دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

عظیمی در گفتگو با سینماپرس:

«هنر و تجربه» فرصتی برای باندبازی ها با پزهای روشنفکرمآبانه به وجود آورد/ سازمان سینمایی باید به مسأله این گروه ورود کند

سینماگران و گروه «هنر و تجربه»/۴

مهدی عظیمی میرآبادی*

سینماپرس: مهدی عظیمی میرآبادی معاون اسبق نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی گفت: بنده با اصل تأسیس این گروه سینمایی هیچ مشکلی ندارم و معتقدم که نیاز سینمای امروز ایران این است که فرصتی برای فیلمسازان تجربه گرا فراهم آورد تا آثارشان را در آن به نمایش بگذارند اما متأسفانه گروه «هنر و تجربه» فرصتی برای فرصت طلبان و باندبازی های شان با پزهای روشنفکرمآبانه به وجود آورده که باید جلوی آن هرچه سریعتر گرفته شود!

مدیر مسئول نشریه «سینمای خانگی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: پیش از آنکه در زمان مدیریت آقای ایوبی این گروه سینمایی تأسیس شود در زمان مدیریت آقای شمقدری به عنوان رئیس سازمان سینمایی هم با مدیریت آقای محمد درمنش ما شاهد اکران فیلم های «مخاطب خاص» در سینماها بودیم و قبل تر از آن نیز اکران این نوع فیلم ها در سینما به شکل های مختلفی رواج داشته است که پدیده خوب و قابل تأملی برای سینمای کشور محسوب می شود و باعث می گردد تا حق و حقوق همه فیلمسازان تجربه گرا که به سینمای بدنه نمی اندیشند لحاظ شود و آن ها هم بتوانند نظاره گر اکران فیلم های شان باشند.

وی ادامه داد: اما متأسفانه آنچه ما در روند مدیریت گروه سینمایی هنر و تجربه طی این سال ها شاهد بودیم نشان از آن دارد که مدیران این گروه تنها به فکر کاسب کاری هستند و دغدغه ای برای اینکه فیلم های تجربه گرا دیده می شوند یا خیر ندارند!

عظیمی میرآبادی سپس با بیان اینکه  سازمان سینمایی باید به مسأله این گروه ورود کند و جلوی اتفاقات نادرست و روند ناصحیح سیستم مدیریتی این گروه سینمایی را بگیرد اظهار داشت: وظیفه مدیران سازمان سینمایی مقابله با هرگونه تبعیض، بی عدالتی، زیاده خواهی و سهم خواهی در سینمای کشور است. سازمان سینمایی مقدمتاً باید به مسأله گروه سینمایی هنر و تجربه ورود پیدا کند و تغییر اساسی در ساختار اجرایی آن پدید بیاورد و شرایطی را مهیا کند تا فیلم هایی که شایسته نمایش در این گروه سینمایی هستند به دور از هرگونه باندبازی بتوانند نمایش داده شوند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «سیب و سلما» خاطرنشان کرد: بعد از ورود سازمان سینمایی، صنوفی که مدعی حفظ حقوق اهالی سینما هستند باید مداخله جدی و فوری در مقابل عملکرد مدیران این گروه سینمایی داشته باشند و اجازه ندهند که مسئولان و مدیران این گروه سینمایی اشتباهات فاحش گذشته شان را کماکان ادامه دهند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم شرایطی عادلانه، صحیح و منطقی برای اکران و توزیع فیلم های تجربی در سینمای کشور فراهم شود تا فیلمسازانی که سبک و شیوه فیلمسازی شان این گونه است بتوانند با آرامش خاطر مبادرت به فیلمسازی کنند؛ البته یکی از نکاتی که مسئولان باید همواره آن را مد نظر قرار دهند این است که فیلم هایی که در این گروه سینمایی اکران می شوند همگی بایستی دارای پروانه ساخت و پروانه نمایش از سازمان سینمایی باشند و به واسطه روابط و... به هیچ فیلمی اجازه اکران در این گروه داده نشود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.