دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴

گزارشی از پشت پرده شبکه‌های ماهواره‌ای/۲

وقتی شبکه «جم» به جنگ بی‌بی‌سی و صدای آمریکا می‌رود/ تمرکز «جم» بر کادرسازی فرهنگی-اقتصادی در داخل کشور +عکس و فیلم

ناصر کریمیان

سینماپرس: کریمیان با حذف «من و تو» در یک هفته اخیر از ماهواره یاه‌ست، به مسئولان صدای آمریکا و بی‌بی‌سی فارسی، رادیو فردا و فارسی وان اخطار قطع پس از پایان قرار داد می‌دهد و همین اتفاق موجب می‌شود که ابعاد دعوا بالاتر بگیرد.

چندی قبل گزارشی با عنوان "شیوخ حاشیه خلیج فارس چگونه مدیر «شبکه جم» را تأمین مالی می‌کنند؟ "  منتشر شد. پس از انتشار این گزارش بسیاری از شبکه های لس‌آنجلسی که از سعید کریمیان زخم خورده‌اند در محافل عمومی و خصوصی واکنش های بسیاری را به رفتارهای رسانه ای وی نشان دادند.

سلطنت‌طلب‌ها در محافل شبانه لس‌آنجلسی عموما با همان اتهام قدیمی سعی دارند را کریمیان (مدیر شبکه GEM)  را نفوذی معرفی کنند. تا اقداماتی که کریمیان علیه آنها انجام داده و موجب تعطیلی شبکه‌هایشان شده را بی‌پاسخ نگذارند.

تعدد و تکثر در گروه‌های مدیایی لس‌آنجلسی و دشمنی‌ها آنقدر دامنه وسیعی دارد که حمیدشب‌خیز، علیرضاامیر قاسمی، ‌کوروش بیبیان، ضیا آتابای و نادر رفیعی و...  جلسات فراوانی را تشکیل داده‌اند تا اتئلافی را علیه کریمیان تشکیل دهند. عمدتا در پایان هر جلسه در رستوران «شیرین» لس آنجلس با بن‌بست‌های عجیب و غریبی مواجه می‌شوند. یکی از چالش‌هایی که عمدتا گروه لس آنجلسی برای تقابل با کریمیان دست و پنجه نرم می‌کنند این است که دسترسی آسان و رفت و آمد به دوبی برای آنان سخت‌تر شده است.
آیا مدیر شبکه  GEM نفوذی است و برنامه‌هایش را با داخل کشور هماهنگ می‌کند!؟ + عکس و فیلم
این ائتلاف سعی می‌کند با حامیان عربی کریمیان ملاقات کند و با گرفتن پول یک جابجایی قدرت رسانه‌ای از مالزی و دوبی به لس آنجلس اتفاق افتاد. از طرفی طبق اطلاع منابع موثق، عرب‌ها، لس‌آنجلسی را دشمن مضر اهداف رسانه‌ای خود می‌دانند که تنها هدف عملکرد حرفه‌ای آنان از ساخت برنامه استفاده از دو مجری درجه چند است تا فال بگیرند و با این شیوه موجبات سرگرمی مخاطبان خود را فراهم کنند. اما دشمنی و تقابل اخیر از دایره لس آنجلسی‌ها فراتر رفته است.
 
 کریمیان با نوری زاده، بی بی سی فارسی و صدای آمریکا چرا یک شبه دشمن شد!؟


در گزارش قبلی به این مسئله اشاره شد که کریمیان با حمایت سعودی‌ها توفیق فراوانی در راه‌اندازی مجموعه شبکه‌های GEM و ماهواره یاه‌ست کسب کرد. پس از راه اندازی ماهواره یاه‌ست «شبکه من‌و تو» برای اینکه مخاطبانش از دست ندهد مجبور شد با یک قرارداد مالی سنگین، خط با کیفیتی را از کریمیان اجاره کند و چاره ای جزء این کار نداشت، چون شبکه های فارسی زبان روی ماهواره یاه‌ست متمرکز شدند.

