سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱

«مدیرکل مستعفی هنرهای نمایشی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

هیچ ناراحتی و اختلافی وجود نداشت/ مدتی است که دچار کسالت هستم و تصمیم گرفتم تا به استراحت بپردازم!

کاظم نظری در نشست خبری و رونمایی از پوستر نمایش عاشورایی «غریبه شام»

«دکتر نظری» مدیرکل مستعفی هنرهای نمایشی در گفتگو با «خبرنگار سینماپرس» بیان داشت: مدتی است که دچار کسالت هستم و تصمیم گرفتم تا به استراحت بپردازم.

به گزارش سینماپرس، روز گذشته خبر استعفای «کاظم نظری» مدیرکل هنرهای نمایشی در رسانه‌ها منعکس و به سرعت توسط خود ایشان تایید شد. استعفایی غیرمنتظره و پرابهام آن هم در سال پایانی دولت سیزدهم که از سبک و سیاقی خاص برخوردار بود و موجب می‌شد تا اگر کسی «نظری» را نشناسد، این استعفای او را سناریویی کلیشه‌ای بپندارد. سناریویی که بیش از هر چیز شائبه‌ خروج قهرمانانه و بدون هزینه مدیران فرهنگی از پاسخگویی به تاریخ و مواجهه با محصول و خروجی سه سال حضور در جایگاه مدیریت را متصور می‌ساخت.

سوای نظر از ایجاد چنین شائبه موهومی در اذهان عمومی جامعه؛ باید توجه داشت که استعفای «آقای مدیرکل» در شرایطی صورت پذیرفت که ایشان طی مصاحبه‌ای که چند ماه گذشته با «خبرگزاری سینماپرس» انجام داده بود، از طرح‌ها و برنامه‌های بلندمدت و مختلف خود در این اداره کل خبر داده بود. مصاحبه‌ای که عمر آن حالا کمتر از چهار ماه شده و در چنین شرایطی گمانه زنی‌های مختلفی مبنی بر نارضایتی و یا اختلافاتی که می‌توانست منجر به چنین تصمیمی از سوی «کاظم نظری» شود را به اذهان متبادر می‌سازد. اختلافاتی همچون مقابله و مواجهه منطقی و صحیح معاونت فهیم و دانشمند هنری وزارت ارشاد با «اپیدمی سازمان خواهی» در ادارات کل و دفاتر تابعه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که منجر به عدم موافقت با طرح تبدیل شدن «اداره کل هنرهای نمایشی» به «سازمان هنرهای نمایشی» گردید و یا مباحث مالی و بدهی‌های انباشته و بودجه‌ای غیر شفافی که اداره کل هنرهای نمایشی با آن روبرو است و ...

مجموع این ابهامات و شائبه‌ها سبب شد تا «خبرنگار سینماپرس» به سراغ «کاظم نظری» رفته و در گفتگوی شب گذشته خود با ایشان سعی نماید تا علت واقعی این استعفا را از خود ایشان جویا شود؛ اما «کاظم نظری» در پاسخ به این پرسش که آیا کدورت و یا اختلافی شما را بر آن داشت تا از سمت «مدیرکلی هنرهای نمایشی» استعفا دهید، بیان کرد: خیر! هیچ ناراحتی و اختلافی وجود نداشت. بنده مامور دانشگاه بودم و اکنون پس از دو سال زمان آن رسیده بود تا ماموریت خود را به سرانجام برسانم.
ایشان همچنین در این خصوص که آیا عدم موافقت با تبدیل شدن «اداره کل هنرهای نمایشی» به «سازمان هنرهای نمایشی» موجب شد تا شما از سمت خود کناره گیری کنید پاسخ دادند: البته تئاتر دارای مشکلات عدیده ای از مدیریت گرفته تا سایر موارد هست؛ اما چنین مسئله‌ای موجب تصمیم بنده مبنی بر استعفا نبوده است.

دکتر نظری در پایان این گفتگوی کوتاه تصریح نمود: در واقع باید بیان کنم که بنده مدتی است که دچار کسالت هستم و تصمیم گرفتم تا به استراحت بپردازم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.