دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵

در مصاحبه با خبرنگار ما مطرح شد؛

کارگردان«این سیب هم برای تو»: سازمان سینمایی با کدام تدبیر ۱۴ فیلم را همزمان اکران می‌کند؟

سیروس الوند*

سینماپرس: سیروس الوند کارگردان شناخته شده سینما ضمن انتقاد از وضعیت فعلی سینمای کشور و همچنین زمان اکران فیلم جدیدش«این سیب هم برای تو» اظهار داشت: امیدی به بهبود وضعیت سینمای ایران نیست؛ من نمی دانم با کدام تدبیر و اندیشه ۱۴ فیلم همزمان در سینماهای شهر تهران در حال اکران هستند؟ این مسأله باعث می شود تا فیلم ها نتوانند فروش خوبی داشته باشند و به درستی دیده شوند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس الوند که جدیدترین اثر سینمایی اش با عنوان «این سیب هم برای تو» از روز چهارشنبه ۲۷ آبان ماه با سرگروهی سینما «اریکه ایرانیان» روی پرده رفته است در همین خصوص خاطرنشان کرد: شرایط سینمای کشور به گونه ای است که ما چاره ای برای اکران این فیلم در یک زمان مناسب تر نداشتیم؛ متأسفانه بخش اعظمی از فیلم های تولید شده در سینما که می توانند اتفاقات خوبی را در اکران رقم بزنند مدت ها است پشت در اکران مانده اند و کسی به فکر آن ها نیست.

الوند ادامه داد: اغلب فیلم های سینمایی در حال حاضر در برخی از سینماها به صورت تک سانس روی پرده می روند و همین باعث می شود کف فروش آن ها به میزان مدنظر شورای صنفی نمایش نرسد و به همین دلیل بعد از ۴ هفته از پرده سینماها پایین کشیده می شوند که این مسأله ضررهای بسیاری را برای دست اندرکاران این آثار در پی دارد و اگر وضعیت به همین منوال پیش برود دیگر هیچ فیلمسازی نمی تواند تهیه کننده ای را برای تولید آثارش مجاب کند.

برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی برای فیلم سینمایی «یک بار برای همیشه» در خاتمه این گفتگو متذکر شد: متأسفانه «این سیب هم برای تو» در شرایطی روی پرده رفته است که ما هنوز تبلغیات شهری برای این فیلم نداریم و نمی دانم که از چه زمانی می توانیم امکان تبلیغات شهری را برای این اثر سینمایی فراهم آوریم؛ اما خوشبختانه پخش تیزرهای تلویزیونی این فیلم از شب گذشته آغاز شده و من امیدوارم که استقبال خوبی از این اثر صورت بگیرد.

کارگردان فیلم سینمایی «دست های آلوده» در ادامه این مصاحبه گفت: متأسفانه مدت هاست که پدیده فساد و بی بند و باری در بخش هایی از جامعه ما به شکل گسترده ای دیده می شود به خصوص برخی از جوانان نسبت به ارزش های اصیل گذشته بی توجه شده اند و همین مسأله مدت ها فکر مرا به شدت مشغول کرده بود و به این می اندیشیدم که این پدیده می تواند زاییده چه چیزی باشد؟

وی با اشاره به اینکه جامعه ایرانی همواره از نجابت و اصالت خاصی برخوردار بوده و هست اما فرهنگ غربی باعث شده تا بخشی از جامعه این اصل اساسی را نادیده بگیرند اظهار داشت: شاید برخی افراد بر این تصور باشند که پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا برخی از جوانان به سمت و سوی تباهی و فساد کشیده شوند اما من در این فیلم سعی کردم این مهم را بیان کنم که می توان همراه با تکنولوژی علیه این گونه رفتارها به پا خاست و به اصالت حقیقی که ریشه در سنت های قدیمی ایرانیان دارد بازگشت؛ به همین دلیل هم شخصیت اصلی این فیلم دختری نجیب، اصیل و با ریشه به تصویر کشیده شده است.

کارگردان فیلم سینمایی «رستگاری در هشت و بیست دقیقه» در مورد داستان جدیدترین اثر سینمایی اش گفت: «این سیب هم برای تو» داستان دو دختر جوان است که با هم دوست هستند و در حالی که یکی از آنها نامزد دارد، رابطه عاشقانه ای بین نامزد دختر با دوست او برقرار شده است و صرفاً بیانگر یکی از معضلات روز اجتماعی است که البته در نهایت پیامی مهم و اخلاقی برای مخاطبان خود دارد.

وی گفت: این فیلم در راستای مقابله با بی بند و باری در جامعه ساخته شده و امیدوارم بتواند تلنگری بر تمامی اقشار جامعه و به ویژه جوانان بزند.

این فیلمساز افزود: «این سیب هم برای تو» فیلمی ساده و سر راست است که به دور از پیچیدگی ها و اداهایی که این روزها در سینمای ما باب شده است قصد دارد داستان امروزی خود را برای مردم روایت کند.

گفتنی است؛ در اين «اين سيب هم براي تو» كه يك ملودرام اجتماعي است بازيگراني چون پژمان بازغي، رعنا آزادي ور، چنگيز جليلوند، پريناز ايزديار و امير علي دانايي ايفاي نقش مي كنند.
فهرست عوامل اصلي اين پروژه عباتند از: كارگردان: سيروس الوند، نويسندگان: سيروس الوند، نازنين فراهاني، مدير فيلمبرداري: داريوش عياري، صدابردار و صداگذار: بهمن حيدري، طراح صحنه و لباس: نازي پرتو زاده، طراح چهره پردازي: محمد قومي، برنامه ريز: مجيد كرباسيان، دستيار اول كارگردان: علي نشاط، مدير تداركات: امير هوشنگ حسيني، منشي صحنه: شيدا يوسفي، مدير توليد: امير نشاط. بازيگران: پژمان بازغي، رعنا آزادي ور، چنگيز جليلوند، پريناز ايزديار و امير علي دانايي. تهيه كننده: محمد نشاط- بامشاركت بنياد سينمايي فارابي.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.