در کارزار رقابتی میان GEM  و «من و تو»، شبکه لندنی قافیه را می‌بازد و طی یکسال اخیر مخاطبانش را از دست می‌دهد تا جایی که در واکنش به ریزش مخاطب، در تولید برنامه‌هایش اقدام به موضع گیری مستقیم علیه مافیای کریمیان کرد. این اتفاق به این دلیل بود که کریمیان بارها به صورت غیر مستقیم به کیوان عباسی پیغام داده بود اگر می‌خواهد در ماهواره یاه‌ست بماند باید ساخت و پخش برنامه «شبکه نیم» را متوقف کند. عباسی و گروهش از این رویکرد کریمیان بشدت عصبانی بودند و عباسی به سازندگان برنامه در شبکه من و تو دستور داد که کریمیان را نیشگون بگیرند.

مدیران شبکه من و تو در برنامه‌هایشان اقدام به تخریب غیر مستقیم کریمیان و محتوای برنامه‌های مجموعه شبکه‌های GEM کردند. کریمیان سال گذشته پس از حملات مستقیم رسانه ای شبکه من و تو قصد داشت تا این شبکه را از ماهواره یاه‌ست حذف کند اما قرارداد شبکه من و تو خسارات فراوانی برای یاه‌ست به ارمغان می‌آورد و کریمیان مجبور به حفظ شرایط قرارداد تا پایان زمان باقیمانده شد.
  آیا مدیر شبکه  GEM نفوذی است و برنامه‌هایش را با داخل کشور هماهنگ می‌کند!؟ + عکس و فیلم
در گزارش پیشین مشرق آمده بود که واسطه سعودی حامی کریمیان علاقه ای به فعالیت سیاسی و تولید برنامه‌هایی با محتوایی سیاسی ندارد. کریمیان و میرزایی در بدو تاسیس یاه‌ست به دلیل گرفتن مبالغ کلان و تکمیل بسته رسانه‌ای یاه‌ست مجبور بودند پذیرای رادیو فردا، صدای آمریکا و بی‌بی‌سی فارسی را در این ماهواره باشند تا روزی که GEM بتواند تولید محتوایش و تعداد شبکه‌هایش را ارتقا دهد.
آیا مدیر شبکه  GEM نفوذی است و برنامه‌هایش را با داخل کشور هماهنگ می‌کند!؟ + عکس و فیلم
از سوی دیگر کریمیان رقیبی مثل علیرضا نوری‌زاده دارد که او نیز توسط سعودی ها حمایت می‌شود، اما کریمیان بنا بر مشی تعیین شده توسط میرزایی اجازه پخش از ماهواره یاه‌ست را به نوری زاده و «شبکه ایران فردا» نمی‌داد. تا اینکه با واسطه گری عرب های مدت بسیار کوتاهی از این ماهواره پخش شد. نوری زاده با اعمال فشار موفق می شود که ایران فردا را روی ایرلاین یاه‌ست بیاورد اما پس از چندی موفق می‌شود واسطه‌های عرب را راضی کند که شبکه نوری‌زاده را به همراه شبکه «من و تو» و کانال یک شهرام همایون از این شبکه حذف کنند. تصور این موضوع شاید سخت است اما کریمیانی که برخواسته از سازمان منافقین است، شبکه نوری‌زاده را مضر و زیان آور می‌داند.  
 
کریمیان با حذف «من و تو» در یک هفته اخیر از یاه‌ست، به مسئولان صدای آمریکا و بی‌بی‌سی فارسی رادیو فردا و فارسی وان اخطار قطع پس از پایان قرار داد می‌دهد و همین اتفاق موجب می شود که ابعاد دعوا بالاتر بگیرد.
 آیا مدیر شبکه  GEM نفوذی است و برنامه‌هایش را با داخل کشور هماهنگ می‌کند!؟ + عکس و فیلم
 آیا کریمیان از داخل ایران خط می گیرد؟

