دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱

نمایشگاه مطبوعات و سینماگران؛

نورایی: عدم وجود امنیت شغلی بزرگترین مشکل امروزه سینما و سینماگران ایران است/ جذب شدن هنرمندان به رسانه های بیگانه دردآور است

علیرام نورایی

سینماپرس: علیرام نورایی بازیگر سینما و تلویزیون در رابطه با مشکلات سینماگران گفت: عدم وجود امنیت شغلی بزرگترین مشکل امروزه سینما و سینماگران ایران است و متأسفانه علیرغم اینکه سال ها است مدیران شعار برطرف شدن این مشکل بزرگ را می دهند هنوز هیچ گام مثبت و محکمی برای رفع و حل این معضل صورت نگرفته است.

بازیگر فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینماگران و کلاً هنرمندان با روح و روان شان کار دارند و بسیار حساس هستند و از این رو باید شرایط برای کار و فعالیت آن ها فراهم شود زمانی که یک سینماگر از آینده شغلی خود اطمینان نداشته باشد و مرتباً در غم و نگرانی فردایش به سر ببرد قطعاً نمی تواند کاری درخور از خود ارائه دهد و همین امر باعث می شود که تولیدات سینمای کشور با تنزل کیفی مواجه گردد.

وی سپس با بیان اینکه جذب شدن هنرمندان به رسانه های بیگانه دردآور است اظهار داشت: امیدوارم بستر فرهنگی مناسبی در حوزه فرهنگ و هنر کشور ما فراهم شود و به خصوص آرزو دارم که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به تازگی برای حضور در این سمت مورد تأیید نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است در این راه گام های محکمی بردارد.

نورایی ادامه داد: این اتفاق بسیار دردناک و تأسف آور است که بسیاری از هنرمندان این مرز و بوم به دلیل مشکلات مالی و بیکاری ضمن خانه نشین شدن مجبور به ترک دیار می شوند و بالاجبار جذب رسانه های بیگانه شده و پس از مدتی از همکاری را آن ها پشیمان می شوند؛ قطعاً هنرمندان ایران زمین دوست دارند برای مردم و سرزمین خودشان کار کنند و هرگز نمی خواهند که از کشور خود دور شده و برای بیگانگان فعالیت نمایند.

بازیگر فیلم سینمایی «قلاده های طلا» خاطرنشان کرد: من ناراحت می شوم از اینکه دردهای دوستان و همکارانم را از نزدیک می بینم و می شنوم و نمی توانم هیچ کاری برای آن ها انجام بدهم؛ معتقدم این وظیفه اصلی مدیران سینمای کشور است که تدبیری جدی برای وضعیت زندگی کاری و حرفه ای و زندگی شخصی هنرمندان داشته باشند و از این افراد که بخشی از عمرشان را برای رشد و ارتقای فرهنگ و هنر این مرز و بوم صرف کرده اند حمایت و پاسداری کنند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: یکی دیگر از مشکلات موجود در سینمای ایران این است که روحیه برادری و دوستی در میان هنرمندان و سینماگران به طور مطلق از بین رفته است و باید شرایطی به وجود آید که همه طیف ها و جناح های فکری و سیاسی با هم تعامل داشته باشند؛ البته آرزومندم که این فضای دو قطبی سیاسی و جناحی که در فرهنگ و هنر کشور به وجود آمده هرچه سریعتر ریشه کن شود. متأسفم از اینکه برخی افراد باعث شده اند سینماگران هم وارد بازی های سیاسی و جناحی شوند. امیدوارم با ایجاد روحیه برادری و همیاری در میان سینماگران ما بتوانیم شاهد آن باشیم که همه هنرمندان دست در دست هم داده و در جهت اعتلای فرهنگ کشور گام بردارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.