سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

صلح میرزایی در گفتگو با سینماپرس:

«سپیده دم» با جواد رضویان اوایل زمستان جلوی دوربین می رود/ می دانم مخاطب از چه سوژه هایی استقبال می کند

قدرت الله صلح میرزایی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: قدرت الله صلح میرزایی کارگردان سینما و تلویزیون که مدتی قبل پروانه ساخت جدیدترین اثر سینمایی اش با عنوان «سپیده دم» را دریافت کرده بود گفت: این فیلم سینمایی با حضور جواد رضویان اوایل زمستان جلوی دوربین می رود و ما این روزها ضمن آنکه در مرحله پیش تولید به سر می بریم نگارش نهایی فیلمنامه را نیز در دست داریم.

کارگردان فیلم سینمایی «شاخه گلی برای عروس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در «سپیده دم» قصد داریم از بهترین چهره های بازیگری استفاده کنیم و البته تنها مذاکره ای که تاکنون انجام داده ایم با جواد رضویان بوده و در صورت انعقاد قرارداد وی نقش اصلی این فیلم را بازی خواهد کرد و همچنین مذاکراتی با عوامل پشت صحنه داشته ایم که حضور مجتبی رحیمی به عنوان فیلمبردار قطعی شده است.

وی ادامه داد: «سپیده دم» فیلم کمدی صرف نیست و یک طنز موقعیت است که بر اساس اتفاقات اجتماعی روز ساخته می شود و داستان فیلم این گونه است که در سفری ۲ نفر با هم آشنا می شوند و یک سری تنش ها میان آن ها شکل می گیرد اما این تنش ها در انتها بدل به شادی می شوند.

صلح میرزایی سپس با بیان اینکه «سپیده دم» در تهران و شمال کشور فیلمبرداری می شود اظهار داشت: بخش مهمی از اتفاقات فیلم در جاده رخ می دهد و ما تلاش داریم تا از طبیعت نیز به خوبی در این فیلم بهره مند شویم.

این فیلمساز افزود: «سپیده دم» فصل خاصی ندارد و نه من و نه محسن وزیری که تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد عجله چندانی برای ساخت آن نداریم چرا که معتقدیم فیلمنامه ما باید بدون ایراد باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «یک جیب پر پول» در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه می دانم مخاطب از چه سوژه هایی استقبال می کند خاطرنشان کرد: من حدود ۶-۷ سالی از سینما دور بودم و دلیل آن هم این بود که طی این مدت چندین سریال برای تلویزیون تولید کردم و در واقع پیشنهادات تلویزیون برایم جذاب تر از سینما بود و سوژه های بسیار خوبی به من پیشنهاد می شد و همه این ها باعث نشده تا رگ خواب مخاطب از دستانم بیرون برود و به خوبی می دانم که مخاطب در هر بازه زمانی تشنه چه فیلمی است.

صلح میرزایی در پاسخ به این سوأل که این مخاطب شناسی و فروش خوب فیلم های شما در گیشه از کجا ناشی می شود اظهار داشت: بنده به جد معتقدم که در سینما فیلمنامه اصل اولیه است و اگر بهترین کارگردان هم پشت کار باشد اما فیلمنامه شل و ول باشد و سوژه فیلم به گونه ای باشد که در زندگی یومیه مردم جریان نداشته باشد آن اثر با استقبال مخاطب نمی شود.

وی افزود: من کارمند آموزش و پرورش و اهل قلم هستم و می دانم مخاطب از چه سوژه هایی خوشش می آید. حتی می دانم در چه استانی مردم چه فیلم هایی را می پسنند؛ ما طیف های مختلف مخاطب داریم با طرز تفکرات خاص و من همیشه در آثارم میانه آن ها را نظر گرفته ام.

کارگردان سریال تلویزیونی «دختری به نام آهو» تأکید کرد: از سوی دیگر یکی از نکات مهم دیگری که من به آن توجه دارم این است که از هنرمندانی استفاده کنم که واقعاً در قالب نقش بسنجند و به اصطلاح هیچ گاه نقشی را به اشتباه به بازیگر نمی دهم؛ همین هم باعث شده تا  پر فروش ترین فیلم های کمدی برای من باشد و حتی فیلم های اکشن من هم همیشه پر فروش بود و «حامی»، «شاهین طلایی»، «علف های هرز» و... که در ژانر اکشن بودند و مخاطب از آن ها استقبال زیادی کرد تأییدگر این مطلب هستند.

صلح میرزایی در خاتمه این گفتگو افزود: در نهایت بنده معتقدم اگر فیلمنامه یک فیلم خوب باشد و حتی بازیگر مطرحی هم در آن فیلم بازی نکند آن اثر در گیشه فروش خوبی خواهد داشت و هیچ گاه حضور بازیگران مطرح و شناخته شده تضمین کننده فروش یک فیلم نیستند چرا که ما بارها شاهد آن بوده ایم یک فیلم با تعداد کثیری بازیگران مطرح در گیشه شکست جدی خورده اند و نتوانسته اند دیده شوند اما بالعکس فیلم های خوب با فیلمنامه های قوی و کارگردانی حساب شده و بدون بازیگر هم داشته ایم که در گیشه فروش خوبی کرده اند. این نگاه فیلمساز است که بسیار مهم است و در واقع تضمین کننده استقبال یک فیلم است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.