شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

گلایه های لشگری قوچانی در مصاحبه با ما:

جهت گیری مدیران به سمت آثار «هنر و تجربه» به کلیت سینما لطمه زده است

منصور لشگری قوچانی

سینماپرس: منصور لشگری قوچانی تهیه کننده سینما ضمن انتقاد شدید از وضعیت فعلی سینمای کشور گفت: بخش اعظمی از سینمای ایران به دلیل سیاست گذاری های اشتباه مدیران و اشتباهات شورای صنفی نمایش در حال نابودی است و جهت گیری مدیران به کلیت سینما لطمه زده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «خط ویژه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: شرایط امروز سینمای کشور به گونه ای شده که ما به این نتیجه برسیم وقت گذاشتن برای سینمای مردمی و اجتماعی کاری به شدت عبث و اشتباه است! این نتیجه به دلیل رفتارهای مختلف از سوی مدیران و همچنین رفتار نهادهایی همچون خانه سینما در ذهن ما متبادر شده است؛ به عنوان مثال همین جشن اخیر خانه سینما و جوایز آن نشان داد که خانه سینما به طور کلی از خاستگاه مردمی فاصله گرفته اند.

لشگری قوچانی سپس با تأکید بر اینکه سیاست های فعلی مدیران سازمان سینمایی به صورتی است که سینما را به ۲ دسته «هنر و تجریه» و یا فیلم های «زرد و مبتذل» تقسیم کنند، اظهار داشت: این جهت گیری و نگاه غلط مدیران سینمایی به کلیت سینما به شدت لطمه می زند؛ زمانی که فروش فیلم های گروه سینمایی «هنر و تجربه» حتی به ۱۰۰ میلیون تومان هم نمی رسد و سازمان سینمایی حمایت ویژه ای از دست اندرکاران این گونه سینمایی می کند و در نقطه مقابل به ستیز علیه سینمای مردمی برخاسته است این مسأله ناشی از چیست؟

وی ادامه داد: جهت گیری فعلی مدیران سینمای ایران به شدت خطرناک است و باعث می شود سینمای مردمی و اجتماعی نابود شود. مدیران سینمای کشور اصلاً به مخاطبان سینما هیچ اهمیتی نمی دهند و با حمایت از تولید فیلم های خاص رسماً مردم را از سالن های سینما دور نگاه داشته اند. من معتقدم در سینمای کشور اتاقی فکری به وجود آمده که تنها قصدش نابودی و اضمحلال سینمای ایران است و افراد حاضر در این اتاق فکر مایل نیستند تا سینما از ابتذالی که دامن گیرش شده، نجات یابد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «عصر یخبندان» در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اکران فیلم سینمایی «عصر یخبندان» گفت: من از فروش این فیلم نسبتاً راضی هستم چرا که می دانم سینمای اجتماعی آنقدر از سوی مدیران ضربه خورده که دیگر نمی تواند بهتر از این به فروش دست پیدا کند. «عصر یخبندان» فیلمی متعلق به سینمای مستقل است که نه وابسته به بدنه سینما است و نه می خواهد جنبه های هنری اش را به رخ مخاطبان بکشد و از این رو مورد حمایت مدیران سینمای کشور نیست؛ از این رو هرچند که فیلم کشش آن را داشت که از فروش بیشتری برخوردار شود اما امکانات برای این قضیه مهیا نبود.

این تهیه کننده سینما سپس از اکران فیلم سینمایی «کوچه بی نام» به کارگردانی هاتف علیمردانی پس از دهه اول محرم خبر داد و اظهار داشت: امیدوارم «کوچه بی نام» در زمان اکرانش با فیلم های دولتی و یا کمدی های مبتذل، سخیف و سردستی رقابت نداشته باشد؛ چرا که تجربه ثابت کرده اگر یک فیلم خوب اجتماعی با این گونه فیلم ها به صورت همزمان اکران شود به دلیل حمایت مدیران سینمایی از این نوع فیلم ها به شدت با مشکل مواجه خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.