جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶

بررسی افزایش قیمت بلیت سینماها/۷

یشایایی: نیازمند تدبیر جدی مسئولان برای جذب حداکثری مخاطب هستیم/ قیمت بلیت هر سال نباید افزایش پیدا کند

هارون یشایایی

سینماپرس: هارون یشایایی تهیه کننده برجسته سینمای کشور در رابطه با افزایش فروش ۲ میلیارد تومانی سینماها در نوروز ۹۶ که همراه با کاهش نگران کننده بیش از ۷۰۰ هزار مخاطب همراه بوده است گفت: نیازمند تدبیر جدی مسئولان برای جذب حداکثری مخاطب هستیم چرا که سینما با حضور مخاطب معنا پیدا می کند و اگر قرار باشد بخش عمده ای از مردم از سالن های سینما قهر کنند و گریزان شوند در درازمدت سینما دیگر معنای خود را از دست داده و متعلق به طبقه ای خاص می شود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «ناخدا خورشید» و «اجاره نشین ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: افرادی که توانایی آن را دارند که بلیت گران خریداری کنند و به سالن های سینما بروند بسیار معدود هستند و از طرف دیگر با توجه به افزایش سرسام آور هزینه های رایج در زندگی و بالا رفتن هزینه های تولید یک فیلم و نگه داری سالن های سینما نمی توان قیمت بلیت را ثابت نگه داشت.

وی ادامه داد: قیمت بلیت هر سال نباید افزایش پیدا کند و افزایش قیمت ها باید معقول باشد؛ از سوی دیگر مسئولان سینمایی باید با تشکیل تیم های کارشناسی متشکل از افراد تحصیل کرده و پیشکسوت فعال در سینما تدابیر جدیدی را برای چگونگی جذب مخاطب به سالن های سینما اتخاذ کنند و بر اساس این تدابیر بتوانند مخاطبانی را که طی این سال ها به سالن های سینما می رفتند اما مشکلاتی نظیر افزایش قیمت بلیت باعث دوری شان از سینما شده است را مجدداً با هنرهفتم آشتی دهند.

یشایایی سپس با تأکید بر اینکه امروزه مخاطب دیگر مانند گذشته از هر سالنی برای تماشای فیلم استقبال نمی کند اظهار داشت: یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشت مبحث مهم سالن سازی است. طی سال های اخیر تجربه ثابت کرده که مخاطب از پردیس هایی سینمایی بیشتر از سالن های معمولی استقبال می کند؛ یک خانواده زمانی که تصمیم به سینما رفتن می گیرند مایلند تا بتوانند از کافی شاپ ها، رستوران ها و مراکز خرید در بخش های جنبی سینما استفاده کنند و از سوی دیگر فیلم ها را با کیفیتی بسیار خوب و در صندلی های راحت و نرم تماشا کنند از این رو نیاز است تا مدیران سازمان سینمایی توجه جدی برای گسترش تعداد سالن های سینمایی داشته باشند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «هامون» و «ای ایران» تأکید کرد: یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که متأسفانه مدیران سینمایی از آن به شدت غافل مانده اند توجه به شهرستان ها و مناطق حاشیه ای و جنوبی شهر بزرگ تهران است. ما باید ضمن سالن سازی در این شهرها و مناطق با ایجاد بسته ها و سیاست های تشویقی بتوانیم عموم مردم را به سمت سالن های سینما بکشانیم و شرایطی عادلانه برای استفاده حداکثری همه مردم کشور را از این رسانه و ابزار مهم فرهنگی فراهم آوریم.

این تهیه کننده پیشکسوت سینمای کشور در خاتمه این گفتگو ابراز داشت: امید به حضور مدیری دغدغه مند در سینمای کشور داریم که شرایط چنین کارهایی را فراهم آورد و به طور جدی وارد عمل شود تا در آینده ای نزدیک بتوانیم از موهبات آن بهره مند شویم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.