دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴

فیلمی تجربی با بازیگران حرفه ای در حال اکران؛

سجادی حسینی: «شب، بیرون» لایه های ارتباط انسانی و مشکلات نسل جوان را بررسی می‌کند

کاوه سجادی حسینی*

سینماپرس: کاوه سجادی حسینی کارگردان فیلم سینمایی «شب، بیرون» که فیلمش به تازگی در سینماها اکران شده است گفت: این فیلم اگرچه از لحاظ فرمیک خاص تر از فیلم های دیگر است اما به دلیل استفاده از بازیگران حرفه ای و همچنین بررسی لایه های ارتباط انسانی و مسائل و مشکلات نسل جوان می تواند با استقبال بسیار خوبی از سوی خانواده ها روبرو شود.

کارگردان فیلم سینمایی «بوفالو» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من از سال ۸۸ ایده ساخت این فیلم را داشتم اما شرایط برای تولید آن مهیا نشد تا اینکه طرحم را خدمت آقای پرویز پرستویی بردم و ایشان بعد از مطالعه آن بسیار از این طرح استقبال کردند و تهیه کنندگی «شب، بیرون» را بر عهده گرفتند.

وی ادامه داد: تمامی سعی ما در این فیلم این بود که ضمن استفاده از عوامل بسیار حرفه ای سینمای ایران چه در جلوی دوربین و چه در پشت صحنه، فیلمی کم هزینه و ارزان تولید کنیم که خوشبختانه از آنجا که خواستن توانستن است موفق شدیم به این مهم دست یابیم.

وی ادامه داد: فیلم سینمایی «شب، بیرون» اگرچه با نگاهی تجربی ساخته شده است اما از بهترین های سینمای ایران برای ساختش بهره برده و من امیدوارم استقبال مخاطبان از این فیلم فتح بابی باشد برای اینکه از فیلم های تجربه گرا در سینمای ایران استقبال شود چرا که فیلم های تجربه گرا همیشه حرف های زیادی برای گفتن دارند اما از آنجا که ساختار آن ها بسیار متفاوت تر از فیلم های معمول سینمای ایران است آنچنان که باید در کشور ما مورد توجه قرار نمی گیرند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه مدیران فرهنگی کشور چاره ای برای توجه بیشتر به سینمای تجربی بیاندیشند گفت: فیلم من از این منظر که قصه دراماتیک به شکل مرسوم ندارد از سینمای بدنه فاصله گرفته و به سمت سینمای تجربی نزدیک شده است.

سجادی حسینی با تاکید به اینکه من پیش از این، تله فیلم ها و فیلم های کوتاه زیادی را در ژانر اجتماعی ساخته ام و این فیلم نیز در راستای نگاه من به سینما ساخته شده است اظهار داشت: «شب، بیرون» ماجرای دختری است که پیش از مهاجرت شبی را می‌خواهد در خیابان های تهران با گرفتن فیلم سپری کند و در این مسیر او به همراه برادر و یکی از دوستانش با آدمهای متفاوتی َآشنا می‌شود و از مکان های خاطره‌ انگیزی هم چون تئاترشهر، حسن آباد، راه آهن و ... عبور می‌کند.

وی افزود: در این فیلم در زیرلایه های فیلمنامه مسئله مهم بچه های طلاق، تنهایی آدم ها و آسیب هایی که مسئله مهم طلاق می تواند در جامعه به وجود بیاورد و همچنین تبعات منفی این امر مهم اشاره شده است و در لایه های روی فیلمنامه نیز به بحث مهم ارتباطات آدم ها در زندگی ماشینی امروز توجه ویژه ای شده است. البته این فیلم شخصیت محور است و داستان آن بر اساس روابط شخصیت ها شکل می گیرد.

این کارگردان جوان سینمای ایران از باران کوثری، سهیلا گلستانی، هومن سیدی، نگار عابدی و... به عنوان بازیگران اصلی فیلمش نام برد و خاطرنشان کرد: فیلم من فیلمی بی ادعا است که بدون هرگونه کلی گویی و یا حرف ها و پزهای عجیب با مخاطبان خود در تمامی سنین و عقایدی ارتباط برقرار کند ومن از همه مردم دعوت می کنم تا این فیلم را تماشا کنند. این فیلم در فضایی صمیمانه و دوستانه ساخته شده و تمامی عوامل آن به خصوص بازیگرانش برای آن از جان و دل مایه گذاشته اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.