در شایط کنونی لندنی‌ها، لس آنجلسی‌ها، س. ع و علیرضا نوری‌زاده و محمد حسینی‌ (مجری)   کمر به برخورد شدیدی با کریمیان بسته‌اند. بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا در آستانه انتخابات ایران سعی می‌کنند پخش از ماهواره یاه‌ست را از دست ندهند و تلاش همه جانبه خود را به کار گرفته‌اند تا با دلارهای بیشتری کریمیان را قانع کنند اما کریمیان مقابل آنها ایستاده است و به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آید.
با استناد به چنین تقابلی می توان به یک پرسش اساسی پاسخ داد. آیا کریمیان از داخل ایران خط می‌گیرد که چنین مشی و روشی را در مقابل رقیبانش پیشه کرده‌است؟ چون شائبه همکاری با داخل کشور موضوعی است به صورت اتهام دائما در مورد کریمیان به کار گرفته می‌شود.
پاسخ این سئوال کاملا مشخص است کریمیان از جانب هیچ سازمانی از داخل ایران حمایت نمی‌شود و با هیچ کدام از مراکز امنیتی ارتباط ندارد.
پس چرا GEM از تولید ملی حمایت می کند و از طرح اقتصاد مقاومتی در برنامه هایش استفاده می‌کند!؟
قصد مشخص کریمیان ارتباط قوی و گسترده با مراکز اقتصادی داخل کشور است و شبکه های سیاسی مستقر در ماهواره یاه‌ست سد راه کریمیان هستند. کریمیان برای قانع کردن بنگاه‌های اقتصادی داخل سعی می‌کند که خود را از اتهام سیاسی و اقدام علیه امنیت فرهنگی در داخل ایران مبرا نگاه دارد. این همان طراحی ویژه‌ای است که متعلق به عرب‌هایی است که ماهواره یاه‌ست را راه اندازی کرده اند. اینکه GEM دایه مهربان‌تر از مادر شده و از تولید ملی حمایت می‌کند و دائما در برنامه هایش به صورت مستقیم و غیر مستقیم از واژگان اقتصاد مقاومتی استفاده می‌کند یک حقه رندانه تجاری است.

به این مهم باید توجه داشت مدیریت GEM از تولیدات سینمای ایران حمایت می‌کند و آگهی های عجیبی از بانک های رسمی داخل کشور پخش می‌کند و طراحی شکل برنامه‌ها دقیقا نشان می دهد که کریمیان چه هدفی را دنبال می‌کند. مدیر شبکه GEM بی تردید به ارتباط مستقیم با بنگاه های اقتصادی داخل کشور می اندیشد. او در طی یک برنامه زمان‌بندی شده  ۷۰ کانال فارسی زبان را در این ماهواره قطع کرده و طبیعی است که بیش از مدیران ۷۹ شبکه مذکور به دنبال فرصتی برای انتقام از عباسی باشند. این شبکه ها عبارتند از :
۱. ۰۱ TV
۲. AAA Family
۳. AAA Music
۴. TV Persia ۳
۵. TV Persia ۲
۶. Merci TV
۷. Royal Time
۸. Face ۲
۹. Gold Music
۱۰. Gold Movie
۱۱. Gole One
۱۲. Gole Time
۱۳. Gold Comedy
۱۴. Gold Bollywood
۱۵. Gold Classic
۱۶. Gold Junior
۱۷. Gold Family
۱۸. Gold Plus
۱۹. Gold Series
۲۰. Gold Shop
۲۱. Gole Life
۲۲. Move ۱
۲۳. Family Plus
۲۴. Family ۱
۲۵. Iran Cinema
۲۶. Iran AS Movie
۲۷. Iran AS Music
۲۸. CA TV
۲۹. Iran TV ۱
۳۰. Life TV Dubai
۳۱. Pars TV
۳۲. GEM ST
۳۳. Iran Music
۳۴. Tasvir e Iran
۳۵. WIN TV
۳۶. iSHOP
۳۷. ME۱
۳۸. VIP Cartoon
۳۹. VIP Family
۴۰. Persian ۱
۴۱. Tehran TV
۴۲. Banoo TV
۴۳. iMusic
۴۴. Iran View
۴۵. Persian Plus
۴۶. Iran Plus
۴۷. Mifa HD
۴۸. ONYX HD
۴۹. ICC
۵۰. PNG
۵۱. SAM TV
۵۲. YAS TV
۵۳. GEM ST
۵۴. PEN TV
۵۵. ۴U TV
۵۶. ۴U Iranian
۵۷. ۴U Cartoon
۵۸. ۳۳ TV
۵۹. ۳۶۰° Movie
۶۰. PNTV
۶۱. Bakhtar Music
۶۲. Persian Movie
۶۳. Persian TV
۶۴. FTL-Farsi
۶۵. Khane Film
۶۶. Gala TV (Express)
۶۷. Persian Toon Fake (Express)
۶۸. Iran e Farda (Express)
۶۹. Omid e Iran (Express)
۷۰. Manoto
۷۱. CAP TV
۷۲. CAP Series
۷۳. CAP Classic
۷۴. Iran Gold
۷۵. Film One
۷۶. Star Movie
۷۷. Iranian TV
۷۸. Channel One (Express)
۷۹. KlikSat

