جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵

فضای فعلی تئاتر برای من بسیار ناشناخته است/ در یوسف پیامبر(ع) روزهای خوشی داشتم و فضای بسیارخوبی بر سریال حاکم بود

زهیر یاری

خبرگزاری میزان: بازیگر یوسف پیامبر(ع) گفت: مجریانی مثل گیتی خامنه و الهه رضایی در دهه شصت که تلویزیون تنها دو کانال داشت برنامه اجرا می کردند که بعدها نوستالژی شدند اما در انبوه فعلی تولیدات و شبکه های مختلف کمتر اتفاق می افتد که یک فرد نوستالژیک شده و خاطره در ذهن مردم باشد.

زهیر یاری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره وضعیت تلویزیون در حوزه سریال سازی اظهار کرد: به نظر می رسد تلویزیون با بودجه کم تعداد تولیدات فراوانی را شروع کرده است و گفته می شود ۲۰۰ سریال در حال تولید هستند.

وی به معیارهایش در انتخاب یک نقش اشاره کرد و افزود: نقشی که پیشنهاد می شود باید به دلم بنشیند، معیار خاصی در انتخاب هایم وجود ندارد. اگر در توانم باشد بازی می کنم.
 

زهیر یاری


یاری درباره سابقه خود در اجرا که به سالها پیش باز می گردد و علاقه اش به این حرفه در حال حاضر، توضیح داد: در دورانی که بسیار جوان بودم به این حرفه پا گذاشتم اما دیگر مشتاق به مجری گری نیستم و اجرا برایم جذابیت ندارد. در آن زمان بازتاب ها نسبت به اجرایم خوب بود ولی معمولا فرد به فراموشی سپرده می شود. مجری های زیادی در عرصه اجرا بودند که اکنون کمتر کسی به یاد آن هاست.

وی تصریح کرد: مجریانی مثل گیتی خامنه و الهه رضایی در دهه شصت که تلویزیون تنها دو کانال داشت برنامه اجرا می کردند که بعدها نوستالژی شدند اما در انبوه فعلی تولیدات و شبکه های مختلف کمتر اتفاق می افتد که یک فرد نوستالژی شده و در ذهن مردم ثبت شود.

این بازیگر دلیل حضور کمش در تلویزیون و یا آثار نمایشی را تقدیر خود خواند و ادامه داد: مسلما تا حدود کمی به سلیقه ام بر می گردد که دلم به سمت کارهای پیشنهاد شده نمی رفت اما در نتیجه تقدیر کارنامه بازیگری من تا امروز شکل گرفته است.

یاری به بیان حس و حال خوبش از بازیگری پرداخت و اضافه کرد: سریال یوسف پیامبر(ع) را کاملا به یاد دارم. برای یک سال و نیم تا دو سال که در آن سریال بازی می کردم روزهای خوش و حال خوشی داشتم و فضای بسیارخوبی بر سریال حاکم بود.
 

دیگر اجرا برایم جذابیتی ندارد/ دلایل نوستالژی بودن مجریانی چون گیتی خامنه و الهه رضایی و فراموشی بسیاری از مجریان/ در سریال یوسف پیامبر حال و روز خوشی داشتم/ اتمام فیلمبرداری ایراندخت تا پایان سال////// پنجشنبه


وی درباره وضعیت تئاتر امروز نسبت به گذشته اظهار کرد: فضای فعلی تئاتر شاید نسبت به زمان گذشته یعنی در سال ۷۷ – ۷۸ که وارد این حرفه شدم و قبل از آن هم که تماشاچی حرفه ای بودم فرق کرده است. فضای کنونی تئاتر برای من بسیار ناشناخته است.

بازیگر یوسف پیامبر(ع) درباره فعالیت های خود در عرصه بازیگری بیان کرد: در سریال "ایراندخت" به کارگردانی محمدرضاورزی با موضوع قیام تبریز و رشادت های ستارخان نقش روزنامه نگار مدافع ستارخان را ایفا می کنم.

یاری افزود: فکر می کنم فیلمبرداری کار تا پایان سال به اتمام برسد اما  معمولا با توجه به این که تلویزیون زمان پخش را خود تعیین می کند هنوز زمان قطعی آن مشخص نشده است.

وی درباره اثری در تئاتر که قرار بود بازی کند خاطرنشان کرد: با دکتر رفیعی قصد داشتیم متن دشمن مردم را روی صحنه ببریم که بعدا کل گروه منصرف شدند.  در واقع دکتر رفیعی این احساس را داشت که  شاید زمان مناسبی برای بردن روی صحنه نباشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.