دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴

دفاع کارگردان نامدار ایتالیایی از «کوین اسپیسی»!

 برناردو برتولوچی

سینماپرس: «برناردو برتولوچی» کارگردان سرشناس ایتالیایی که با دریافت جایزه فلینی مورد تجلیل قرار گرفت، ضمن حمایت از «کوین اسپیسی» که سال گذشته با رسوایی جنسی مواجه شد،‌ نسبت به همکاری با این بازیگر ابراز علاقه‌مندی کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، در مراسمی که در فستیوال بین‌المللی فیلم «بَری» ایتالیا برگزار شد، جوزپه تورناتوره خالق «سینما پارادیزو» جایزه پلاتینوم فدریکو فلینی برای یک عمر دستاورد هنری را به برتولوچی اهدا کرد.

در این مراسم برناردو برتولوچی کارگردان نامدار ایتالیایی ریدلی اسکات کارگردان آمریکایی را برای جایگزین کردن نقش کوین اسپیسی در فیلمش سرزنش کرد.

ریدلی اسکات سال پیش تصمیم گرفت تا نقشی را که کوین اسپیسی ایفا کرده بود از فیلمی که آماده کرده بود بیرون بیاورد و با جایگزین کردن کریستوفر پلامر در فیلم «همه پول‌های دنیا» آن فیلم را اکران کرد.

این ماجرا پس از آن پیش آمد که اسپیسی به رفتار نامناسب جنسی با بیش از ۱۰ مرد متهم شده بود.

برتولوچی این سخنان را شنبه شب و در حالی در فستیوال بین‌المللی فیلم «بری» مطرح کرد که در این جشنواره نسخه بازسازی شده فیلم «آخرین تانگو در پاریس» با بازی مارلون براندو به نمایش درآمد.

وی گفت وقتی از تصمیم ریدلی اسکات باخبر شد اولین کاری که کرد این بود که پیامی توسط پیترو اسکالیا تدوینگر همیشگی فیلم‌های اسکات برای وی فرستاد و گفت باید از این رفتار شرمنده باشد.

این کارگردان افزود: حتما یک فیلم با بازی اسپیسی می‌سازم.

برتولوچی در عین حال تصریح کرد کاملا با جنبش «#من هم همین‌طور» موافق است و این حرکت را برای شجاعت زنانی که در سراسر جهان وارد این کارزار شدند تحسین می‌کند.

این کارگردان که معتقد است هنوز هیچ رفتار خلاف از سوی اسپیسی توسط قانون تایید نشده برای ارایه صحنه‌های نامناسب، خشونت بار و غیراخلاقی در فیلم خودش با بازی مارلون براندو و ماریا اشنایدر بسیار سرزنش شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.