از سوی دیگر لندنی‌ها (من و تو) وقتی از یاه‌ست قطع شدند و مذاکرتشان با سعودی‌ها به نتیجه نرسید کیوان عباسی که کمتر دست به واکنش می‌زند گفت: حاضر نیست دلار های ارزنده (!) خود را به درهم اماراتی عرب‌ها تبدیل کند و بودجه میلیاردی خود را در جیب عرب ها بریزد و برای همین پس از ۳ سال پخش رایگان از ماهواره اماراتی یاه‌ست قطع شده و به سوی ماهواره بین المللی و اروپایی یوتلست و هاتبرد بازگشته است.
 


عباسی در ادامه اشاره کرده گویا ضربه بسیار بزرگی به ماهواره یاهست وارد شده چرا که دلالان و مزد بگیران عربی این ماهواره به جای پاسخگویی به مردم و اطلاع رسانی درباره علت قطع شبکه ها از این ماهواره، به انتشار عکس بازیگران و حتی انتشار اخبار دروغ و عکس کاربران بی گناه برای بازی با جان و امنیت طرفداران یوتلست روی آورده‌اند! متاسفانه ماهواره عربی یاهست ثابت کرده که رقابت سالم بلد نیست و با انتشار اطلاعات خصوصی شبکه های واقع روی این ماهواره با جان و امنیت صاحبان شبکه های این ماهواره بازی می‌کند!

 گفته‌های صریح عباسی نشان می‌دهد سعودی‌ها به هیچ عنوان نمی‌خواهند پشت کریمیان را خالی کنند و ماموریت تعریف شده ماهواره یاه‌ست دچار اختلال شود اما برای تقویت شبکه های سیاسی و کلاهبردارانی همچون «س. ع» ماهواره یوتل‌ست  را طی فرآیند مالی گسترده‌ای به عنوان مرجع رسانه ای دوم معرفی می‌کنند تا شبکه های سیاسی و رقبای کریمیان تا انتخابات ریاست جمهوری ایران هر کاری که دلشان بخواهد انجام دهند. حال آنکه آگهی بنگاه های اقتصادی با فرار روبه جلوی کریمیان از سیاسی کاری در مجموعه شبکه‌های GEM همچنان پخش می شود.
ایا جنگ کریمیان سیاسی است یا یک نبرد اقتصادی!؟
پس از اظهارات کیوان عباسی امیرعباس فخرآور، فعال سیاسی که نزدیک به اعضای حزب جمهوری خواهان آمریکا می باشد در گفتگو با مسعود صدر در تلویزیون پارس اعلام کرد: زمینه را برای تعطیلی تلویزیون پارسی صدای آمریکا و رادیو فردا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ فراهم خواهد ساخت.
 آیا مدیر شبکه  GEM نفوذی است و برنامه‌هایش را با داخل کشور هماهنگ می‌کند!؟ + عکس و فیلم

امیرعباس فخرآور در ادامه صحبت هایش در این باره افزود: طرحی در کمیسیون سیاست خارجه مجلس نمایندگان آمریکا تنظیم و در مجلس نمایندگان با اکثریت مطلق تصویب شده که طبق این طرح تمام تشکیلات بخش پارسی صدای آمریکا، رادیو فردا و تمام سازمان ها و رسانه هایی که برای کشورهای دیگر مشغول به برنامه سازی هستند، همه این سازمان ها منحل خواهند شد و به جای آن سازمانی با عنوان FREEDOM NEWS NETEWORK – FNN جایگزین آن خواهد شد.


