پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲

انتقاد شدید یک تهیه کننده

کلامی: برخی سلایق حاکم بر سینمای ایران در اکران فیلم ها دخالت جدی دارند/ تبلیغ فیلم با شبکه های اجتماعی!

حسن کلامی

سینماپرس: حسن کلامی تهیه کننده سینمای ایران باتوجه به اکران غیرمترقبه فیلم «ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه» که از صبح امروز صورت گرفته است گفت: گویا سازمان سینمایی توجهی به مسئله مهم اکران فیلم ها که رابطه ای مستقیم با اقتصاد سینما دارند و می توانند سرنوشت سینمای کشور را مشخص نمایند ندارد و برخی از سلایق حاکم بر سینمای ایران در مسئله اکران دخالت جدی کرده و سرنوشت فیلم ها را رقم می زنند.

این تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: به تازگی وضعیتی در سینمای ایران حاکم شده است که سینماداران خود را از مدیران سازمان سینمایی ارجح تر دانسته و به نوعی تعیین کننده سرنوشت فیلم ها می شوند! آن ها هستند که هر فیلمی را که مایل باشند در زمان مناسب اکران می کنند و ماه ها آن را بر پرده سینماها نگه می دارند و اگر مایل نباشد در بدترین زمان ممکن آن ها را در سانس های معدودی اکران می کنند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «ماهی ها عاشق می شوند» ادامه داد: این مسئله مهم باعث تعجب بخش اعظمی از تهیه کنندگان و دست اندرکاران سینمای ایران شده است و همه از سازمان سینمایی می خواهیم که به صورت جدی به این مسئله مهم و خطیر ورود پیدا کند تا تکلیف سینما و اکران فیلم ها به صورت جدی روشن شده و دیگر کسی نتواند سلایق خود را برای اکران و یا عدم اکران هر فیلمی حاکم نماید. سازمان سینمایی وقتی به یک فیلمی پروانه ساخت و نمایش می دهد می بایست از آن فیلم حمایت جدی داشته باشد و نگذارد برخی افراد برای سوء استفاده های مالی و شخصی در سرنوشت فیلم ها دخالت کنند.

کلامی با تاکید بر اینکه ما مجبور به اکران «ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه» در شرایط فعلی و در آستانه عید نوروز که فصل سوخته اکران محسوب می شود شدیم، اظهار داشت: ما از سال گذشته و پس از اکران فیلم در جشنواره فیلم فجر شدیداً به دنبال پخش و نمایش آن بودیم و می خواستیم این فیلم را در یک شرایط مناسب اکران کنیم اما بعد از مدتی به این نتیجه رسیدیم که تعیین مسئله زمان اکران خارج از اختیارات ما است و دست هایی هستند که اجازه اکران برخی از فیلم ها را در یک زمان مناسب نمی دهند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «کودک و فرشته» افزود: هرچند که اکران فیلم ها در سال ۹۳ خوب بود و اغلب فیلم ها در هر زمانی حتی ماه مبارک رمضان توانستند فروش خوبی در گیشه سینماها داشته باشند اما با تمامی این ها ما از اکران این فیلم در این زمان به هیچ عنوان رضایت نداریم و امیدوارم که مخاطبان از فیلم ما استقبال کنند.

وی در خاتمه این گفتگو از آغاز تبلیغات مجازی برای این فیلم خبر داد و گفت: از آنجا که حتی تا روز گذشته زمان اکران ما مشخص نبود ما فکر زیادی برای تبلیغات این فیلم نداشتیم اما بعد از آنکه در جلسه فوق العاده شورای صنفی نمایش مشخص شد که «ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه» از امروز اکران می شود شروع به تبلیغات برای این فیلم در برخی از شبکه های اجتماعی از جمله «اینستاگرام» و... نمودیم که به زودی جلسه ای برگزار خواهیم کرد و قطعاً برای تبلیغات بیشتر یک جلسه ای به عنوان اکران خصوصی برای اصحاب رسانه و منتقدان سینما خواهیم داشت که اخبار آن ها متعاقباً اعلام خواهد شد.

گفتنی است؛ در خلاصه داستان این فیلم آمده است: ریحان و طاها مدتی است به واسطه یک آگهی در روزنامه مشغول پرستاری از پیرمردی به نام منوچهر آصف هستند. به زودی در خانه آصف حوادثی رخ می‌دهد که طاها و ریحان را دچار استیصال کرده و آنها را بر سر دو راهی تصمیم‌گیری قرار می دهد...

عوامل اصلی این فیلم سینمایی عبارتند از: کارگردان: ابراهیم ابراهیمیان/ نویسنده: سارا سلطانی، ابراهیم ابراهیمیان/ تهیه کننده: حسن کلامی/ مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده/ طراح صحنه و لباس: کیوان مقدم/ صدابردار: عباس رستگارپور/ طراحان چهره پردازی: فاطمه کمالی، زهرا کمالی/ موسیقی: کریستف رضاعی/ تدوین: احمد مرادپور/ منشی صحنه: ندا آصف/ مدیر تولید: بهزاد هاشمی/ مجری طرح و برنامه ریز: سحر صباغ سرشت/ عکاس: مهدی دل خواسته، امید صالحی. بازیگران: صابر ابر، نازنین بیاتی، پریوش نظریه، خسرو بامداد، رابعه مدنی، نقی سیف جمالی، سورن مناچکانیان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.