ای توسط آنان مورد توجه قرار گیرد، گوش زد کرده و نتیجه بی توجهی به این اصول را نیز به تصویر می کشد، اصولی که تخطی از آنها به هیچ وجه جایز نبوده و حتی اگر رئیس جمهور مرتکب چنین اشتباهی شود، نیروهایی وی را رسوا می کنند. اما از طرف دیگر، این اصول در مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی نیز قابل مشاهده بودند و شاید بتوان آنها را جزء لاینفکی از روح برجام دانست.

  • آیا  عسکری در اداره رسانه ملی سرافراز خواهد شد؟ ۱۳۹۵-۰۶-۱۴ ۱۱:۲۱

    آیا عسکری در اداره رسانه ملی سرافراز خواهد شد؟ (۳)

    خطر انقراض نیروهای انقلابی در ساختار بوروکراتیک/ چگونه صداوسیما از ساختاری فربه و عریض و طویل به رسانه طراز انقلاب اسلامی بدل شود؟

    سینماپرس: محمدعلی سلیمانی/ ماهیت امروز رسانه ملی و پیام های صادر شده از آن و فرهنگ زندگی به نمایش درآمده در آن، چیزی جز برآیند اعتقادات، باورها، آرمان ها و خواسته های نیروهای این سازمان از صدر تا ذیل نمی باشد. اگر در متن سندها و برنامه ریزی های کلان این دستگاه، عبارات زیبائی به چشم می خورد، اما پس از ده سال برای بسیاری از آنها ما به ازای خارجی قابل قبولی وجود ندارد، به دلیل این است که باورها و خواسته های برنامه سازان و کارمندان این دانشگاه هم جهت و هم راستا نیست.

  • بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (13) ۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۲:۵۳

    پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو (۱۳)

    سریال «۲۴» و سلاحی به نام «دیپلماسی عمومی»/ بررسی واژه‌های کلیدی در دیالوگ‌های «رییس جمهور حسن» و اهداف آن

    بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (۱۳)

    سینماپرس: م.ر شاه حسینی / امروزه دیپلماسی عمومی یکی از ابزارهای جنگ نرم محسوب می‌شود و هدف نهایی آن تصرف قلوب و اذهان مردم کشور هدف است. مسئله جنگ نرم و در ذیل آن دیپلماسی عمومی موضوعی است که ایالت متحده امریکا در نسبت با مردم کشورهای مختلف بویژه ساکنان جمهوری اسلامی ایران تاکید بسیاری بر آن داشته است. به کارگیری دیپلماسی عمومی برای ارتباط مستقیم با مردم و تصرف عقاید و باورسازی‌های مطلوب از دیدگاه خود، در سالهای اخیر روند فزاینده‌ای به خود گرفت.

  • رسالت گمشده ۱۳۹۵-۰۶-۰۸ ۱۱:۵۴

    رسالت گمشده (۷)

    صنعت سینمای ایران و عدول دولت پنجم به لیبرالیسم/ چگونه اجازه گسترش ابعاد و تأثیرگذاری به هنرمندان انقلابی داده نشد؟

    سینماپرس: محمدرضا شاه حسینی/ عواطف عموم جامعه مسلمان ایران و همچنین نیاز آزاد اندیشان در اقصی نقاط جهان طلب می نمود تا عرصه ی فرهنگ و هنر کشور و بالاخص صنعت سینمای ایران بتواند ماهیت انقلاب اسلامی را به تصویر کشیده و خصوصیات منحصر در نظام جمهوری اسلامی را روایت نماید، و این در حالی بود که مدیریت مرموز فرهنگی نه تنها اجازه گسترش ابعاد و فراگیری تأثیرگذاری هنرمندان انقلابی را بر فضای کلی فرهنگی جامعه نمی داد، بلکه در مسیر فعالیت ایشان نیز مانع تراشی نموده و تاکتیک های گلخانه ای خود را بالاخص در حوزه ی سینما، بر ترویج باورهای شبه روشنفکری و استخراج قرائت های نوین از انقلاب اسلامی متمرکز ساخته بود.

  • آیا عسکری در اداره رسانه ملی سرافراز خواهد شد؟ ۱۳۹۵-۰۶-۰۷ ۱۱:۵۴

    آیا عسکری در اداره رسانه ملی سرافراز خواهد شد؟ (۲)

    چگونه می توان راهبردهای کلان را رعایت کرد؟/ صدا و سیما و ماموریت ناموفق در رسیدن به سند افق رسانه!

    سینماپرس: محمدعلی سلیمانی/ روشن است که برنامه های صداوسیما هم جهت نیستند و با انتقال پیام های ضد و نقیضی که بعضاً خود نیز اشرافی بر آنها ندارند، بیشتر موجب تشتت فکری مخاطبان و سست شدن پایه های اعتقادی آنها می شوند. این رسانه به دانشگاهی تبدیل شده است که عمده آن چیزی که پخش می کند فاقد عناصر ارزشمند در فرهنگ زندگی اسلامی است، اگر مغایر با آن نباشد صرفاً سرگرمی است و غفلت زا! عدم توجه به مولفه های بنیادین سبک زندگی اسلامی و عدم تدوین منظومه ای جامع پیرامون فرهنگ زندگی اسلامی به اینجا می انجامد که در سند ده ساله بزرگترین رسانه کشور مولفه بنیادینی چون تقوا مد نظر قرار نمی گیرد!

  • بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها ۱۳۹۵-۰۶-۰۳ ۱۳:۰۱

    پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو (۱۲)

    همراهان جمهوری اسلامی کامستان در پیاده سازی سناریوی مطلوب ۲۴/ بررسی نقش نفوذگران، مشاوران دولتی و مراکز تصمیم سازی و در نهایت خواص بی بصیرت!

    بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (۱۲)

    سینماپرس: م.ر شاه حسینی / موضوع نفوذ در ایران سابقه ای حدود دو قرن دارد؛ گرچه نمی توان افراد را متهم کرده و یا به سادگی پی به عناصر نفوذ کرده در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری جمهوری اسلامی برد، اما می توان از نشانه های بارزی که وجود دارد تأثیر نفوذ را مشاهده کرد. در واقع اگرچه بسیاری از نفوذگران در رسانه ها و مراکز کشور ناشناخته اند اما اثرگذاری آنها بر باورها و تصمیمات خواص جامعه امروز آشکار شده و قابل بررسی است. درباره همراهان فصل ۸ سریال ۲۴ نیز به همین ترتیب است، برخی از این همراهان امروز شناخته شده اند، اعم از جاسوسان دستگیر شده، برخی افراد مؤثر در برقراری ارتباط ایران و امریکا، اساتید دانشگاه نفوذی و ...