چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵

پخش فوتبال در سینماها؛ تدبیر یا بی تدبیری/۶

رفیعی جم: در کجای جهان یک مکان فرهنگی را به ورزش و فوتبال اختصاص می دهند؟/ این مسخره بازی ها به نفع سینما نیست!

اصغر رفیعی جم

سینماپرس: اصغر رفیعی جم تهیه کننده و فیلمبردار باسابقه سینما در ارتباط با پخش فوتبال در سینماها همزمان با جام جهانی با انتقاد شدید نسبت به سیاست های سلیقه ای مسئولان گفت: بنده یک سوأل خیلی جدی از سیاست گذاران و مسئولان سینمای کشور دارم، سوأل بنده این است که در کجای جهان یک مکان فرهنگی را به ورزش و فوتبال اختصاص می دهند؟ چرا ما این همه کارهای ضد فرهنگی در حوزه فرهنگ انجام می دهیم؟

تهیه کننده فیلم سینمایی «غیر منتظره» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: چند سالی است مرتباً به لطف حضور بخش خصوصی به تعداد سالن های سینمایی در سطح شهر تهران افزوده می شود اما سیاست گذاری های غلط و نابخردانه مدیران و مسئولان باعث شده تا افزایش سالن ها هم نتواند موجبات رونق سینما را فراهم کند و برخلاف آنچه ما فکر می کردیم سینماها رونق پیدا خواهند کرد روز به روز از رونق سینماها کاسته شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه این روزها ما در بدترین دوران سینما به سر می بریم؛ آمار فروش روز به روز پایین می آید، تعداد تولیدها بسیار اندک شده و خیل عظیمی از سینماگران در صنف ها و رشته های مختلف بیکار، خانه نشین و افسرده حال شده اند اما هیچ تدبیری از سوی مسئولان سینمایی برای اعضای بخت برگشته خانه سینما صورت نمی گیرد و به جای آنکه دردها را از ریشه درمان کنند می روند و به فکر سرمایه داران می افتند و برای خوش آمد سرمایه داران فوتبال در سالن های سینما نمایش می دهند!

تهیه کننده فیلم سینمایی «خانه عنکبوت» خاطرنشان کرد: فوتبال جایش در سینما نیست؛ هر کسی می تواند در خانه و مغازه و کافه و قهوه خانه و... فوتبال را ببیند؛ بیایید و دست از سر این سینمای مفلوک بردارید و روز به روز از ارزش های فرهنگی و هنری آن بیشتر نکاهید! این مسخره بازی های مشمئزکننده و زننده به نفع سینما نیست و سینما و فوتبال هیچ گونه تناسب و سنخیتی با یکدیگر ندارند.

این سینماگر در خاتمه این گفتگو با انتقاد شدید از مدیران سازمان سینمایی اظهار داشت: انفعال مدیران سینمای کشور به زودی باعث می شود تا سالن های سینما مکانی برای برگزاری جشن های عروسی و مهمانی و دورهمی شوند!؛ بنده شخصاً دلیل این همه کرنش مسئولان در مقابل سینماداران که صاحبان سرمایه هستند و فقط به سرمایه اندوزی فکر می کنند را متوجه نمی شوم و واقعاً نمی دانم چرا فقط در سینمای ما به سرمایه داران احترام گذاشته می شود و به فرهنگیان و هنرمندان هیچ توجهی صورت نمی گیرد!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.