دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

سینماگران و حماسه عظیم ۹ دی/۲

شاهمرادی زاده: متأسفانه مسئولان فرهنگی و سینمایی حمایتی از سینمای استراتژیک و تولید آثار ارزشی ندارند/ تولید فیلم در رابطه با حماسه عظیم ۹ دی یک ضرورت است

ماشاالله شاهمرادی زاده

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما در آستانه سالروز ۹ دی روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» تصریح کرد: متأسفانه مسئولان فرهنگی و سینمایی هیچ گونه حمایتی از سینمای استراتژیک و تولید آثار ارزشی ندارند و همه سینماگران متعهد، ولایتمدار و ارزشی را خانه نشین کرده اند.

کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده شخصاً ۵ سال است با فیلمنامه های متعدد در رابطه با مسائل روز از جمله پدیده داعش، برجام، جنگ در سوریه و عراق و حتی دفاع مقدس فیلمنامه هایی را به مسئولان دولتی ارائه کرده ام اما متأسفانه آن ها کمترین و کوچکترین حمایتی از تولید این فیلم های مهم و استراتژیک که برای حوزه فرهنگی و هنری کشور ما یک اصل محسوب می شوند نداشته اند.

وی ادامه داد: مسئولان فرهنگی و سینمایی کشور با بی تدبیری کامل هیچ اقدامی در این راستا انجام نمی دهند و به طور کل سینمای ارزشی و استراتژیک را به فراموشی سپرده اند و در عوض فضا را برای تولید و عرضه فیلم هایی بر ضد منافع و مواضع نظام و انقلاب اسلامی باز گذاشته اند.

شاهمرادی زاده سپس با بیان اینکه تولید فیلم در رابطه با حماسه عظیم ۹ دی یک ضرورت است اظهار داشت: قطعاً اگر در هر کشوری به غیر از ما مردم آن کشور چنین حماسه عظیمی را بر ضد دشمنان شان خلق کرده بودند تاکنون صدها فیلم در رابطه با آن تولید شده بود اما با پس از گذشت سال ها از این حماسه درخشان همچنان دست روی دست گذاشته ایم و گویی با مردمی که چنین حماسه ای را خلق کردند دشمنی داریم که در رابطه با این اتفاق هیچ کاری در سینما انجام نمی دهیم!

این سینماگر سپس به مقایسه سینمای ایران و هالیوود پرداخت و تأکید کرد: دست اندرکاران سینمای هالیوود که همگی جزو صاحبان قدرت هستند با سیاست گذاری های از پیش مشخص شده بر اساس منافع کشورشان از سال ها قبل از وقوع یک اتفاق در رابطه با آن اتفاق مبادرت به فیلمسازی می کنند. سینمای هالیوود به صورت کاملاً نامحسوس روحیه آمریکا دوستی را در بین مخاطبان فیلم هایش تقویت می کند و سعی دارد با قهرمان سازی های کاذب ملت آمریکا را یک ملت قهرمان به همه دنیا نشان بدهد و این در حالی است که در واقع چنین نیست اما ما که به راستی ملتی قهرمان داریم برای حمایت از این ملت قهرمان مان هیچ کاری انجام نمی دهیم.

بازیگر فیلم سینمایی «معراجی ها» خاطرنشان کرد: متأسفانه مدیران سینمای ما در پی آن است برخی افراد شبه روشنفکرنما رو بزرگ کند و آن ها را مهم جلوه بدهد و تمامی دغدغه مندان و سینه سوختگان نظام و انقلاب اسلامی را از بین ببرد. بنده امیدوارم تمامی دستگاه ها و نهادهای مرتبط  به جای اینکه مانند مانع و سد جلوی راه سینماگران ارزشی بایستند از این دلسوزان و دغدغه مندان حمایت کرده و از آن ها برای تولید آثارشان حمایت جدی نمایند.

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: اگر دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب اسلامی که در برخی سمت ها و پست ها حضور دارند فکر می کنند با انجام این کارهای شان می توانند منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت فهیم و شریف کشور را به خطر بیندازند سخت در اشتباه هستند و باید بدانند که همانطور که فتنه گران در روز ۹ دی از مردم تو دهنی خوردند آن ها نیز به زودی از همین مردم تو دهنی خواهند خورد!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.