این طرح در سال ۲۰۱۴ میلادی تصویب شد اما به دلیل مخالفت دولت باراک اوباما با آن، اجرا نشده و به احتمال بسیار زیاد در دولت دونالد ترامپ این طرح به سرانجام برسد.
با توجه به افزایش فشار داخلی بر تلویزیون فارسی صدای آمریکا و رادیو فردا، مدیران فعلی این شبکه‌ها هزینه‌های اعلام شده از جانب کریمیان را نپذیرفته‌اند و کریمیان برای جلب اعتماد بیشتر بنگاه‌های اقتصادی داخلی با هیاهوی بیشتری صدای آمریکا و رادیو فردا را از ماهواره یاه‌ست حذف خواهد کرد. البته یک منبع آگاه در دوبی  بدون آنکه بخواهد نامش فاش شود به مشرق گفت " طرح اصلی کریمیان این بود که شبکه‌های سیاسی را در بسته ماهواره یاه‌ست بگنجاند و با نزدیکی به ایام انتخاب این شبکه ها را حذف کند تا به بدین ترتیب اعتماد برخی بنگاه اقتصادی داخلی را بیشتر جلب کند. "
 کریمیان‌های متعددی را اعراب حمایت خواهند کرد!؟
به گزارش مشرق اخیرا سعید کریمیان دیگری در دوبی متولد شده است و  کریمیان ثانی غیر از حمایت مالی از جانب عرب‌ها، توسط رسانه‌های لس‌آنجلسی حمایت می‌شود تا بتواند در مواجه با کریمیان موفق شود و  پایگاه‌های رسانه‌ای در ترکیه را فعال‌تر کند و به عنوان آلترناتیو کریمیان فعالیت کند. عرب‌ها از اینکه کریمیان یکه تازی کند و همه پول‌ها نصیب وی شود قطعا خرسند نخواهند بود.

در مورد «س. ع» اطلاعات قابل اعتنایی وجود دارد. وی کارش را در ایران با خبرنگاری در حوزه سینما و گرفتن تبلیغات و آگهی سینمای آغاز کرد و در سال ۱۳۸۷ با کمک غلامحسین شعبانی (مدیر مسئول هفته نامه دنیای ورزش)   روزنامه سینمایی «امتیاز» را راه اندازی کرد.   «س. ع» آن روزها یعنی در شهریور سال ۱۳۸۷ تازه از دوبی به تهران آمده بود.
آیا مدیر شبکه  GEM نفوذی است و برنامه‌هایش را با داخل کشور هماهنگ می‌کند!؟ + عکس و فیلم

بزرگترین کلاهبردار رسانه‌ای خاورمیانه «س. ع»
 

پدرش از همکاران و فیلمبرداران معروف سینما تلویزیون بود که آخرین روزهای فعالیتش با همکاری در پروژه های مهران مدیری پشت سر گذاشته شد. «س. ع» مدتی در دوبی برنامه سینمایی «کات» را  برای شبکه Tapesh به مدیریت علیرضا قاسمی تهیه می‌کرد و به نوعی نماینده این شبکه در جذب آگهی مستقر در شهر دوبی بود. از سوی دیگر امیر قاسمی و «س. ع» یکی در میان کلاه بر سر یکدیگر می‌گذاشتند و اختلافات مالی آنها در سال ۱۳۸۷ بالا گرفت و «س. ع» به ایران بازگشت و در روزهای پایانی شهریور ۱۳۸۷ سردبیر یک روزنامه سینمایی به مدیر مسئولی شعبانی شد.

اما این روزنامه سینمایی آنقدر به صورت افراطی اقدام به انتشار عکس های هنرپیشه‌های زن می‌کرد که با انتشار شماره بیستم روزنامه صبر مسئولان وقت ارشاد لبریز شد و دستور به توقف انتشار روزنامه را دادند.
 


«س. ع» شبانه تمام وسائل سخت افزاری روزنامه را فروخت و کمتر یک هفته بعد راهی دوبی شد. در این سالها جسته و گریخته برنامه سینمایی می‌ساخت و چند باری هم به ایران مراجعه کرد تا کسب و کار سینمایی ها را با کسب و کار خودش گره بزند. در اولین اقدام شبکه تلویزیون ۴U را راه اندازی کرد و پس از مدتی به دلیل کسورات مالی فراوان مجبور به قطع شبکه شد. در اقدامی دیگر شبکه‌ای با عنوان طپش را با لوگوی همان شبکه لس آنجلسی راه اندازی کرد که جنجال های فراوانی به همراه داشت.
آیا مدیر شبکه  GEM نفوذی است و برنامه‌هایش را با داخل کشور هماهنگ می‌کند!؟ + عکس و فیلم
اما مهمترین فعالیت وی اقدام به برگزاری کنسرت و خالی کردن حساب یکی از خوانندگان زن لس آنجلسی بود که توانست با همین دستمایه مالی اندک مدتی شبکه MTV  و «اپرا» را برای مدتی راه اندازی کند که فعالیت این شبکه‌ها پس از مدتی متوقف شد. البته وی از سوی دادگاه های فدرال آمریکا هم اکنون تحت تعقیب است. «س. ع» با همه توانایی خود در برداشتن کلاه لس آنجلسی‌ها و شیخ نشینان توفیق خاصی کسب نکرد تا اینکه در یکماهه اخیر حین دعوای سعید کریمیان با مدیران بی‌بی‌سی فارسی، شبکه من و تو  و سعید محسنی (مدیر فارسی‌وان) خود را وارد معرکه کرد.
 
