شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

در گفتگو با سینماپرس مطرح شد؛

«الوند» قصه جوانانی از طبقه محروم جامعه را به تصویر می‌کشد/ «این سیب هم برای تو» به اکران دوم عید فطر رسید

سیروس الوند*

سینماپرس: سیروس الوند کارگردان سینمای ایران گفت: این روزها مشغول نگارش فیلمنامه جدیدم هستم که در آن قصه جوانانی از طبقه محروم جامعه روایت می شود.

کارگردان فیلم سینمایی «دست های آلوده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من فیلمسازی هستم که همیشه توجه ویژه ای به مسائل اجتماعی داشته ام و این امر مهم در تمامی فیلم های من خودنمایی می کند. از این رو فیلمنامه جدیدی که این روزها مشغول نگارش آن هستم نیز در این ژانر جای می گیرد و جدا از سایر فیلم های قبلی ام نیست.

وی ادامه داد: مهمترین اولویت برای من در فیلمسازی است که اولاً با مخاطبان فیلم هایم رو راست باشم و از سوی دیگر قصه ای که به آن می پردازم را دوست داشته باشم. من برخلاف برخی از فیلمسازان که به دلایل مختلف به سمت گونه های مختلف سینمایی می روند مایل هستم در گونه ای که به آن علاقه مندم و به سلیقه شخصی ام نزدیک است فیلمسازی کنم.

الوند با تأکید بر اینکه من در فیلم هایم همیشه تمامی طبقات اقتصادی و اجتماعی را مد نظر داشته ام و با این کار خواسته ام نظر عموم مخاطبان سینما را به سوی فیلم هایم جلب نمایم، اظهار داشت: من قصد دارم در فیلم جدیدم به طبقات محروم جامعه که در فقر اقتصادی شدید و مشکلات عدیده ای دست به گریبان هستند توجه ویژه ای داشته باشم که امیدوارم با این کار بتوانم ضمن پرداختن به این طبقه که سینماگران طی سال های اخیر ترجیح داده اند به سمت و سوی آن ها نروند، بخشی از مشکلات آن ها را به جامعه بازگو کنم.

این کارگردان سینمای ایران افزود: در هر صورت امیدوارم شرایط ساخت این فیلم به زودی فراهم شود تا اولین رونمایی از این فیلم در سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر صورت بگیرد.

کارگردان فیلم سینمایی «مزاحم» در ادامه این گفتگو در مورد وضعیت اکران آخرین ساخته سینمایی اش گفت: خوشبختانه شورای صنفی نمایش با نمایش فیلم «این سیب هم برای تو» بعد از عید فطر موافقت کرده‌ است و این فیلم به اکران دوم عید فطر رسیده است و پروانه نمایش آن هم به تازگی از سوی سازمان سینمایی صادر شده است.

وی سپس خاطرنشان کرد: به نظرم فصل تابستان بهترین موقعیت برای اکران این فیلم است و امیدوارم که «این سیب هم برای تو» مورد توجه علاقمندان سینمای ایران واقع شود. من برای جلب نظر مخاطبان این فیلم را نسبت به نسخه به نمایش درآمده در جشنواره فیلم فجر حدود ۴ دقیقه کوتاه کرده ام چرا که بعد از اکران فیلم در سالن های مختلف سینما و دیدن واکنش مخاطبان نسبت به آن و همچنین نظرات منتقدان در سینمای رسانه ها به این نتیجه رسیدم که این دقایقی از این اثر باید حذف گردد.

گفتنی است؛ «این سیب هم برای تو» داستان دو دختر جوان است که با هم دوست هستند و در حالی که یکی از آن‌ها نامزد دارد، رابطه عاشقانه‌ای بین نامزد دختر با دوست او برقرار شده است...

فیلمنامه این فیلم را نازنین فراهانی، بازیگر سینما و تئا‌تر نوشته و سیروس الوند یک بار آن را بازنویسی کرده است. پژمان بازغی، رعنا آزادی‌ور، پریناز ایزدیار، امیرعلی دانایی و چنگیز جلیلوند در آخرین فیلم سیروس الوند به ایفای نقش پرداخته اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.