سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷

معاون صدای رسانه ملی:

در راستای مهندسی پیام، نیازمند شیوه ها و قالب‌های برنامه سازی جدید هستیم

حمید شاه آبادی

سینماپرس: نخستین نشست ستاد نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با هدف تبیین سیاست ها، رویکردها، اولویت‌ها، فعالیت‌ها، اقدامات و برنامه‌های شبکه های رادیویی در این ایام، در معاونت صدا برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست ستاد نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در معاونت صدا، برگزار شد.

حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی در این مراسم گفت: گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران همیشه در دستور کار شبکه های رادیویی قرار داشته است اما امسال بنابر تاکید رئیس رسانه ملی ستاد نکوداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی تشکیل شد تا به این بهانه شاهد برنامه های جامع و اثرگذار در گرامیداشت این ایام به صورت ویژه و شایسته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر مبارزه با شبهه افکنی های رسانه های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: رسانه ملی به ویژه رادیو وظیفه هدایت و تنویر افکار عمومی را بر عهده دارد لذا با تمام توان می کوشد تا با جاری کردن نگرشی نو در برنامه های این رسانه، شاهد حرکتی اثرگذار برای پاسداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران باشد و برای رسیدن به این مهم، نیازمند همفکری و تعامل نهادها و ارگان های مسئول در این حوزه هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه شبکه های رادیویی تلاش می کنند تا علاوه بر کارهای روتین و متداول خود، گامی بنیادین و ریشه دار برای بزرگداشت این ایام بردارند، عنوان کرد: در حال حاضر رسانه گرم رادیو بیش از ۳۰ درصد مخاطب دارد که بدین منظور نیازمند ساخت برنامه های جذاب متناسب با سلیقه روز جامعه و مخاطب شناسی ویژه در مقابل تلاش دشمنان برای شبهه افکنی علیه انقلاب اسلامی ایران داریم.

معاون صدا در ادامه ضمن اشاره به اینکه حرکت های تشویقی و تهییجی برای رسیدن به اهداف فوق در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیاز کار است، یادآور شد: این موضوع شرط لازم برای رسیدن به این اهداف است ولی شرط کافی نیست. بنابراین در راستای مهندسی پیام، نیازمند شیوه ها و قالب‌های برنامه سازی جدید هستیم و باید در این زمینه گام های جدی برداریم.

شاه آبادی همچنین با اشاره به تشکیل ستاد نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران معاونت صدا که زیر مجموعه ستاد اصلی رسانه ملی در این زمینه است، اظهار کرد: این ستاد به عنوان شبکه ای معین در زمینه پاسداشت ایام فرخنده پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به دنبال آن است تا با استفاده از تمامی ظرفیت های درون و برون سازمانی، سیاست های ابلاغی رییس رسانه ملی در این راستا را در تعامل با دیگر بخش های سازمان اجرائی کند.

وی با بیان اینکه باید در ستاد نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در معاونت صدا به یک اجماع نسبی برسیم، تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا هر آنچه در درون و یا برون سازمان با هدف بزرگداشت این ایام در حال انجام است به درستی جمع آوری کنیم و ضمن جلوگیری از موازی کاری با هم افزایی به محورهای اصلی برنامه سازی دست یابیم.

وی در ادامه عنوان کرد: دستیابی به ساز و کار درست و پژوهش های ویژه‌ای که حاصل تلاش پژوهشگران درون و یا برون سازمانی است نیز می تواند ما را در تولید برنامه های جدید که اختصاصی است، یاری کند. بنابراین باید هر چه هنر داریم به کار گیریم تا برنامه هایی را در قالب و ظرفیت های نو ارائه دهیم.

شاه آبادی در پایان ابراز امیدواری کرد که با قراردادن تمامی مؤلفه ها در کنار یکدیگر و بهره گیری از همه ظرفیت های موجود در یکسال پیش رو که از بهمن ماه ۹۶ آغاز و تا بهمن ۹۷ ادامه یابد، شاهد اغنای عمومی مخاطبان نسبت به شبهه انگیزی غربی ها در مقابل کلام انقلاب اسلامی ایران باشیم.

در ادامه این جلسه رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ایران ضمن قدردانی برای برگزاری این نشست گفت: شبهات زیادی در خصوص انقلاب اسلامی ایران در جامعه وجود دارد که باید به درستی به آنها پاسخ داده شود تا سوال مجدد برای مخاطبان ایجاد نشود. این امر نیازی به همکاری و همفکری دارد که اگر رسانه به ویژه رادیو بتواند به این مهم بپردازد، بسیار مؤثر است و می تواند تحول فکری ایجاد کند و کل جامعه را فراگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان همچنین یادآور شد: اگر هماهنگی میان دستگاه های تولید کننده پژوهش و رسانه به ویژه رسانه گرم رادیو که مخاطبان زیادی دارد وجود داشته باشد، می تواند در جامعه تحول ایجاد کند. به شرط آنکه حرف دقیق، منطقی و عالمانه ارائه کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که مرکز اسناد انقلاب اسلامی ایران با بیش از ۱۱۰۰ عنوان کتاب در حوزه انقلاب اسلامی با تمام توان آمادگی دارد تا با رسانه رادیو در راستای نکوداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران تعامل و همکاری داشته باشد.

دکتر طلوعی رئیس مرکز پژوهش و افکار سنجی سازمان صدا و سیما نیز گزارش تحلیلی از کلیه نظر سنجی پیرامون وقایع انقلاب اسلامی و مولفه های آن به منظور درک محیط رسانه و جامعه و نسبت میان تولید برنامه بر بستر پژوهش و شرایط افکار عمومی را ارائه کرد.

در ابتدای این نشست نیز نورالدین جعفری قائم مقام معاونت صدا به بیان مهمترین اهداف ستاد نکوداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران معاونت صدا که با هدف مدیریت و هدایت محتوایی برنامه های شبکه های سراسری رادیو در این ایام تشکیل شده است، پرداخت.

در ادامه جمعی دیگر از حاضران در این نشست به بیان نظرات خود در راستای گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداختند.

این نشست با حضور حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی، حجت الاسلام و المسلمین روح الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و هیأت همراه، جمعی از مدیران رسانه ملی و معاون مرکز اسناد انقلاب اسلامی، مدیرکل امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قائم مقام معاونت صدا، مدیران شبکه های رادیویی، مدیران ستاد این معاونت و جمعی از استادان دانشگاه، برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.