سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

صباغ زاده عنوان کرد:

صیانت از مجوزهای صادرشده توسط معاونت های ارشاد تا تعامل با هنرمندان/ وزیر ارشاد جدید درهای اتاق خود را به روی هنرمندان باز بگذارد

انتظارات سینماگران از وزیر ارشاد دولت دوازدهم/۴

کاوه صباغ زاده

سینماپرس: کاوه صباغ زاده کارگردان جوان سینما همزمان با معرفی سیدعباس صالحی به عنوان وزیر ارشاد دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاق مهمی که طی سال های اخیر به شدت داد هنرمندان در حوزه های مختلف به ویژه حوزه موسیقی و سینما را درآورده این است که بسیاری به مجوزهای صادرشده توسط وزارت ارشاد هیچ اهمیتی نمی دهند و مسئولان وزارت ارشاد هم در قبال این اتفاقات سکوت اختیار کرده و واکنشی به این معضلات نشان نمی دهند و امیدوارم که در دولت دوازدهم این رویه اصلاح شود.

کارگردان فیلم سینمایی «ایتالیا ایتالیا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وزیر ارشاد باید در مقابل تمام نهادها و ارگان هایی که به مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی حوزه فرهنگ و هنر اهمیتی نمی دهند و فیلم ها و کنسرت ها و... را با محدودیت هایی مواجه می کنند ایستادگی کند؛ اقتدار وزارت ارشاد و صیانت از حقوق هنرمندان در حوزه ها و رشته های مختلف مهمترین خواسته ای است که بخش اعظم هنرمندان از مسئولان فرهنگی دولت دوازدهم دارند و امیدوارم که به این خواسته ها توجه جدی شود.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به نهادهای مختلف ثابت کند که پای یکایک مجوزهایی که به آثار فرهنگی و هنری داده ایستادگی می کند؛ متأسفانه سال ها است که ما شاهد دخالت ارگان ها و نهادهای مختلف در عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم و این امر ناپسند باید یک روزی برای همیشه از بین برود.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه تعامل با هنرمندان باید جزو اولویت های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد اظهار داشت: امیدوارم وزیر ارشاد جدید درهای اتاق خود را به روی یکایک هنرمندان باز بگذارد و همه هنرمندان بتوانند بدون هیچ گونه محدودیتی با ایشان ملاقات کرده و دردها و مشکلات شان را با ایشان در میان بگذارند؛ قطعاً اگر چنین اتفاقی رخ بدهد ما شاهد تحولی شگرف در تمامی حوزه های فرهنگی و هنری خواهیم بود و به سرعت می توانیم به سمت توسعه و رشد پیش برویم.

صباغ زاده در ادامه این گفتگو افزود: امیدوارم وزیر ارشاد مدیران باتجربه را به کار بگیرد؛ ما مدت ها است شاهد آن هستیم که افرادی در سمت های مختلف مدیریتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار گرفته می شوند که کمترین دانش، سواد و تخصصی در آن حوزه ندارند؛ این اتفاق متأسفانه همواره در حوزه های فرهنگی و هنری کشور ما وجود داشته و به جز یکی دو مورد نادر ما همیشه شاهد آن بوده ایم.

دستیار اول کارگردان فیلم سینمایی «چهارشنبه خون به پا می شود» در خاتمه این گفتگو متذکر شد: مدیری می تواند برای حوزه فرهنگ و هنر کارساز باشد که با حوزه مدیریتی خود سنخیت و تناسب داشته باشد؛ به عنوان مثال ما اگر برای سینما مدیری را انتخاب کنیم که هیچ شناختی به این حوزه ندارد قطعاً وی نمی تواند تأثیر مثبتی برای سینمای کشور در پی داشته باشد. ما نیازمند آن هستیم که مدیران معاونت های تابعه وزارت ارشاد از میان افرادی انتخاب شوند که سواد، شناخت و آگاهی کامل از آن حوزه دارند و خود برخاسته از آن حوزه هستند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.