چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

کارگردان فیلم سینمایی «عاشق فقیر»:

برخی فیلمسازان خودخواسته مایلند تا فیلم های شان توقیف شود/ سینما جایی برای بازی دادن آدم ها نیست!

رفع توقیف آثار سینمایی؛ واقعیت یا بازی سیاسی؟!/۴

حسین لیالستانی

سینماپرس: حسینعلی فلاح لیالستانی در رابطه با مسأله توقیف و رفع توقیف آثار سینمایی گفت: متأسفانه آنچه من شاهد هستم نشانگر آن است که برخی فیلمسازان خودخواسته مایلند تا فیلم های شان توقیف شود و از همین رو تکه پرانی های سیاسی و... را به صورت کاملاً بی ربط در فیلم های شان می گنجانند و با مسئولان سینمایی هم برای رفع توقیف آثارشان همکاری نمی کنند تا از این طریق فیلم های شان پر و سر و صدا شود!

کارگردان فیلم سینمایی «ساکن خانه چوبی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: شرایط بسیار بدی این روزها در سینمای کشور حاکم است و مسأله توقیف آثار سینمایی امری پذیرفتنی نیست چرا که در زمانه ای که زمام امور سینمای کشور به طور کل در دست دولت است و بخش خصوصی هیچ فعالیت جدی در سینمای کشور ندارد اینکه فیلم های بر ضد منافع و مصالح نظام ساخته شوند و سپس به محاق توقیف بروند کاری پذیرفتنی نیست و نشان از ضعف شدید سیستم مدیریتی سینمای کشور دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه ما با سینماگرانی روبرو هستیم که به دنبال عزت و منافع و سربلندی ایران اسلامی نیستند و به جای آنکه در آثارشان از مانیفست های نظام اسلامی مان دفاع کنند برای خوشامد غربی ها و جشنواره های خارجی مبادرت به ساخت و تولید فیلم می کنند؛ متأسفانه ما هنوز این نکته کلیدی و مهم را متوجه نشده ایم که جشنواره های خارجی عاشق چشم و ابروی ما نیستند و بر اساس سیاست ها، اهداف و منافع خودشان از فیلم هایی حمایت می کنند که بر ضد منافع نظام ایران اسلامی ساخته شده است.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه نظارت جدی بر روند تولید آثار سینمایی می تواند مانع از هرگونه توقیف فیلم های سینمایی در آینده شود اظهار داشت: شورای نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و سایر نهادها و دستگاه های زیرمجموعه این سازمان موظف هستند تا ترتیبی اتخاذ کرده و مشکلات توقیف آثار سینمایی را با نظارت جدی بر روند تولید فیلم های سینمایی یک بار برای همیشه حل کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «عاشق فقیر» تصریح کرد: اینکه برخی از فیلمسازان و تهیه کنندگان کاری می کنند تا از قصد فیلم های شان توقیف شود و مدیران سینمایی هم روی عملکرد آنان چشم های خود را می بندند و سپس در رسانه ها دست به یک بازی عجیب می زنند و مسأله رفع توقیف این آثار را مطرح می کنند به هیچ عنوان امری شایسته نیست؛ ما باید آگاه باشیم که سینما جایی برای بازی دادن آدم ها نیست و دیگر هرگز نباید چنین اتفاقاتی در سینمای کشور رخ دهد.

لیالستانی در ادامه این گفتگو خاطرنشان کرد: امروزه سینمای ما مانند فوتبال شده است؛ ما در فوتبال هم متأسفانه شاهد حضور افرادی هستیم که با انجام کارهایی می خواهند به نفع خود پنالتی بگیرند و با این نوع کارها می خواهند برنده شوند و یا خود را مطرح کنند و سیستم مدیریت دولتی هم هیچ گونه نظارت جدی روی آن ها ندارد. ما نیاز به آن داریم که اقتصاد، ورزش، هنر و سینما را به طور کل از بخش دولتی جدا کنیم تا دیگر هرگز شاهد چنین بازی دادن ها و بازی خوردن هایی نباشیم!

این کارگردان سینما در خاتمه این گفتگو متذکر شد: امیدوارم مسائل این چنینی که به طور کل با هنر مخالف است برای همیشه از کشور ما برچیده شود و دیگر حداقل در عرصه فرهنگ و هنر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم که اصلاً به نفع مصالح نظام اسلامی مان نیست.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.