یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

حسن کلامی در گفت و گو با سینماپرس:

شرایط کار در سینما و تلویزیون بسیار دشوار شده است/ کسی حاضر به سرمایه گذاری نیست

حسن کلامی

سینماپرس:حسن کلامی تهیه کننده سینما و تلویزیون بیان کرد: در حال حاضر شرایط کار در سینما و تلویزیون بسیار دشوار شده است.

تهیه کننده فیلم «ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس  در همین زمینه توضیح داد: در حال حاضر هم  سینمای ایران و هم تلویزیون اوضاع مالی بدی را سپری می کنند و این دو رسانه  از فقدان سرمایه  رنج می برند.

وی گفت: با توجه به مشکلات عدم برگشت سرمایه و بحث مافیای اکران، سرمایه گذاران راضی به مشارکت در ساخت فیلم ها نیستند.

وی ادامه داد: به هر نهاد دولتی هم مراجعه می کنیم از نداشتن سرمایه  گله مند است. به عنوان مثال فارابی عملا تعطیل است و شوراهایش تشکیل نمی شود. شهرداری با تغییر مدیریتها  از ابتدای کار مشغول خواندن فیلم نامه هستند. حال آنکه فیلم نامه تصویب شود بحث بعدی این است آیا پول دارند یا خیر؟ حوزه هنری هم که اگر جستجو کنید هیچ پروژه ای را برای ساخت در دست ندارد.

کلامی در بخش دیگری از صحبت خود به تلویزیون اشاره کرد و گفت: کار در تلویزیون باید با حمایت کننده مالی همراه باشد و همه می دانیم که جذب سرمایه های بزرگ  هم به واسطه رابطه تامین می شود که هر کسی هم از این نوع ارتباطات برخوردار نیست.

وی دتصریح کرد: تلویزیون شرایط مالی بسیار بدی دارد و آنقدر بدهی این سازمان به تهیه کنندگان و برنامه سازان بالاست که اگر پولی هم دستش بیاید ابتدا باید بدهی های معوقه خود را بپردازد.

این تهیه کننده با اشاره به ضرورت وجود اسپانسرهای معتبر در حمایت از تولید آثار تلویزیونی و محدودیت های موجود در این عرصه ادامه داد: بانک پارسیان سریال دردسرهای عظیم ۲، تاژ حامی مالی سریال پایتخت و در حال حاضر هم شنیده ام یکی از وزارتخانه ها تامین مالی سریال «تعبیر وارونگی یک رویا» را برعهده دارد؛ مگر چند شرکت و دستگاه دولتی دیگر برای اینگونه سرمایه گذاری های کلان آمادگی دارند؟

کلامی با بیان اینکه کار در تلویزیون خصوصا سریال سازی بسیار سخت است بیان کرد: در حال حاضر روی پروژه های سینمایی کار می کنم. تا وقتی هم سرمایه گذار برای فیلم نداشته باشم  هیچ اقدامی برای پروانه ساخت نمی کنم. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.