یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲

سینماپرس و درد دل‌های یک فیلمساز

حمید بهمنی: کوتاه نمی‌آیم؛ حتی اگر تمامی راه‌ها و درها را برای تولید فیلم های ارزشی ببندند!

حمید بهمنی

سینماپرس: حمید بهمنی کارگردان سینما ضمن ابراز گلایه از وضعیت فعلی سینمای ایران درباره روند تولید آثار ارزشی و استراتژیک اظهار داشت: مدت هاست که چندین طرح و فیلمنامه داستانی و مستند را برای تولید به نهادهای مختلف سینمایی ارائه داده ام که به دلیل آنکه تمامی درها و راه ها برای تولید فیلم های ارزشی، دفاع مقدس و استراتژیک بسته است هیچ حمایتی از آنها صورت نگرفته است.

کارگردان فیلم سینمایی «گام های شیدایی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من همیشه در سینما برایم تولید فیلم های ارزشی، دفاع مقدس و انقلابی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و هست و همیشه در این حوزه پیگیر تولید اثر بوده ام اما متأسفانه نه تنها اغلب تهیه کنندگان سینما رغبت چندانی برای تولید فیلم در این زمینه نشان نمی دهند بلکه نهادها و ارگان های مختلف سینمایی هم از طرح های این چنینی حمایتی نمی کنند.

وی با تأکید بر اینکه برای تولید این گونه آثار تهیه کننده حتماً باید پای کار حضور داشته باشد اظهار داشت: برخی از افراد به دلیل مختلف مرتب بهانه می آورند که مثلاً فیلمنامه های ارائه شده دارای ضعف هایی است و از این رو نمی توانیم آن ها را تولید کنیم. خوب این امری طبیعی است که یک کار سینمایی یا مستند و یا هر طرح و فکر و ایده ای از ضعف هایی برخوردار باشد اما تمامی این مسائل با مشاوره و تعامل قابل برطرف شدن است. تنها مسئله ای که وجود دارد این است که می بایست دغدغه ای برای ورود به این حوزه مهم و تأثیرگذار در جامعه وجود داشته باشد.

بهمنی ادامه داد: با تمامی موانع، مشکلات و سختی هایی که برای تولید این گونه آثار وجود دارد فیلمسازان دغدغه مند نسبت به این مسائل هیچ گاه از پا نمی نشینند و از همین رو من شخصاً کواه نمی آیم و همچنان از طریق ارگان ها، نهادها و حتی شهرستان های مختلف پیگیر تولید طرح هایم هستم؛ حتی یکی دو تا از طرح ها و فیلمنامه هایم را برای گرفتن حمایت به دفتر مقام معظم رهبری نیز ارائه داده ام که منتظر پاسخ مثبت آن ها برای تولید هستم.

این کارگردان سینما در بخش دیگری از این گفتگو در رابطه با سایر فعالیت های خود اظهار داشت: مدتی قبل از سوی موسسه تبیان پیشنهادی به من برای تولید یک فیلم کوتاه داده شد و من از فیلمنامه این فیلم بسیار خوشم آمد و حتی در بازنویسی آن نیز مشارکت کردم اما هنوز هیچ قراردادی میان ما امضا نشده و از همین رو وضعیت تولید این فیلم توسط من مشخص نیست.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: البته مدتی است که با شبکه مستند برای تولید یک مستند بلند با موضوع بررسی آسیب شناسی هیئت های مذهبی در حوزه نظام و انقلاب وارد مذاکره شده ام که اگر توافقی میان ما و شبکه مستند در رابطه با بودجه تولید این اثر حاصل شود بلافاصله ساخت آن را آغاز خواهم کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.