چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱

انتظارات اهالی سینمای کشور از مدیریت جدید خانه سینما/۲

عباسی: تنها کار مثبت خانه سینما اطلاع رسانی برای برگزاری مراسم ترحیم سینماگران بوده است/ تأمین امنیت شغلی مهمترین نیاز اهالی سینما

پیمان عباسی*

سینماپرس: پیمان عباسی فیلمنامه نویس کشورمان همزمان با تغییر مدیریت خانه سینما و در آستانه سومین سال بازگشایی خانه سینما گفت: متأسفانه در سالهای گذشته خانه سینما برای هزاران عضو زنده خود هیچ کاری انجام نداده و تنها کار مثبت خانه سینما اطلاع رسانی برای برگزاری مراسم ترحیم سینماگران بوده است!

برنده جایزه قلم طلایی جشنواره فیلم مقاومت برای فیلم «ساعت ۲۵» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وقتی امروز به عملکرد خانه سینما طی مدتی که از بازگشایی آن می گذرد نگاه می کنیم این پرسش در ذهن مان به وجود می آید که این همه جار و جنجال برای بازگشایی این نهاد صنفی چه بود و چرا مدیران این نهاد صنفی قدم مثبتی برای اعضای صنوف طی این مدت برنداشتند؟

فیلمنامه نویس فیلم سینمایی «زن بدلی» ادامه داد: واقعیت این است که طی این همه سالی که من در سینما کار می کنم و عضو کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران هستیم این نهاد صنفی هیچ کاری برایم انجام نداده است؛ ما بعد از بازگشایی خانه سینما حتی حق بیمه های مان را هم به صورت شخصی پرداخت می کنیم و این نهاد صنفی حتی این کار کوچک را هم برای ما انجام نمی دهد، همین امر نشان از آن دارد که این خانه را نمی توان نهادی صنفی برای اهالی سینمای کشور برشمرد.

این فیلمنامه نویس مطرح سینمای کشور خاطرنشان کرد: خانه سینما نهادی است که حتی در مواقع اضطراری نیز کاری برای اعضای خود انجام نمی دهد و قاطعانه می گویم که بودن یا نبودن آن با شرایط گذشته برای هیچ یک از اهالی دغدغه مند سینما اهمیتی ندارد؛ بنده شخصاً زمانی که دخترم نیاز به جراحی داشت برای بیمه تکمیلی با هزینه شخصی ام به این نهاد مراجعه کردم اما آن ها هیچ همکاری با من نکردند و من نتوانستم حتی بیمه تکمیلی خود و دخترم را با کمک خانه سینما بگیرم.

فیلمنامه نویس فیلم سینمایی «توفیق اجباری» در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه صنوف زیرمجموعه خانه سینما نیز همگی بسیار خنثی هستند اظهار داشت: ما نیازمندیم تا صنوف مختلف برای اعضای خود بازار کار ایجاد کنند؛ به عنوان نمونه کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران که بیش از ۱۸۰ عضو دارد زمانی که می بیند تنها ۲۰ عضو آن طی سال کار می کنند و ۱۶۰ عضو دیگرش در بیکاری مطلق به سر می برند بایستی با ارگان ها و نهادهای دولتی که راغب به تولید آثار سینمایی هستند وارد مذاکره شود و از آن ها فیلمنامه سفارش بگیرد و برای تمامی اعضای خود اشتغال ایجاد کند.

عباسی افزود: علاوه بر این یکی از نیازهای مهم و اساسی امروز اهالی سینمای کشور تأمین امنیت شغلی است و مدیران خانه سینما باید هرچه سریعتر به وعده های پیشین خود عمل کرده و با این کار آرامش خاطری را برای هزاران عضو این نهاد صنفی به وجود بیاورند.

گفتنی است؛ پیمان عباسی فارغ‌ التحصیل رشته ادبیات فارسی و دارای لیسانس ادبیات فارسی است و فیلمنامه‌نویسی را از کارگاه فیلمنامه‌نویسی حوزه هنری  شروع کرده‌ است. «مسیر انحرافی»، «قلب یخی»، «بچه های نسبتاً بد» و... از جمله آثار تلویزیونی است که نگارش فیلمنامه های آن ها بر عهده عباسی بوده است همچنین برخی آثار وی در سینما عبارتند از: «قتل آن لاین»، «صحنه جرم ورود ممنوع»، «پرتقال خونی» و... عباسی همچنین بازنویسی فیلمنامه های سینمایی «روز سوم» و «بی خداحافظی» را بر عهده داشته است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.