 
یکی از مدیران شبکه های فارسی زبان لس آنجلسی که هم اکنون در دوبی مقیم است و از فعالیت در رسانه‌های فارسی زبان دست کشیده در گفتگویی با مشرق وضعیت دعوای کریمیان با سعید محسنی، «لندنی‌ها»، «س. ع»، لس آنجلسی‌ها و نوری زاده را چنین روایت می‌کند" از دوستانم شنیدم کیوان عباسی چندین بار مکرر به اینجا آمده است‌ و با روسای فارسی وان، امیرقاسمی، س. ع، نوری زاده جلساتی داشته‌اند. گویا س. ع موفق شده پول خوبی از سعودی‌ها بگیرد و بقیه نیز دنبال گرفتن بودجه از سعودی‌ ها هستند.  
آیا مدیر شبکه  GEM نفوذی است و برنامه‌هایش را با داخل کشور هماهنگ می‌کند!؟ + عکس و فیلم
این منبع آگاه اشاره می‌کند " این گروه دوم هم از دشمنان کریمیان هستند اما سعودی‌ها از خروجی کریمیان فوق العاده راضی‌اند و نمی‌خواهند گروه دوم وارد درگیری و رقابت با کریمیان شوند به همین دلیل دارند روی ماهواره یوتل ست برنامه‌ریزی می‌کنند. یعنی طیف دوم رسانه های خود را در یوتل ست بنا می‌کنند. «س. ع» خودش مدتی نوچه کریمیان بود کمی ارتباطات را شناخت و حالا دارد به منابع مالی عربی وصل می‌شود. آین آدم افتاد میان دعوای فارسی وان و من و تو با کریمیان و با حمایت خانمی که «س. ت» که با عرب ها رابطه خوبی دارد مخالفان کریمیان را در دوبی نگاه داشتند و در جلسه ای با آنها قرار شد که ۷۹ شبکه ایرانی حذف شده از ماهواره یاه‌ست به هاتبرد بازنگردند و در یوتل‌ست متمرکز شوند. هزینه پخش از ماهواره هاتبرد خیلی گران و سنگین است و س. ع با پول های عربی «س. ت»   قرار دادی با کمپانی اسکای مدیا مناگروپ  بسته اند و حالا با کمترین هزینه «ایرلاین» های ارزان قیمتی را به شبکه های فارسی زبان می‌فروشند.
«س. ع» مشابه مجموعه شبکه‌های GEM را به صورت خنده‌داری‌تری دارد روی مجموعه شبکه های «اپرا» پیاده می‌کند تا با تقویت و افزایش تعداد شبکه های سرگرمی در یوتل ست، آلترناتیو کریمیان به نظر برسد تا از اعراب کمک بیشتری دریافت کند و بتواند از پخش شبکه‌های سیاسی مثل  ایران فردا(نوری زاده)، بی‌بی‌سی‌ فارسی و حمایت بیشتری کند.

