سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

پخش فوتبال در سینماها؛ تدبیر یا بی تدبیری/۱

شایسته: پخش فوتبال در سینماها باعث افت فروش فیلم های سینمایی می شود/ اجازه بدهید سینما با دستاوردهای خودش عرض اندام کند

مرتضی شایسته تهیه کننده در نشست مدیر عامل بیمه با جامعه صنفی تهیه کنندگان

سینماپرس: مرتضی شایسته تهیه کننده سینما در پی قطعی شدن پخش فوتبال در سینماها همزمان با جام جهانی با انتقاد از سیاست های سلیقه ای مسئولان گفت: بدیهی است که پخش فوتبال در سینماها باعث افت شدید فروش فیلم های سینمایی می شود و برخلاف نظر برخی افراد که فکر می کنند فوتبال به سینما کمک می کند بنده تأکید می کنم که نمایش فوتبال برای فیلم ها هیچ دستاورد مثبتی نخواهد داشت.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «سربازهای جمعه» و «مکس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من تنها در شرایطی می توانم موافق نمایش فوتبال در سینماها شوم که این اتفاق تنها در پردیس های دارای بیش از ۷ سالن اتفاق بیفتد و مسئولان هم تنها ۱ سالن را برای نمایش فوتبال در نظر بگیرند و بقیه سالن ها مبادرت به پخش فیلم کنند. قطعاً اگر این اتفاق نیفتد در حق تهیه کنندگان سینما که فیلم های شان در این بازه زمانی روی پرده می رود به شدت اجحاف خواهد شد و فیلم ها شکست بدی را تجربه خواهند کرد.

وی ادامه داد: صلاح نیست که جز پردیس های «مگامال» و «کوروش» در هیچ سینمای دیگری این اتفاق رخ بدهد و من امیدوارم مسئولان ذیربط متوجه این اتفاق باشند که کسی که برای فوتبال دیدن به سینما رفته هرگز تمایلی برای تماشای فیلم سینمایی ندارد و به دنبال سینما رفتن نیست؛ پس بهتر است این گونه توجیهات که نمایش فوتبال در سینماها می تواند مردم را برای فیلم دیدن تشویق کند کنار بگذاریم و منطقی و عقلانی به این مقوله نگاه کنیم.

شایسته سپس با تأکید بر اینکه اجازه بدهید سینما با دستاوردهای خودش عرض اندام کند خطاب به مسئولان سینمایی گفت: سینما برای فروش بیشتر نباید به هر وسیله ای چنگ بیندازد و باید خودش توان آن را داشته باشد که سرپا بایستد و عرض اندام کند. این وظیفه سیاست گذاران فرهنگی است که تدبیر و چاره ای برای رشد و ارتقای سینما و ترغیب و تشویق مخاطبان برای تماشای فیلم ها در سینماها داشته باشند و دست اندازی به ابزارهای دیگر برای این کار چندان عاقلانه و شایسته به نظر نمی رسد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «می خواهم زنده بمانم» در پایان این گفتگو متذکر شد: اگر مسئولان بخواهند فوتبال را در همه سالن های سینما نمایش دهند قطعاً سینما ضرر زیادی خواهد کرد و این زیان می تواند تبعات گسترده و درازمدت داشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.