جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

آرش سنجابی در گفتگو با ما خبر داد

«کام ماهی» ؛ در مرحله تدوین/ اصلاحیه های «آن آواز غمناک» را انجام دادیم

فيلم سینمایی کام ماهی

سینماپرس: آرش سنجابی کارگردان سینما و مستند در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: تصویربردای فیلم ویدیویی «کام ماهی» به تازگی به پایان رسیده و در مرحله تدوین قرار گرفته است.

سنجابی خاطرنشان کرد: این فیلم اقتباسی از رمان «کام ماهی» نوشته الهه قاسم زاده است که مملو از خرده روایت های بسیار است و درآن روابط انسان ها به تصویر کشیده می شود. «کام ماهی» در پی پیدا کردن دلایل تشدید اختلافات این روزهای زوج ها در زندگی مشترک است.

وی افزود: در این فیلم بیش از هر چیز سعی داشتم از بازیگران تئاتری استفاده کنم و برای سینمایی شدن آن نیز تلاش بسیاری کردم؛ هر چند که برای آن به عنوان یک فیلم ویدیویی مجوز صادر شد و پس از آماده شدن در شبکه نمایش خانگی توزیع و نمایش داده می‌شود.

بر اساس این گزارش فرناز رهنما، ایرج نوذری، آیدا کیخانی و مهرداد ضیایی از بازیگران این فیلم ویدیویی هستند.

این کارگردان در ادامه سایر عوامل ساخت این فیلم را معرفی کرد و گفت: در این فیلم ۹۰ دقیقه ای محمد علی سجادی به عنوان تدوینگر، سید محمود موسوی نژاد در مقام صدابردار و علی رضوانی به عنوان تصویربردار با ما همکاری داشته اند. ضمن اینکه تهیه کنندگی این اثر را محمود علی صوفی بر عهده دارد.

این کارگردان همچنین از انتشار فیلمی مستند به کارگردانی خودش خبر داد و اظهار داشت: فیلم «از کوچه تا کن» با موضوع زندگی و فیلمسازی عباس کیارستمی به صورت لوح فشرده از سوی انتشارات «کتاب عامه» در بازار به تازگی پخش شده است که علاقه مندان می توانند آن را تهیه کنند.

سنجابی در ادامه از وضعیت ساخت فیلم جدیدش گفت: «آن آواز غمناک» آماده نمایش است اما از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصلاحیه هایی روبرو شد  که اصلاحیه ها انجام شده و منتظر صدور مجوز آن هستیم.

کارگردان فیلم مستند «سخت مثل آب» در ادامه اظهار داشت: این فیلم فیلمنامه ای اقتباسی دارد و از رمان خودم با عنوان «اتوپیا» فیلمنامه آن را اقتباس کردم. فیلم فاقد روایتی خطی است و فرم آن را از ادبیات وام گرفته ام و آن را از بختیار علی رمان نویس کردستان عراق آموخته ام.

وی افزود: در این فیلم از سوشا مکانی (دروازه بان تیم فوتبال پرسپولیس) برای ایفای نقش یک خبرنگار استفاده شده است که ما به خاطر فیزیک بدنی و فن بیان خوبی که داشت از وی در نقش یک خبرنگار استفاده کردیم.

گفتنی است عوامل ساخت فیلم ویدیویی «آن آواز غمناک» عبارتند از: دستيار كارگردان و مدير برنامه ريزى: شاهين غلامرضايى، مدير تصويربردارى: على رضوانى، تهيه و توليد: اسماعيل كردى، دستيار اول تصوير: اميرحسين ديباج، مدير صدابردارى: مسعود شاهوردى، طراح گريم: ايمان اميدوارى، منشى صحنه: ساناز هرندى، طراح صحنه و لباس: الهه قاسم زاده، تصويربردار پشت صحنه: مانى قدرت نما، ميثم اميرعبداللهيان، گروه کارگرداني: سينا زارعيان، عليرضا رستم زاده، عليرضا ميرزامحمدعلى، عكاس: رز ارغوان آذر، مدير تداركات: محمد جمشيدى، دستياران تصوير: ابوافضل تاج الدين، محمدرضا خلج، محمدرضا بيات، افشين خسروآبادى، مسوول فنى: مهدى شاه بيگي، صدابردار: ميلاد شالى، مجرى گريم: هادى قالى خانى، بهاره مينايى، پويا عمرايي، دستياران صحنه و لباس: ساناز عابدنسب، مهدى عرفاتى، تداركات: حسام منعم، امير فردمنش، خشايار دماوندي.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.