این مدیر سابق شبکه‌های‌ فارسی زبان در ادامه به مشرق می‌گوید : البته این دشمنی ها می‌توانست وجود نداشته باشد. کریمیان تعمدا دارد برای خودش دشمن درست می کند تا بودجه بیشتری بگیرد و امپراطوری رسانه ای خود را افزایش دهد و با پولی که گرفته تا بیست سال دیگر گارانتی است. در مقابل بودجه‌ای که سعودی‌ها به نوری زاده داده‌اند حکم صدقه را دارد. برای همین نوری زاده اولین دشمن جدی کریمیان بوده و هست.
  این مدیر رسانه ای از لس آنجلسی های سابق می‌گوید: نوری زاده به خون کریمیان تشنه است. چون اجازه نمی‌داد شبکه ایران فردا از ماهواره یاه‌ست پخش شود. اما پس از نوری زاده مدیران فارسی وان و کمی بعد هم کیوان عباسی به دشمن شماره ۲ کریمیان بدل شدند.
 عباسی چون از جانب اتحادیه اروپا حمایت می‌شود نمی‌تواند با حامیان عربی  کریمیان مواجه داشته باشد و چالش تازه‌ای برای روند دیکتاتور مآبانه مدیر gem بوجود آورند. کریمیان هم با توجه به تهیه زمستانی من و تو و تولید برنامه STAGE پس از اتمام قرارداد این شبکه را برای همیشه از یاه‌ست قطع کرد. من و تو با همه تلاش تبلیغاتی اش با افت بیننده مواجه شده و روزهای سختی را پشت سر می گذارد. اما بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا خیلی از رفتارهای اخیر کریمیان ناراحت هستند و قطعا در ماهواره هاتبرد یا یوتل ست نمی‌توانند مخاطب بیشتری داشته باشند. کریمیان از سه شبکه بی‌بی‌سی فارسی،   صدا آمریکا و رادیو فردا به اندازه سه برابر پولی که این سه شبکه «هزینه ایر»   به ماهواره هاتبرد می‌دهند،   طلب کرده و به آنها پیغام داده که من طالب کار سیاسی در ماهواره یاه‌ست نیستم اگر می‌خواهید در ایام انتخابات روی ماهواره یاه‌ست بمانید سه برابر ماههای معمولی باید پول بدهید.

این مدیر رسانه‌ای میافزاید: کریمیان از لحاظ سیاسی وابسته به سازمان مجاهدین (منافقین) است واقعا تعجب می کنم بعد از آن برنامه جنجالی صدای آمریکا چرا کمر به قطع این شبکه از یاه‌ست بسته است؟ مدیران بی‌بی‌سی فارسی به همراه بهزاد بلور نیز تا حالا چندین بار به دوبی آمده‌اند برای مذاکره تا این شبکه نزدیک به ایام انتخابات از ماهواره یاه‌ست قطع نشود.   این جلسات نتیجه خواهد داد یا خیر را نمی‌دانم اما سعودی قطعا نمی‌خواهند کسی در مقابل کریمیان قد علم کند. از سوی دیگرعرب‌ها بدشان نمی‌آید یوتل ست شش هفت ماهی تا انتخابات جولان دهد.

این فعال لس‌آنجلسی در ادامه اشاره می کند" «س. ع» خیلی خودش را در دوبی الاف کرد، نه شخصیت این کار را دارد نه سواد این کار را. در دعوای‌ها دوبی بر سر ماهواره یاه‌ست افتاد وسط بازی رسانه‌ای و پول حسابی از اعراب گرفته و ظاهرا یک تیم حسابی تشکیل داده که در صورت توقف کمک های عربی پس از انتخابات بتواند استقلال مالی اش را حفظ کند.

او در پاسخ به این سئوال که «س. ع» چگونه با شیخ نشینان حامی رسانه های فارسی زبان ارتباط پیدا کرده توضیح می دهد بهنام امیری (با اسم مستعار اهورا ایرانی) دوست صمیمی‌اش، لینک ها و رابطه های خوبی را فراهم کرده است. این وسط تعجب می کنم «س. ع»   همچنان به راحتی به ایران می‌آید و می رود و کسی هم کاری به کارش ندارد این روند خیلی تعجب برانگیز است.

 *چرا فارسی وان تعطیل می شود!؟
آیا مدیر شبکه  GEM نفوذی است و برنامه‌هایش را با داخل کشور هماهنگ می‌کند!؟ + عکس و فیلم
با یک جستجوی ساده درخواهید یافت «سعد محسنی» در اعلام اسامی ۱۰۰ شخصیت برتر و پرنفوذ سال ۲۰۱۱ توسط مجله تایم، سعد محسنی به عنوان ۳۴مین شخص پرنفوذ جهان شناخته شد. او موسس شبکه فارسی وان است. شبکه بزودی تعطیل خواهد شد و مسبب این اتفاق سعید کریمیان است. کریمیان با حمایت عربی در یک مدت زمان طولانی به بسیاری از بنگاه های اقتصادی اجازه گرفتن آگهی را به فارسی وان نمی داد. هر کمپانی که به این شبکه آگهی می داد ظرف ۲۴ ساعت پخش آگهی اش کنسل می‌شد.
 آیا مدیر شبکه  GEM نفوذی است و برنامه‌هایش را با داخل کشور هماهنگ می‌کند!؟ + عکس و فیلم
محسنی گروه موبی را در سال ۲۰۰۲ تأسیس کرد گروه موبی یک شرکت خصوصی است که دفتر اصلی آن در کابل بوده و ۱۵ نمایندگی در سراسر افغانستان دارد. این شرکت در واشنگتن و دبی نیز دفتر منطقه‌ای دارد. فعالیت خاورمیانه‌ای این شرکت از طریق دفتر دبی کنترل و هدایت می‌شود. سعد محسنی در سال ۲۰۰۴ با پولی که از کمک‌های بین‌المللی ایالات متحده آمریکا بدست آورده بود تلویزیون طلوع را تأسیس کرد. از این رو اکثر کارشناسان عقیده دارند برنامه‌ها و تلویزیون‌های سعد محسنی در جهت حفظ منافع آمریکا فعالیت می‌کند. در سال ۲۰۰۸ این شبکه برای مدت چند ماه کانالی به نام تلویزیون جهانی طلوع برای بینندگانش در اروپا و آمریکا به راه انداخت که این پروژه پس از چندی متوقف شد. در سال ۲۰۱۰ با شروع فعالیت تلویزیون طلوع نیوز این شبکه دارای چهار تلویزیون و دو رادیوی اف ام شد. در سال۲۰۰۶ گروه رسانه‌ای موبی اقدام به تأسیس تلویزیون لمر کرد که برنامه‌های خود را به زبان پشتو ارائه می‌دهد. فارسی۱ سرمایه‌گذاری مشترک گروه موبی و کمپانی نیوز کورپوریشن بود. حال با توجه به اعتبار و جایگاه محسنی چگونه این بنگاه دار رسانه‌ای در مقابل کسی به زانو درمی‌آید که با یک دست لباس از پادگان اشرف به اروپا آمده است!؟ چه اتفاقی می‌افتدکه محسنی در مقابل کریمیان تسلیم شده و قصد دارد فارسی وان را تعطیل کند!

به گزارش مشرق آنچه واضح و مشخص است این است که هدف گذاری عربی در افزایش بی وقفه رسانه‌های فارسی زبان همچنان ادامه دارد و آدم هایی از جنس کریمیان در حال افزایش هستند و  اتکای رسانه‌ای آنان بنگاه های عربی هستند. نفر بعدی که عرب‌ها برای حمایت به دوبی دعوت کرده اند، بهزاد حیدری است این مدیر شبکه در گفتگویی قبلا اعتراف کرده " چهار سال در مقابل تمامی پیشنهادات پروایدرها و دلالان یاه‌ست مقاومت کردیم و ترجیح دادیم در ماهواره هاتبرد بمانیم تا اینکه در مقابل چند ماه یا چند سال «ایر تایم» رایگان در یاه‌ست به ایر برویم، اما با توجه به برخی مذاکرات یوتل ست مقصد بسیاری از شبکه های فارسی زبان خواهد بود.
 آیا مدیر شبکه  GEM نفوذی است و برنامه‌هایش را با داخل کشور هماهنگ می‌کند!؟ + عکس و فیلم///////آماده انتشار
 بهزاد حیدری
 
با توفیقیات ظاهری که «س. ع» و بهزاد حیدری کسب کرده اند بزودی بسیاری از مدیران شبکه های شکست خورده فارسی زبان به دوبی سرازیر خواهند شد تا  رقابت داخلی میان مدیران شبکه های فارسی زبان افزایش یابد اما نکته مهم این است که مسئولان قضایی و امنیتی چه تدبیری را برای عدم تبادل اقتصادی با گروه gem و سایر شبکه های فارسی زبان اندیشیده‌اند. وقتی نیت کریمیان واضح و مشخص است چرا به صورت جدی با آگهی‌ها و تبلیغات از این شبکه مقابله نمی‌شود.
کریمیان و سایرین توفیق فراوانی با پخش تیزر فیلمهای ایرانی کسب کردند اما این روند همچنان متوقف نشده است و نکته مهمتر این است که برای توقف شبکه های عربی فارسی‌نما مسئولان رسانه ای چه روشی را برای مواجه با این رسانه ها در نظر دارند؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.